تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۴ مهر ۱۳۹۸

یوتیوب چگونه به سازندگان ویدئو خود پول پرداخت می‌کند؟

سازندگان ویدئو در یوتیوب چگونه می‌توانند از آن کسب درآمد کنند؟ راهکارهای افزایش درآمد در یوتیوب چیست؟
 یوتیوب چگونه به سازندگان ویدئو خود پول پرداخت می‌کند؟
رویداد۲۴ میزان کسب درآمد هر سازنده از ویدئو در یوتیوب متفاوت است؛ اما عواملی وجود دارند که می‌توانند به افزایش این درآمد کمک کنند.

سازندگان با قراردادن تبلیغات در ویدئو‌های خود به‌کمک برنامه‌ی یوتیوب پارتنر (YouTube Partner)، واجد شرایط کسب درآمد خواهند شد؛ البته این آگهی‌ها را گوگل فیلتر می‌کند. سازندگان براساس عواملی مانند زمان تماشا، طول و آمار بازدیدکنندگان ویدئو، مبلغ مشخصی دریافت می‌کنند.

یکی از سازندگان ویدئو در یوتیوب در مصاحبه با بیزنس‌اینسایدر می‌گوید طولانی‌تر‌شدن فیلم‌های وی به بیش از ۱۰ دقیقه، به کانال او کمک کرده درآمد بیشتری کسب کند؛ زیرا می‌تواند تبلیغات بیشتری در فیلم‌هایش قرار دهد. سایر اینفلوئنسر‌های یوتیوب عقیده دارند قراردادن حدود چهار آگهی در هر فیلم، تکنیک رایجی برای به‌حداکثر‌رساندن درآمد شما از گوگل ادسنس (Google AdSense) است.

سازندگان ویدئو یوتیوب مبلغ مشخصی براساس نرخ سی‌پی‌ام (CPM) خود یا هزینه به‌ازای هر هزار بازدید کسب خواهند کرد. نرخ سی‌پی‌ام بین سازندگان متفاوت است و هیچ‌یک از سازندگان به‌طور مداوم نرخ سی‌پی‌ام یکسانی ندارند. این نرخ می‌تواند براساس عواملی مانند مکانی که بازدیدکنندگان ویدئو قرار دارند و اینکه چه نوع تبلیغ‌کنندگانی به محتوای آن علاقه‌مند هستند، تغییر کند.

یکی از سازندگان می‌گوید از میان سه کانال موفق او، یکی از آن‌ها که روی کسب‌وکار متمرکز است، سی‌پی‌ام بیشتری کسب می‌کند. وی درباره‌ی این موضوع می‌گوید:

افرادی که این محتوا را تماشا می‌کنند، کودک یا دانش‌آموز نیستند؛ بلکه افرادی هستند که از قبل شغلی را شروع کرده‌اند و خواستار تحول در شغلشان هستند.
منبع: زومیت
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان