تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

انتقادات کرباسچی از شورای عالی اصلاح طلبان

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: نقد‌های وارده به کارنامه خودمان را باید صریحا برای مردم مطرح کنیم.

رویداد۲۴ غلامحسین کرباسچی در حاشیه نخستین کنگره حزب جمهوریت در جمع خبرنگاران گفت: فکر نمی‌کنم رو در رویی غیر سیاسی مدنظر هیچ کدام از جناح‌های سیاسی داخل کشور باشد، اما مشروط کردن از نظر سیاسی کارکرد است تا چنین حرف‌هایی گفته شود و عده‌ای فکر کنند این کار کمک می‌کند که نقطه نظراتی را که درباره تایید صلاحیت‌ها دارند عملی شود، ولی تجربه نشان داده که حداقل در رویارویی با جناح‌هایی که این افراد احیانا با آن‌ها رودر رویی دارند مشکلی را حل کند.

وی افزود: ما کی با فشار‌های سیاسی توانستیم تغییر رویه‌ای در شورای نگهبان یا قوه قضاییه ایجاد کنیم؟ اگر امکان تغییر رویه‌ای باشد فقط از راه گفتگو و طرح مسائل و خطراتی که برای آینده کشور متصور است، ممکن می‌شود.

کرباسچی تاکید کرد: گمان نمی‌کنم که از راه مقابله به نتیجه برسیم. ما یا در انتخابات شرکت می‌کنیم یا نمی‌کنیم. اینکه بگوییم اگر ما را رد صلاحیت کنید مشارکت نمی‌کنیم بار‌ها تجربه شده و راه به جایی نبرده است. ما نیز دلمان می‌خواهد مشارکت بالا باشد و رد صلاحیتی نباشد چرا که به لحاظ سیاسی این موضوعات مطلوب نیست و باید از راه گفتگو چنین مسائلی را رفع کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه حزب کارگزاران در قالب شورای عالی اصلاح طلبان فعالیت می‌کند یا خیر، گفت: حزب ما در شورای عالی عضویت دارد، اما منتقد آن است. ما فکر می‌کنیم که هم در روش‌ها و هم در نحوه انتخاب‌ها و گزینش‌ها و هم در نحوه برخورد‌های سیاسی انتقاداتی وجود دارد.

دبیرکل حزب کارگزاران یادآور شد: آقایان باید یکبار بنشینند و بگویند اگر راهبرد شورای عالی برای انتخابات ۹۲ و ۹۴ بوده است و نیز در انتخابات ۹۶ موجب پیروزی شده است، آیا این پیروزی مشکل مردم را حل و بهتر برطرف کرده است؟

کرباسچی تصریح کرد: نقد‌های وارده به کارنامه خودمان را باید صریحا برای مردم مطرح کنیم؛ مردم صداقت ما را ببینند و آنوقت آنجایی که نتوانسته‌این کاری کنیم درکمان خواهند کرد. این کار برای مردم پذیرفتنی‌تر است تا اینکه مدام رجزخوانی کنیم و بگوییم این انتخابات را برده یا آن انتخابات را برده‌ایم.

وی افزود: خیلی از پیروزی‌های ما نتیجه عملکرد بد رقبای ما بوده است نه اینکه ما خیلی خوب عمل کرده باشیم. ما خیلی جا‌ها نقش داشتیم و اصلاح طلبان باید این موضوع را صریحا اعلام و با مردم در میان بگذارند؛ و حتی همانطور که آقای خاتمی مطرح کردند باید از مردم عذرخواهی هم کنیم و درست ارزیابی کنیم تا مشکلاتمان برطرف شود.

کرباسچی در مورد طرح رسا، نیز گفت: این طرح کلیت خوبی دارد، اما به نظر من قابل اجرا نیست و اشکالات قانونی دارد و نمی‌تواند موفق باشد چرا که تبلیغ زودهنگام است و باعث برخورد می‌شود.


خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کرباسچی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
0
با سلام
آقای کرباسچی آقای احمدی نژاد سفره مردم رو کوچک کرد و آقای روحانی سفره راجمع کرد شما ببینید دولت با یک ناکارآمدی منظمی مردم رو به قهقهرا برده و این بدور از انصافه یک عده افرادی که واقعا استحقاق مدیریت مملکت رو ندارند از نمایندگان تا وزراء مملکت رو به گند کشیدند فساد بیداد میکنه شما یه سر بزنید به حوضه های انتخابی آقایان تا بهتر متوجه بشوید واقعیت انها را با تشکر
نظرات شما
پیشخوان