تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۳۰ آبان ۱۳۹۸
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

دلالان مشغولند!/ واکنش بازار خودرو به افزایش قیمت بنزین چه بود؟

با توجه به گرانی‌ها و افزایش قیمت بنزین، بعید است قیمت خودرو روندی کاهشی داشته باشد البته ممکن است در برهه‌ای قیمت خودرو افزایش پیدا کند و مجددا به قیمت قبلی بازگردد.

بازار خودرو افزایش قیمت بنزین

رویداد۲۴ هر چند گفته می‌شود پس از افزایش قیمت بنزین نظارت‌ها برای کاهش قیمت کالا‌ها در بازار شدت گرفته، اما به اعتقاد فعالان بازار در طول چند هفته گذشته کاهش عرضه خودرو به بازار عاملی شده تا در انواع خودرو‌ها قیمت‌ها روندی صعودی پیدا کند. ضمن آنکه خبر افزایش قیمت بنزین عاملی شد تا معاملات متوقف شود و مردم منتظر واکنش خودروسازان در عرضه محصولات و کاهش قیمت‌ها باشند. این در حالی است که بررسی قیمت‌ها بازار نشان می‌دهد، افزیش قیمت سوخت به افزایش قیمت خودرو انجامیده است.

تغییر قیمت در بازار خودرو در حالی اتفاق افتاده که وزیر صمت گفته هیچ افزایش قیمتی از سوی خودروسازها اعمال نشده است. آنگونه که رضا رحمانی گفته تغییرات قیمت خودرو مربوط به این چند روز نبوده و مثل همیشه که دلالی و برخی اقدامات می‌شد، الان هم بحث همان دلالی است و پیگیری می‌کنیم با عرضه بیشتر اجازه ندهیم افزیش قیمتی در این زمینه داشته باشیم.

رضا رحمانی وزیر صنعت گفته برای تنظیم بازار دو اقدام درباره تولید خودروهای کم مصرف در دست انجام اشت؛ یکی بحث تولید خودروهای الکتریکی و برقی و دیگری هم موتور کم مصرف است که قبل از این طرح هم در دستور بوده و الان ضرورت آن بیشتر شده است.


بیشتر بخوانید:

قیمت روز خودرو در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۸/۲۹

قیمت روز خودرو در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۸/۲۸

قیمت روز خودرو در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۸/۲۷


علیرضا پورحسنی عضو اتحادیه فروشندگان خودرو درباره تاثیر قیمت بنزین بر بازار خودرو به خبرنگار اقتصادی رویداد۲۴  می‌گوید: بازار خودرو بهم ریخته و سایت‌های فروش و اینترنت سراسری هم قطع شده است؛ ضمن آنکه بازار تهران نیز طی روز‌های گذشته یکبار نیمه تعطیل بوده و همین امر باعث شده فروشندگان قیمت‌های پرت به خریداران بدهند.

او ادامه می‌دهد: به نظر نمی‌رسد با توجه به گرانی‌ها، قیمت خودرو نیز روندی کاهشی داشته باشد البته ممکن است در برهه‌ای قیمت خودرو افزایش پیدا کند و مجددا به قیمت قبلی بازگردد.

پورحسنی با اشاره به افزایش نرخ ارز نیز می‌گوید: ثبات در قیمت خودرو به مدیریت کلان اقتصادی برمی گردد و پیش بینی‌پذیر نیست، اما یکی از آیتم‌های تاثیر گذار در بازار خودرو در شرایط کنونی قیمت بنزین و قیمت ارز است.

او با اشاره به قیمت برخی از خودرو‌ها طی یک هفته گذشته و مقایسه آن با قیمت‌های کنونی بازار می‌گوید: در برند رنو، قیمت ساندرو اتومات از ۱۸۲ میلیون تومان به ۱۸۵ میلیون تومان رسید. قیمت ساندرو استپ وی از ۱۹۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان و ال ۹۰ نیز از ۱۲۵ میلیون تومان به ۱۳۵ میلیون تومان رسیده است.

پورحسنی ادامه می‌دهد: در خانواده کیا قیمت سراتو از ۲۸۱ میلیون تومان به ۳۱۰ میلیون تومان و در خانواده پراید و پژو قیمت پراید از ۴۳ میلیون تومان به ۴۹ میلیون تومان و قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۷۹ میلیون تومان به ۹۰ میلیون تومان رسیده است.

عضو اتحادیه فروشندگان خودرو ادامه می‌دهد: همچینن قیمت پرشیا از ۹۷ میلیون تومان به ۱۰۵ میلیون تومان و قیمت پژو ۴۰۵ از ۷۴ میلیون تومان به ۸۵ میلیون تومان و قیمت تیبا از ۴۹ میلیون تومان به ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت سایر خودروهای تولید داخل را از جدول زیر ببینید:

 

قیمت محصولات ایران خودرو

قیمت محصولات ایران خودرو

 

قیمت خودروهای سایپا

قیمت خودروهای سایپا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان