تاریخ انتشار: ۲۲:۱۸ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸
ارتش یمن:

سلاح دشمن را غنیمت می‌گیریم و علیه آن استفاده می‌کنیم

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در تشریح جزئیات مرحله دوم عملیات «نصر من الله» در جنوب عربستان گفت که «به اندازه ماه‌ها از دشمن تسلیحات به غنیمت گرفته‌ایم».

سلاح دشمن را غنیمت می‌گیریم و علیه آن استفاده می‌کنیم

رویداد۲۴  «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز سه‌شنبه در یک نشست خبری جزئیات مربوط به مرحله دوم عملیات «نصر من الله» در جنوب عربستان را اعلام کرد.

۶ عملیات موشکی و ۱۶ عملیات پهپادی در مرحله دوم

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت که مرحله دوم عملیات نصر من الله با عنوان عملیات «الشهید ابوالحسنین» در تاریخ سوم سپتامبر آغاز شده است.

یحیی سریع اعلام کرد که یگان موشکی ارتش یمن، ۶ عملیات را در مرحله دوم این عملیات انجام دادند که شاخص‌ترین آن عملیات حمله موشکی به فرودگاه نجران بود.

وی افزود: «یگان پهپادی ما نیز در مجموع ۱۶ عملیات از جمله دو عملیات مشترک با یگان موشکی و دو عملیات مشترک نیز با یگان توپخانه‌ای انجام داده است».

کشته و زخمی شدن ۲۰۰ نفر در مرحله دوم عملیات

سریع در ادامه تشریح جزئیات مرحله دوم عملیات «نصر» گفت که «بیش از ۱۲۰ خودروی زرهی منهدم و دست‌کم حدود ۲۰۰ نیروی دشمن کشته و یا زخمی شده‌اند».

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تصریح کرد: «تعداد زیادی از نیرو‌های دشمن از جمله نظامیان سعودی به اسارت درآمدند».

وی تاکید کرد که «نیرو‌های ما در مرحله دوم عملیات بر سه اردوگاه دشمن حاوی انبار‌های سلاح و تجهیزات نظامی متنوع تسلط یافته‌اند».

حضور القاعده و داعش در ائتلاف سعودی

یحیی سریع اعلام کرد که «اسناد و مدارکی در اخیار داریم که نشان می‌دهد عناصر تروریستی القاعده و داعش در کنار نیرو‌های ائتلاف سعودی علیه یمن می‌جنگند».

وی تاکید کرد که «یگان پدافندی ارتش یمن نیز ۴۰ عملیات از جمله مقابله با بالگرد‌های آپاچی را انجام داده‌اند».

یحیی سریع افزود: «فرماندهان وزارت دفاع و ستاد مشترک یمن در این عملیات حضور داشتند. در دفاع از کشور و تامین امنیت آن تردید نخواهیم کرد و برای تحقق آن دیر یا زود اقدام می‌کنیم».

به ارتفاعات مشرف بر شهر نجران رسیدیم

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: «هر کسی به ملت یمن تعرض کند و حق زندگی را آن‌ها بگیرد، ما هم به یاری خداوند متعال، حق زندگی را آن‌ها سلب خواهیم کرد».

یحیی سریع ادامه داد: «تاریخ ثبت خواهد کرد که چه کسانی در این مرحله از جنگ از یمنی‌ها حمایت و چه کسانی به آن‌ها خیانت کرد‌ه‌اند».

وی تاکید کرد که «در مرحله دوم عملیات، بیش از ۱۵۰ کیلومتر مربع در منطقه نجران واقع در جنوب عربستان پاکسازی شده است».

سریع درباره پیشروی یمنی‌ها در منطقه نجران گفت که «نیرو‌های ما موفق شدند دو منطقه «الفرع» و «الصوع» را آزاد کنند و به ارتفاعات مشرف بر شهر نجران برسند».

منبع اصلی سلاح ما دشمن است

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در ادامه گفت که «منبع سلاح‌های ما دشمن است و نیرو‌های ما سلاح‌های مدرن دشمن را به غنیمت می‌گیرند. از غنایم به دست‌آمده می‌توانیم برای ماه‌ها با دشمن بجنگیم».

وی در ادامه گفت که «منبع سلاح‌های ما دشمن است و نیرو‌های ما سلاح‌های مدرن دشمن را به غنیمت می‌گیرند. در مرحله دوم عملیات نصر به اندازه ماه‌ها از دشمن سلاح و تجهیزات به غنیمت گرفته‌ایم».

منبع: فارس
برچسب ها: یحیی سریع
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان