تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۲۸ آذر ۱۳۹۸

سیل به بناهای تاریخی اهواز هم رحم نکرد!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان از آسیب دیدن ۶ بنای تاریخی در چهار شهرستان استان اهواز در سیل اخیر خبر داد.

سیل به بناهای تاریخی اهواز هم رحم نکرد!

رویداد۲۴ حکمت الله موسوی با بیان این که از مسئولان ادارات و پایگاه‌های این استان، درخواست شده تا با پایش آثار تاریخی استان وضعیت آن‌ها را به اداره کل استان گزارش دهند، اظهار کرد: بخشی از سقف‌های هتل تاریخی «قو» به دلیل آسیب‌هایی که از گذشته به آن وارد شده بود، در بارندگی‌های چند روز گذشته ریزش کرده‌ است.

او با اشاره به ریزش بخشی از دیواره‌ی خانه «نجف‌خان» در شهرستان بهبهان، ‌ ادامه داد: پایه‌های پل تاریخی «سید صالح» در شهرستان کارون نیز هنوز زیر آب است و تا پایین نرفتن کامل آب، امکان بررسی وضعیت این پل تاریخی وجود ندارد.

وی با اشاره به آسیبی که به بخشی از دیواره‌ها و تزئینات خانه تاریخی «افضل» در شهرستان شوشتر وارد شده است، گفت: مناطق همجوار و بخشی از بنای تاریخی «دورقی» و حیاط خانه تاریخی «علیزاده» نیز در این سیل نشست کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت بارندگی و آبگرفتگی در کوت‌عبدالله


او با بیان این‌که هیچ گزارشی تا این لحظه از وضعیت سازه‌های آبی تاریخی شوشتر داده نشده است، افزود: هر چند احتمالا با تخریب‌ها و شستگی‌هایی در برخی مناطق روبه رو هستیم، اما هنوز گزارش‌های رسمی و اطلاعات دقیقی از مناطق تاریخی آبادان، شوش، چغازنبیل، خرمشهر یا دزفول داده نشده است.

با این وجود موسوی از فعال بودن فضاهای تاریخی، موزه‌ها و خانه‌های تاریخی قابل بازدید زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی خبر داد و در ادامه گفت: به دلیل خاکی بودن محوطه‌های برخی از فضاهای تاریخی و جهانی مانند چغازنبیل یا شوش که در زمان بارندگی‌های کوچک نیز گل‌آلود می‌شوند، قطعا در شرایط حاضر، بازدیدها به کندی انجام می‌شود و حضور گردشگران را مختل می‌کند، اما خوشبختانه موزه‌ها این شرایط را ندارند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان تاکید کرد: تا ثابت نشدن وضعیت آثار تاریخی و پایین نیامدن  آب به طور کامل، نمی‌توان دقیق‌تر درصد آسیب‌های وارد شده را تخمین زد یا اعتبار برای آن‌ها درخواست کرد.

سیل به بناهای تاریخی اهواز هم رحم نکرد!

سیل به بناهای تاریخی اهواز هم رحم نکرد!

سیل به بناهای تاریخی اهواز هم رحم نکرد!

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات شما
پیشخوان