تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۳۰ آبان ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

کاسبی با افزایش قیمت بنزین!/ ماهیگیری وطن امروز از آب گل آلود

اصلاح طلبان روز ۲۵ آبانماه در اعتراض به افزایش قیمت بنزین بیانیه‌ای صادر کردند. روزنامه وطن امروز با اشاره به سخنان رهبری در حمایت از تصمیم سران قوا، نوشته اصلاح طلبان با براندازان خارج کشور همنوا شده‌اند. این در حالی است که بیانیه اصلاح طلبان روز ۲۵ آبانماه منتشر شده و سخنان رهبری فردای آن یعنی ۲۶ آبانماه منتشر شده است.
افزایش قیمت بنزین
رویداد۲۴  اتفاقات تلخ روز‌های اخیر در پی افزایش قیمت بنزین، تخریب اعموال عمومی و میلیارد‌ها تومان خسارات دیگر، درد بزرگی است که این روز‌ها با همدلی و همکاری و برقراری آرامش، باید برای آن التیام جست. در این میان دست و پا زدن کاسبان آشوب در دو سوی مرز‌ها نشان داد که هنوز هستند کسانی که از درد و رنج مردم، سکوی پرشی به سوی ارکان قدرت برای خود متصور می‌شوند. برخی آن سوی مرز‌ها آرزو‌های برباد رفته خود برای پایان دادن به انقلاب اسلامی را در لابلای فریاد‌های مردمی خسته از گرانی جستجو می‌کنند و برخی دیگر در داخل، ارکان قدرت را با تهمت و بهتان زدن به رقیب دنبال می‌کنند.

انتظار این است که همه آن‌هایی که دل در گروی مردم و نظام دارند بالاخص فعالان حزبی، سیاسی و اهالی رسانه، این روز‌ها دست به کار شده و این افتراق را به اتفاق تبدیل کنند و با اتکا به قانون اساسی، حقوق مصرح مردم را صیانت کرده و راه گریزی از این فضا بدست آورند تا نه سفره مردم تنگ تر، و نه خونی به ناحق ریخته شود.

اما این آب گل آلود هم ماهیگیران خود را دارد که تکیه بر مسلک خویش، بار دیگر قلم به تزویر کشیدند. نمونه‌ای از این قلم‍‌فرسایی را می‌توان نوشته ۲۹ آبانماه ۱۳۹۸ روزنامه وطن امروز با عنوان «نانجیب‌ها» دانست.
 
به گزارش رویداد۲۴ نویسنده مطلب وطن امروز از ابتدا تلاش کرده با کنار هم قرار دادن محتوای یادداشت ۷۷ عضو اصلاح طلب که در تاریخ ۲۵ آبان‌ماه سال جاری (یک روز بعد از افزایش قیمت بنزین) منتشر شده و در آن «مردم به آرامش دعوت شده‌اند» و رخداد‌های این روز‌های کشور، زمین‌های برای تخریب رقیب ایجاد کند.

در بخشی از متن یادداشت روزنامه وطن امروز آمده است «اتخاذ چنین موضع هزل آمیزی در دورانی که اقدام سیاسی آمریکا در خروج از برجام و برهم زدن توافق هسته‌ای اجماعی فراگیر را پیرامون غیرقابل اعتماد بودن و پیمانشکنی آمریکا ایجاد کرده، نماد و نمودی از خط‌گیری این جریان در مواضع اخیر از خارج کشور است.»

مشهود است که زوال استدلال سبب شده نگارنده نه تنها ارتباط نامتناسب میان فرضیاتش برقرار کند بلکه بخشی از حقیقت را نیز کتمان کند. در متن بیانه فعالان اصلاح طلب آورده شده «از مردم عزیز و معترضان می‌خواهیم با نمایش تعهد خود به نفی هرگونه خشونت و تخریب اموال عمومی و خصوصی از مسیر اعتراض مسالمت آمیز خارج نشده و به علاوه مراقب هر نوع سوءاستفاده احتمالی بیگانگان و گروه‌های خشونتطلب و غیرملتزم به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی باشند.» با این حال نویسنده وطن امروز، چشم بر این بخش بیانیه اصلاح طلبان بسته است.
 
نکته آنکه مساله خویشتنداری حکومت در برابر معترضان واقعی و لزوم شنیدن سخنان مردم توسط ارکان حکومت، در چند دهه اخیر مورد تاکید اصلاح طلبان بوده و هست، اما در هیچ دوره‌ای خشونت، اغتشاش، تخریب اموال عمومی و به خطر انداختن حاکمیت ملی و نظام جمهوری اسلامی مورد حمایت این جریان نبوده و نخواهد بود.
 
از سوی دیگر همزمان با فعالان اصلاح طلب، تعدادی از علما و مراجع از جمله آیات اعظام علوی گرگانی و صافی گلپایگانی نیز، خواستند در برابر اعتراضات مردمی خویشتنداری کرده و با دعوت همگان به آرامش، مانع از بروز خشونت شوند؛ و از دولت و مجلس خواستند قانون افزایش قیمت بنزین را لغو کرده و یکبار دیگر به بررسی آن بپردازند تا آسیب‌های ناشی از آن را به حداقل برسد.

در ادامه یادداشت وطن امروز، نگارنده با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در روز ۲۶ آبانماه جاری می‌نویسد «در حالی که ورود رهبر انقلاب و دفاعشان از ساختار سیاسی و تصمیم سازی کشور برای حفظ جایگاه این نهاد‌ها موردتوجه همگان قرار گرفته است، در پیش گرفتن چنین رفتار کاسبکارانه سیاسی نمی‌تواند نجیبانه تلقی شود.»
بیشتر بخوانید:
کاهش قیمت بنزین، لغو تصمیم دولت یا سرکوب معترضان؟ / سناریو‌های دولت برای مقابله با اعتراضات چیست؟
تلاش برای صحنه سازی و ایجاد حالت تقابل بین جریان اصلاحات و ارکان اصلی نظام بالاخص رهبر انقلاب جای تاسف و پرسش دارد. بدون شک نویسنده یادداشت وطن امروز می‌دانسته است که بیانیه فعالان اصلاح طلب در ۲۵ آبانماه منتشر شده و موضع گیری رهبر انقلاب فردای آن روز است. نگارنده با تغییر در توالی رخداد‌ها تلاش کرده از شأنیت و جایگاه رهبری برای اثبات ادله اشتباه خود سوء استفاده کند.

در حقیقت روزنامه وطن امروز با دستکاری توالی زمانی (جا انداختن این نکته دروغ که بیانیه اصلاح طلبان بعد از سخنان رهبری متتشر شده) تلاش کرده برای تیتر جعلی خود اعتباری دست و پا کند. چه نانجیبانه!
 
 
نکته عجیب اینکه یادداشت روزنامه وطن امروز در حالی نوشته شده که حتی تا بعد از انتشار مطلب رهبری در دفاع از سران قوا، وطن امروز که مدعی ولایتمداری است، همچنان مطالب خود را بدون تغییر سیاست منتشر کرده است. آرشیو روزنامه وطن امروز نشان می‌دهد زمانی که این روزنامه خواسته مطلبی علیه اصلاح طلبان بزند، سیاست خود را تغییر داده و تیتر همان روز را «مردم علیه اشرار» انتخاب کرده است.
 
تصویر روزنامه وطن امروز در تاریخ یکشنبه ۲۶ آبانماه نشان می‌دهد این روزنامه تا پسفردای اجرایی شدن طرح افزایش قیمت بنزین، تفاوتی میان معترضان و مردم قایل نبوده است. این روزنامه در شماره بعد خود یعنی شماره ۲۷ آبانماه نیز همچنان همان موضعی را اتخاذ کرده که سایر اصلاح طلبان داشته‌اند؛ یعنی انتقاد از گرانی بنزین. با این حال به ناگاه در چرخشی عجیب نقش سوپرمن را بازی کرده و اینگونه القا کرده که ماجرا چیز دیگری است! در حالیکه اگر بنای انتقاد وجود داشت، سخنان رهبری روز ۲۶ آبانماه منتشر شده و این روزنامه ابتدا باید تکلیف خود را با سیاست‌های خود مشخص کند!
افزایش قیمت بنزین
 
افزایش قیمت بنزین


در این بین دیگر همسویان رسانه‌ای اصولگرا نیز بیکار ننشسته و بر اساس فکتی نادرست، هیزم به این آتش افزودند و در مطالبی دیگر بیانیه‌ای که به دلیل قطع بودن اینترنت بازدید بسیار ناچیزی داشت، با برداشت‌هایی حق به جانب در جهت تخریب و بی تقوایی بخش‌های مورد نظر آن را تقطیع کرده و به مخاطب خود القا کردند که «در شرایط فعلی که خارج‌نشینان برانداز از آشوب‌ها حمایت می‌کنند، اصلاح طلبان به صف آن‌ها پیوسته‌اند!» درحالیکه موضوع به هیچ وجه این چنین نبوده و نیست!

اما آنچه اکنون برای جریان‌های دلسوز مردم و نظام مهم است، بازگشت آرامش به کشور، دلجویی از خانواده‌های آسیب دیده، برخورد با برهم زنندگان نظم و تخریبگران اموال عمومی است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سمیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
1
5
وطن امروز خر کیه ، اگر یک ماه بودجه ای که از بیت المال میگیره قطع بشه باید باید برن سماق بمکن.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان