تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸

قاضی مسعودی مقام: به نعمت‌زاده مهلت نمی‌دهیم

قاضی مسعودی مقام درباره درخواست‌های خانواده متهم نعمت زاده گفت: از من که درخواست نداشتند، اما به مراجع دیگر نامه نگاری کردند و به ما منعکس شده و اعطای مهلت خواستند، اما مهلت داده نمی‌شود.
قاضی مسعودی مقام
رویداد۲۴  پس از پایان پنجمین جلسه دادگاه شبنم نعمت زاده قاضی سیداسدالله مسعودی مقام در جمع خبرنگاران گفت: از آنجایی که دفاعیات متهم لشگری پور طولانی شد یکسری مستندات ارائه داد، اما دفاعیات وکلا ماند و سعی می‌کنیم در هفته جاری تمام مطالب و آخرین دفاع را مورد استماع قراردهیم و چندین ارزیابی باید انجام شود و استعلامات گرفته شود تا در فرجه قانونی حکم صادر شود.

وی تصریح کرد: امروز آخرین جلسه نبود آخرین دفاعیات وکلا باقی مانده است.

مسعودی مقام درباره درخواست‌های خانواده متهم نعمت زاده گفت: از من که درخواست نداشتند، اما به مراجع دیگر نامه نگاری کردند و به ما منعکس شده و اعطای مهلت خواستند، اما مهلت داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: شخصی که نامه نویس بوده سمتی در پرونده ندارد و نعمت زاده درخواست تبدیل قرار بازداشت به وثیقه را دارد که باتوجه به قوانین اکنون ممکن نیست البته مراجع قضایی دیگر هم ایشان را خواستند، درباب مطالبات دیگر مانند اعسار که تمام آن‌ها به شعبه ما آمده و ما اجازه خروج ایشان را نداریم.

قاضی پرونده دربا ره زمان صدور حکم پرونده اظهارکرد: تقریبا تا ۲۵ روز آینده صادر می‌شود.

مسعودی مقام درباره جلسه بعدی دادگاه بیان کرد: جلسه بعدی احتمالا دوشنبه برگزار و علنی خواهد بود.

وی درباره حکم مدیران بانک سرمایه گفت: حکم آقای ضیایی و خانی درحال تایپ است تا ۱۵ روز آینده منتشر می‌شود.

قاضی پرونده ادامه داد: پرونده پتروشیمی PCC هم هست که روند دادرسی و آخرین دفاع آغاز می‌شود و از اواسط آبان پرونده ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورویی آغاز می‌شود، زیرا تحقیقات ما کامل شده است.

مسعودی مقام خطاب به برخی از رسانه‌ها بیان کرد: برخی مطبوعات مطالب را عکس آن منتشر می‌کنند. آقای جلیل سبحانی متهم پرونده آقای طبری است و درحال تعقیب است و آقای شریفی نیک نفس نیز بازپرس پرونده در تحقیقات مقدماتی همچنان پرونده اش را مفتوح گذاشته است و علی رغم تاکید ما مبنی بر تکمیل شدن آن برای ارسال به دادگاه هنوز تصمیمی گرفته نشده است. این آقایان متهم هستند، اما ممکن است اتهامات آن‌ها بخشی مربوط به پول شویی یا مباحث مختلف دیگر باشد.

وی افزود: ایشان (سبحانی) متهم هست و اینکه در سایت‌ها تلقین کرده متهم نیست اشتباه است و متهم پرونده آقای طبری هست و در پرونده ما هم سرنخ‌هایی از او پیدا شده است و انرا به دادسرا برای تعقیب موضوع منعکس کردیم.

وی درباره پرونده گروه شاملویی گفت: این پرونده احتمالا بعد از پتروشیمی باز می‌شود، همچنین چندتا پرونده از بانک سرمایه آمده و پرونده آقای امامی و مدلل درحال تکمیل است و آقای قندالی درحال بازپرسی است.

 

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان