تاریخ انتشار: ۰۷:۳۱ - ۳۰ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

طرح اصلاح قانون اساسی در روسیه کلید خورد/ در ذهن پوتین چه می‌گذرد؟

پوتین، میخائیل میشاستین، تکنوکرات ناشناخته و دارای تجربه سیاسی اندک را برای این پست معرفی کرده، کسی که پیش‌تر تصور نمی‌شد بخواهد جانشین مدودف شود.

پوتین

رویداد۲۴ آدری ویلسون در فارین پالیسی نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه طرحی را برای حفظ قدرت خود پس از سال ۲۰۲۴ تنظیم کرده که بر اساس آن وی همچنان به شکلی در قدرت بماند.

به نظر می‌رسد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه طرحی برای اصلاح قانون اساسی تدوین کرده که براساس آن همچنان بعد از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش در راس کار باشد. او در این طرح به دنبال آن است تا مقام ریاست جمهوری را تضعیف کرده و نخست وزیر را در صدر امور بنشاند تا پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش در این مقام ایفای نقش کند. چند ساعت بعد از ارائه این طرح، نخست وزیر دیمیتری مدودف و کابینه او استعفا دادند.
بیشتر بخوانید: تفاوت سیاست‌های بوش و ترامپ چیست؟

پوتین از سال ۱۹۹۹ به عنوان رئیس جمهور یا نخست وزیر به طور مداوم در راس قدرت بوده است. اگرچه وی بایستی در نقش رئیس جمهور در سال ۲۰۲۴ کناره گیری کند، اما او اکنون با طرحی که ارائه کرد به دنبال آن خواهد بود تا همچنان خودش را در راس امور حفظ کند. طبق اصلاحات پیشنهادی، پوتین می‌تواند دوباره به عنوان نخست وزیر قدرتمند یا به عنوان رئیس شورای دولتی جدید خدمت کند. پوتین گفت اصلاحات به همه پرسی گذارده می‌شود، هرچند که هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست.

چرا حالا؟ مشخص نیست که چرا پوتین تصمیم گرفت اکنون طرح تغییرات قانون اساسی را اعلام کند، اگرچه که او با فشار‌های فزاینده داخلی بر اقتصاد روسیه و فساد دولتی روبرو شده است. این تصمیم یک سال پس از آن صورت می‌گیرد که مقبولیت پوتین طی ۱۳ سال گذشته به پایین‌ترین حد خود رسید و اعتراضات گسترده ضد حکومتی پس از جلوگیری از حضور مخالفان در انتخابات شورای شهر، مسکو را درگیر کرد.

نخست وزیر جدید کیست؟ پوتین، میخائیل میشاستین، تکنوکرات ناشناخته و دارای تجربه سیاسی اندک را برای این پست معرفی کرده، کسی که پیش‌تر تصور نمی‌شد بخواهد جانشین مدودف شود. میشوستین از سال ۲۰۱۰ ریاست خدمات مالیاتی فدرال را به عهده دارد. دوما یا همان مجلس نمایندگان روسیه امروز در مورد او تصمیم‌گیری می‌کند.
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پوتین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
نظریان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
0
1
پوتین انسان مرموزی است و تکیه بر آن اشتباه استراتژیک!
نظرات شما
پیشخوان