تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸

بانک مرکزی: قیمت مسکن در تهران ۲.۱ درصد افزایش یافت

به فاصله ۲ روز بعد از گزارش وزارت درباره افزایش ۳ درصدی قیمت مسکن، در دی ۹۸ بانک مرکزی در گزارشی از رشد ۲.۱ درصد قیمت مسکن در تهران طی دیماه امسال خبر داد.

رویداد۲۴  بر اساس اعلام بانک مرکزی در دی ماه امسال تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۱۰.۷ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۲.۱ و ۵۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۳۸.۱ میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۰.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.
بیشتر بخوانید:
متقاضیان وام ۲۴۰ میلیونی مسکن بخوانند
بررسی توزیع تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در دیماه امسال حاکی از ا است که از مجموع ۱۰۶۸۷ واحد مسکونی، واحد‌های تا ۵ سال ساخت با سهم ۴۱.۸ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. سهم مذکور در مقایسه با دیماه سال گذشته حدود ۱.۶ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحد‌های با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و ۱۶ تا ۲۰ سال افزوده شده است.

در ماه مورد اشاره متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۳ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان بود که نسبت به آذر ۹۸ و دیماه سال گذشته به ترتیب ۲.۱ و ۴۰.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در دی ماه امسال به حدود ۶۰ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی بالغ شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان بود که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶۵.۹ درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در دیماه امسال موید رشد به ترتیب ۲۹ و ۳۰.۹ درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان