تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸
وزیر اقتصاد خبر داد:

۱۷ هزار میلیارد تومان اموال بانک‌ها آماده واگذاری

وزیر اقتصاد گفت: ۱۷ هزار میلیارد تومان اموال مازاد بانک‌ها در این سامانه آماده فروش و واگذاری است.

 اموال بانک‌ها

رویداد۲۴ فرهاد دژپسند در مراسم رونمایی از سامانه اموال مازاد بانک‌ها که با حضور مدیران عامل بانک‌ها برگزار شد، گفت: ​این اقدام، گامی برای آزادسازی منابع بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به بخش تولید و ایجاد اشتغال بیشتر در اقتصاد است.

وی با بیان اینکه اموال مازاد بانک‌ها بیش از این ارقام است، اضافه کرد: در این مرحله ۱۷ هزار میلیارد تومان از این اموال در این سامانه برای واگذاری اطلاع رسانی شده که امکان حراج این اموال با همکاری بورس نیز وجود دارد.


بیشتر بخوانید:

بانک‌ها دیجیتال می‌شوند


دژپسند گفت: بخشی از این اموال شامل هزار و ۲۴۶ واحد کارخانه‌ای و بیش از ۲۷۷ دامداری است که سرمایه گذاران براساس تخصص و تجربه خود می‌توانند آنها را خریداری کنند و یا مدیریت این واحدها به سرمایه گذاران واگذار شود.

وی با بیان اینکه منابع وصولی این طرح به بانک‌ها بر می‌گردد و دولت از آن منتفع نمی‌شود، افزود: از ۱۸ بانکی که در این طرح قرار دارد، ۴ بانک ملی، ملت، کشاورزی و صادرات ۵۰ درصد مسئولیت واگذاری را برعهده دارند و بیشترین اموال مازاد با ۱۴ درصد مربوط به بانک ملی است.

وزیر اقتصاد همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره عرضه سهام ۶ پالایشگاه در بورس اوراق بهادار گفت: مقدمات این کار انجام شده و منتظر دریافت استعلام از دستگاه‌های مربوطه هستیم و این کار بزودی انجام می‌شود.

وی درباره مطالبات معوقه بانک‌ها نیز اضافه کرد: طبق اعلام بانک مرکزی، این عدد حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بانک ، فرهاد دژپسند
نظرات شما
پیشخوان