تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۱۴ دی ۱۳۹۸
سرنوشت سومین سهمیه خارجی استقلال

هواداران استقلال در انتظار بازگشت پاتوسی

در شرایطی که باشگاه استقلال فقط یک بازیکن غیرآسیایی می‌تواند جذب کند، روبینیو و پاتوسی دو مهره‌ای هستند که نام آن‌ها در اطراف استقلال شنیده می‌شود.

هواداران استقلال در انتظار بازگشت پاتوسیرویداد۲۴ استقلال نیم فصل اول را با دو بازیکن خارجی سپری کرد. شیخ دیاباته و هروویه میلیچ دو بازیکنی بودند که همزمان با ورود استراماچونی به استقلال آمدند که از میان آن ها دیاباته عملکرد بسیار موفقی داشت و میلیچ هم هرچه از لیگ گذشت، بیشتر در ترکیب تیم جا افتاد.

با توجه به نمایش خوب این دو بازیکن در نیم فصل اول، منطقی ترین اتفاق آن است که فرهاد مجیدی همچنان دیاباته و میلیچ را حفظ کند و بدین ترتیب طبق قوانین فقط یک بازیکن غیرآسیایی دیگر می تواند جذب کند. امروز برخی رسانه ها از نزدیک شدن روبینیو، ستاره برزیلی باشاک شهیر به استقلال خبر دادند. اما در مقابل گفته می شود تمایل فرهاد مجیدی این است که آیاندا پاتوسی، هافبک موفق فصل گذشته آبی ها بار دیگر به این تیم برگردد.

پاتوسی که در نیم فصل دوم پارسال به استقلال آمد، عملکردی درخشان در این تیم داشت و علاوه بر زدن 4 گل، روی 7 گل استقلال هم تاثیر مستقیم داشت و در مرکز زمین، تبدیل به یک مهندس تمام عیار شده بود. اما این هافبک اهل آفریقای جنوبی که همراه وینفرد شفر به بنی یاس رفت، این روزها در لیگ امارات شرایط چندان خوبی ندارد و شاید بنی یاس هم بی تمایل نباشد که او را به تیم دیگری واگذار کند!

هواداران استقلال در انتظار بازگشت پاتوسی

آیاندا پاتوسی امسال در تیم اماراتی فقط 2 گل زده و با یک پاس گل، معمولاً بازی را از روی نیمکت آغاز می کند. اوضاع برای او وقتی بدتر شد که دریکی از بازی‌ های لیگ امارات، پاتوسی دقیقه 88 به زمین رفت که با توجه به حضور 6 بازیکن خارجی در زمین او هفتمین خارجی تیمش محسوب شده و با حکم کمیته انضباطی 3 بر صفر بازنده شدند. آن‌هم در شرایطی که بنی یاس با نتیجه 3 بر یک الفجیره را شکست داده بود!

بهرحال در وضعیت فعلی، فرهاد مجیدی باید از میان روبینیوی نامدار و پاتوسی که در میان آبی ها بسیار محبوب شد، فقط یک نفر را انتخاب کند و امکان خرید همزمان آن ها وجود ندارد. این را هم باید در نظر گرفت که تنگناهای مالی استقلال و همان مشکلاتی که باعث شد استراماچونی در میانه فصل تیم را رها کند، باعث می شود استقلال برای خرید بازیکن خارجی با احتیاط بیشتری حرکت کند.

از منظری دیگر، استقلال در پست هافبک هجومی و مهاجم نیاز به تقویت دارد و با وجود اینکه شیخ دیاباته و مهدی قائدی فصل بسیار موفقی را آغاز کرده اند اما فاصله مردان اصلی با نیمکت نشین ها در استقلال زیاد است و در برخی پست ها مثل هافبک هجومی هم استقلال گزینه های زیادی برای استفاده ندارد و شاید جذب یک بازیکن خارجی، بخشی از نقص های استقلال را برطرف کند.

 

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان