تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸

مکالمات کاربران با دستیار صوتی گوگل دیگر به طور پیشفرض ذخیره نمی‌شود

براساس آخرین اخبار تکنولوژی، گوگل امروز اعلام کرد مکالمات کاربران با دستیار صوتی این شرکت دیگر به طور پیش‌فرض ذخیره نخواهند شد.
مکالمات کاربران با دستیار صوتی گوگل دیگر به طور پیشفرض ذخیره نمی‌شود
رویداد۲۴ از این پس کاربرانی که با «گوگل اسیستنت» سر و کار دارند باید حین راه اندازی آن با شرکت در برنامه جدید Voice & Audio Activity نسبت به ذخیره سازی یا بازبینی مکالماتشان رضایت خود را اعلام کنند.

غول موتور‌های جستجو از مکالمات کاربران برای بهبود هوش مصنوعی دستیار صوتی خود و بالا بردن توانایی آن در تشخیص صدای کاربران استفاده می‌کند. از کاربران کنونی Voice Match نیز در مورد تمایل آن‌ها به ذخیره سازی مکالمات شان با دستیار صوتی گوگل سوال می‌شود.

کاربران همچنین می‌توانند پس از اعمال تغییرات جدید میزان حساسیت هوش مصنوعی دستیار صوتی گوگل را در پاسخ به فرمان «Hey Google» کاهش دهند.

تغییرات فوق پس از این رخ می‌دهند که غول فناوری اواسط مرداد ماه وادار به توقف بازبینی گفتگو‌های کاربران با اسیستنت شده و وادار به عذرخواهی شد:

«نتوانستیم به طور واضح نحوه نگهداری و پردازش داده‌های شما را بیان کنیم. به همین دلیل عذرخواهی می‌کنیم.»

در چند ماه اخیر گزارشاتی در مورد بازبینی مکالمات کاربران با دستیار صوتی اپل و گوگل منتشر شد. اواسط تیر خبری منتشر شد که از بازبینی گفتگو‌های کاربران با اسیستنت توسط افراد متفرقه حکایت می‌کرد. شهریور ماه نیز خبری روی سایت قرار گرفت که از شنود روزانه مکالمات کاربران توسط کارمندان متفرقه در شرکت اپل خبر می‌داد.

بحث جمع آوری و ذخیره داده‌های کاربران توسط دستیار‌های صوتی به دغدغه قانونگذاران در چند ایالت آمریکا از جمله ایلینوی و کالیفرنیا تبدیل شده تا با وضع قوانین جدید در این رابطه ذخیره سازی داده‌های کاربران را فقط با رضایت آن‌ها انجام دهند.
 
منبع: دیجیاتو

 

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان