تاریخ انتشار: ۲۱:۰۱ - ۰۵ دی ۱۳۹۸

برانکو قبول کرد؛ هاشمیان دستیارم بماند

شایعه شد برانکو چندان موافق حضور وحید هاشمیان در کادر فنی تیم ملی نیست و روی حضور مهدوی‌کیا تاکید دارد. این خبر، اما صحت ندارد چراکه اتفاقاً مربی کروات پذیرفته هاشمیان دستیار ایرانی‌اش باشد.

برانکو قبول کرد؛ هاشمیان دستیارم بماندرویداد۲۴ فدراسیون فوتبال پیش‌نویس قرارداد را سه روز قبل برای برانکو ایوانکوویچ در کرواسی ارسال کرد. ایران به این مربی کروات پیشنهاد داده با امضای قراردادی جدید، سکان هدایت تیم ملی را به دست بگیرد. در ابتدا این حمیدرضا صادق سفیر ایران در کرواسی بود که به برانکو پیشنهاد رسمی داد. چندی قبل هم فدراسیون فوتبال نماینده خود را به کرواسی فرستاد تا با این مربی مذاکرات رودررو داشته باشد.

پیش‌نویس قرارداد، اما تازه گام اول است چراکه به نظر می‌رسد کار هنوز کمی پیچیده است. اول اینکه برانکو به تاج اعلام کرده باید تکلیف شکایتش از پرسپولیس و باشگاه الاهلی روشن شود. فدراسیون حتی برای آنکه بتواند یک گام بلند به سوی این همکاری بردارد، به پرسپولیس گفته طلب برانکو را از منبع مالی ایران در فیفا می‌پردازد و آن‌ها هم بعدها این پول را به فدراسیون بدهند. این یعنی تاج دارد هر کاری می‌کند تا موانع از بین برود. پرونده برانکو و الاهلی هم هنوز بسته نشده و ظاهراً تا پایان سال تکلیفش روشن خواهد شد.

از سوی دیگر ایران و مربی کروات هنوز بر سر مسائل مالی توافق نکرده‌اند. پیش‌نویس دقیقاً در این شرایط برای او ارسال شده است. برانکو قصد دارد با مطالعه آن جواب اولیه‌اش را به فدراسیون فوتبال بدهد. ایران قصد دارد تا پایان جام جهانی قطر به صورت مرحله به مرحله با برانکو قرارداد امضا کند. یعنی قرارداد ابتدا تا پایان مرحله نهایی مقدماتی خواهد بود و در صورت صعود، حضور در جام جهانی قطعی می‌شود و پس از آن هم طرفین برای همکاری تا جام ملت‌های بعدی پای میز مذاکره می‌نشینند. برانکو گویا هنوز با این پیشنهاد موافقت نکرده است.

برانکو برای امضای قرارداد شروط مالی بالایی دارد و از سویی دستیاران خود را هم مشخص کرده است. این مربی کروات تأکید کرده پانادیچ مربی دروازه‌بان‌هایش باید در تیم ملی هم در کادرش باشد. او همچنان می‌خواهد برادرش را به تیم ملی بیاورد. روی حضور مارکو هم اصرار دارد و بنابراین کادر خارجی‌هایش مشخص است. از چندی قبل شایعه شد برانکو چندان موافق حضور وحید هاشمیان در کادر فنی تیم ملی نیست و روی حضور مهدوی‌کیا اصرار دارد. این خبر، اما صحت ندارد چراکه اتفاقاً مربی کروات پذیرفته هاشمیان دستیار ایرانی‌اش باشد. وحید در دوران برانکو بود که به قهر خود از تیم ملی پایان داد و اتفاقاً در مرحله اول و دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ گل‌های مهمی هم برای ایران زد و نقش مهمی در صعود تیم ملی داشت. برانکو از همان زمان خاطرات خوبی از هاشمیان در ذهن دارد.

در هر صورت قرار است پس از آنکه برانکو پیش‌نویس قرارداد و مفاد آن را بپذیرد، مذاکرات جدی‌تر بر سر مسائل مالی و بعضی دیگر از جزئیات صورت بگیرد. در همین حال در روزهای اخیر شایعاتی درباره حضور یحیی گل‌محمدی هم در تیم ملی شنیده می‌شد، اما انگار ترجیح خود تاج همان انتخاب مربی خارجی است. فقط فدراسیون بدش نمی‌آید امضای قرارداد به آخر سال موکول شود تا فدراسیون در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند. از نظر تاج، برانکو هرچه دیرتر بیاید به نفع آنهاست و هزینه کمتری خواهند کرد. فدراسیون هم به هر حال درگیر پرونده ویلموتس است و به نظر می‌رسد کار آن‌ها به شکایت و شکایت‌کشی در فیفا بکشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان