تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

رسانه‌ها درباره جلیل سبحانی متهم پرونده پتروشیمی چه نوشتند؟

برخی رسانه‌ها جلیل سبحانی متهم پرونده پتروشیمی را به عنوان اسطوره دانش بومی صنعت نفت و پتروشیمی معرفی کرده‌اند.

جلیل سبحانی تخلفات پتروشیمی

رویداد۲۴ هرچند حضور رئیسی در قوه قضائیه با اما و اگرهایی مواجه بود و اصلاح طلبان می‌گفتند چون او رقیب انتخاباتی روحانی بوده، شرایط برای اصلاح طلبان بسیار سخت خواهد شد، اما شواهد نشان می‌دهد پیش‌بینی‌ها تا کنون درست از آب در نیامده و رئیس جدید دستگاه در برخورد با فساد فعلا حد و مرزی نداشته است؛ بازداشت اکبر طبری معاون اجرایی ریاست و مدیرکلی امور مالی قوه قضاییه به همراه تعداد زیادی از افراد مرتبط با این پرونده، مهمترین خبری بود که در روزهای گذشته به گوش رسید.

یکی از افرادی که در ارتباط با پرونده اکبر طبری بازداشت شد، جلیل سبحانی مدیر عامل اسپک یکی از شرکت‌های بزرگ پتروشیمی ایران بود که در همسایگی اکبر طبری در برج روما رزیدنس زندگی می‌کرد.
 
هرچند قوه قضاییه به سبحانی اتهام تخلف در پرونده پتروشیمی زده، اما برخی کارشناسان این صنعت گفته‌اند او سابقه زیادی در صنعت داشته است.
 
جلیل سبحانی تخلفات پتروشیمی
 
جلیل سبحانی تخلفات پتروشیمی
 
خبرگزاری تسنیم در گزارشی با عنوان «بومی‌سازی سولفورزدایی از سوخت کشتی‌ها» نوشت: «شرکت اکسیر فرآیند نوین آسیا» با مدیریت جلیل سبحانی دانش سولفورزدایی از نفت کوره را بومی کرده و به این ترتیب خطر بزرگی که اقتصاد ایران را تهدید می‌کرد، با ابتکار سبحانی رفع شده است. این در حالی است که منتقدان سبحانی گفته‌اند این طرح متعلق به «پژوهشگاه صنعت نفت» بوده که البته پژوهشگاه نیز آن را نمونه‌های اروپایی برداشت کرده است.
 
خبرگزاری تسنیم نیز نوشت کاتالیست‌های واحد‌های ایزوم پالایشگاهی قبلا فقط در آمریکا تولید می‌شده است و در دوره مدیریت سبحانی در ایران تولید شده است.
 
روزنامه شرق نیز در گزارشی از عملکرد شرکت جلیل سبحانی با تیتر «تکنولوژی سولفورزدایی از نفت کوره به تولید انبوه رسید» نوشت که فعالیت سبحانی در زمینه داخلی کردن صنعت نفت و گاز بوده است.
 
 
جلیل سبحانی تخلفات پتروشیمی

گزارش روزنامه شرق درباره جلیل سبحانی

 
 

جلیل سبحانی مدیر عامل اسپک کیست؟

 
 
جلیل سبحانی متولد سال ۱۳۴۳ در شازند اراک است که اتفاقا کار اصلی‌اش از کارمندی در مجموعه پتروشیمی شازند اراک آغاز می‌شود. او به حکم محمدرضا نعمت‌زاده معاون وقت وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، به شرکت اسپک منتقل می‌شود که این شرکت در دولت احمدی نژاد با تصمیم مسعود میرکاظمی خصوصی می‌شود و به این ترتیب ۵۵ درصد سهام شرکت بازرگانی پتروشیمی با تمام شرکت‌ها و دفاتر آن با قیمت ۱۰۰ میلیارد تومان واگذار شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
اشکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
0
8
کارمند دولتی که ۱۰۰ میلیارد بتونه وثیقه تامین کنه قطعا دزد هستش
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
6
11
همش سناریو سازی است.
شرکت اکسیر نوین آسیا برای سرپوش گذاشتن بر روی واردات کاتالیست های بنجل چینی و جا زدنش به عنوان ساخت داخل اومده با کارچاق کنی یکی نفر به اسم دکتر «ع ر» که در واحد نانو فناوری پژوهشگاه به عنوان عضو هیات علمی کار میکنه با پژوهشگاه یه شرکت دانش بنیان شراکتی زدن به اسم " نانو زاگرس ایرانیان- نفتزا"، که خود ر هم سهامدارشه. ر پژوهشگاه رو مجبور کرد وارد این منجلاب بشه. این شرکت قبل از اکسیر هم بود ولی با سو مدیریت خودش تا مرز ورشکستگی رفت.

اولش اومدن محصول نانولوله کربنی رو به خود پژوهشگاه بفروشن که سازمان بازرسی فهمید و جلوی کارشون رو گرفت و حتی کار به دادگاه کشاندن این ها در دوره ریاست کاتوزیان در پژوهشگاه هم رفت. شرکت خصوصی که با اینها شریک بود هم داشت شکایت میکرد. ر اومد و کار رو به جایی رساند که پژوهشگاه اومد رضایت داد که شرکت اکسیر سهام نفتزا رو بخره و باهاش شریک بشه. براش بد هم نبود.

وزیر نفت شدید فشار می آورد که شما در پژوهشگاه بهره وری ندارید و میخوام اونجا رو ببندم یا واگذاز کنم به وزارت علوم (یعنی حقوق های چند برابری دیگه تعطیل) . اکسیر از طریق پرداخت به رسانه هایی که نفوذ کرده بود همه جا پر کرد که به کمک علمی پژوهشگاه من تونستم بومی سازی کنم. حتی خود ر و دار و دسته نرفتن جلو، از ترسشون اوایل رئیس واحد فناوری کاتالیست رو فرستادن جلو برای عکس انداختن. شرکت نفتزا کلا 4-5 نفر نیرو نداره. یکی شون دانشجوی دکتری است به نام ز ص.

«ر» اومده و پایان نامه این فرد که در زمینه DSO هست رو داده تا دوباره برای بالادستی اش تبلیغ کنه. (شرکت اکسیر زیر مجموعه شرکت اسپک هست). فرایند ساده است ، یا در این چرخه فساد حل میشی و یکی از خودشون میشی یا به خاطر احتیاج مالی مجبوری سکوت کنی و کنار بیای باهاشون. این فرایند گوگرد زدایی قدیمی هست وبالای 8 شرکت در اروپا و حتی دو شرکت در چین این فرایند رو به صورت بلوپرینت و لایسنس شده به شما میفروشن نقشه های ساخت واحدش به راحتی در دسترس هست.. چیزی در پژوهشگاه فراتر از یه ست آپ آزمایشگاهی ساخته نشده است. فقط برای سرپوش گذاشتن برای یه فساد دیگر هست. تا سال 2020 اتحادیه اروپا کشتی های ما رو راه نمیده چون گوگرد مازوت ما بالاست و کشتی های نفتکش ما بنادر رو آلوده میکنه. اینا میخوان شرکت کشتیرانی رو مجبور کنن که بیاد و این فرایند رو ازشون بخره. کشتیرانی میگه وزارت نفت باید به من سوخت مناسب بده ولی در نفت اوضاع برای بهبود خروجی پالایشگاه مناسب نیست از نظر مالی. همه این کارها داشت میشد که نفتکش ما در دریای چین غرق شد و رئیس کشتیرانی که کیان ارثی بود را کم کم عرل کردن و این فرایند فساد یه وقفه براش پیش اومده چون لینک با رئیس جدید برقرار نشده بود.همین زنجیره فساد علاوه بر چشم داشتن به بازار کاتالیست ایران(مخصوصا بنزین سازی) دنیال چنبره زدن در مواد اولیه فولاد و تامین کربن فعال پالایشگاه های گاز هم هستن. همین افراد دارن شرکت نفت رو مجبور میکنن که به جای خرید کربن فعال ارزان خارجی بیاد از همین شرکت اکسیر کربن فعال بخره. تایید کننده کیفیت کربن فعال برای خرید در شرکت گاز خودش برای ارتقای شغلی به دنبال کسب مدرک دکتری است و این کار رو داره براش دکتر رشیدی در پژوهشگاه انجام میده. مهندس مسگریان در گاز میاد و کارچاق کنی اش رو در قالب دریافت کمیسیون با اشانتیون مدرک دکتری می کنه، رشیدی در پژوهشگاه به عنوان جا زدن فرایند تولید کربن 50 سال پیش به اسم نسل نوین کربن فعاله و اکسیر هم داره با اسم پژوهشگاه میگه من تولید داخل دارم انجام میدم و بازار رو به انحصار خودش درمیاره (چون شرکت گاز فقط کیفیت محصول اونا رو تائید میکنه و هرکی هم بخواد وارد بازی بشه باید بیاد فرمولاسیون تولید رو از اینا خریداری کنه!)
کلا یه سیکل فساد داره می چرخه. خود آقای سبحانی رو هم برید تحقیق کنید ببینید در اواخر دهه 70 چگونه وارد مدیریت شد با سفارش معاون پتروشیمی وزارت نفت که همه میدونن چه کسی بود. نقش اون شرکت سرمیه گذاری با مدیریت آقای خاموشی چیه. ارتباط اینا همه مشخصه ولی ما سکوت میکنیم حتی شما چون در درسته دوم هستیم. محتاج به نان شب!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
0
7
به به چه خبر همه به اسم کار آفرین ثروت و بیت المال را غارت کردن
لطفا در مورد فولاد البرز ابهر به مدیریت برادران سعدی گزارش تهیه کنید تخلفات به شرح ذیل
گرفتن وام ارزی و استفاده در ساختمان سازی
ثبت و خرید ۱۵ معدن در زنجان به اسم شرکت وبه اسم برادران سعدی
توزیع سکه و کارت هدیه نزد یک سال نو توسط مشاور فولاد البرزهمزمان ریس نظام معدن زنجان میباشد
سهامدار نمودن مدیران استان
ناشناس
|
France
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
0
2
جالبه ! حتی امد نیوز هم اخرین تیتر خبرش رو در رابطه با جلیل سبحانی هم راستا جراید داخلی حذف کرد !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
6
1
لطفا کامنت دوم با اسم ناشناس رو حذف کنید. تو این کامنت بی روا به چند نفر تهمت زده شده و درست نیست بی سند و مدرک این کامنت رو منتشر کنید.
با تشکر
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
3
داره بوی تعفن ازشون بلند میشه، اغلبشون تو زردن
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
0
جلیل سبحانی یه دزد وخلافکار به تمام عیار بوده وهست..پرونده های پتروشیمی ایشان رو بخوبی بررسی کنند متوجه بخور بخورهایش خواهند شد
نظرات شما
پیشخوان