تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

چه اتفاقی دیگری باید بیفتد تا وزیر راه استیضاح شود؟/ نماینده مجلس: جان انسان‌ها برای وزارت راه ارزشی ندارد

یک نماینده مجلس با اشاره به افزایش سوانح حمل و نقل می‌گوید: جان انسان‌ها برای وزارت راه و شهرسازی ارزشی ندارد. تصادفات جاده‌ای در کشور بیداد می‌کند و به تبع آن مرتباً شاهد آمار فوتی در این اتفاقات هستیم.

محمد اسلامی وزیر راه

رویداد۲۴ این روز‌ها خبر‌هایی که مستقیماً به وزارت راه و شهرسازی برمی‌گردد، خبر‌های نه فقط ناراحت‌کننده که بسیار غم‌انگیز است. سه سانحه هوایی در دو روز، چندین مورد چپ‌کردن اتوبوس‌ها در جاده، افزایش قیمت مسکن و بلیت تنها نشان‌دهنده مواردی از آشفتگی وزارت راه و شهرسازی است.

از ابتدای دی ماه تا کنون ۳ حادثه واژگونی اتوبوس‌های مسافربری بین شهری رخ داده که طی این حوادث ۳۶ نفر جان خود را از دست داده و ۶۴ نفر مصدوم شده‌اند. اما به دلیل تکرار هر روز حوادث در جاده‌ها گاهی چنان بی‌حس و بی‌تفاوت از کنار این حوادث عبور می‌کنیم که حتی به دنبال چرایی ماجرا نیز نیستیم.

در سوانح حمل و نقل هوایی طی دو روز، سه سانحه پیش آمد؛ هواپیمای تهران - گرگان فرود اضطراری داشت و هواپیمای تهران استانبول چهار ساعت اضافه‌تر در هوا ماند تا بتوانند چرخ هواپیما را باز کنند و پرواز با هزار صلوات بر زمین نشست. این شانس البته برای هواپیمای تهران ماهشهر وجود نداشت و خلبان هواپیما را در میان اتوبان فرود آورد. عجیب آنکه سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، به جای عذرخواهی از مردم می‌گوید این سوانح در همه جای دنیا طبیعی است!


بیشتر بخوانید: سه سانحه پروازی در دو روز/ سخنگوی سازمان هواپیمایی: اتفاقات پروازی طبیعی است!


تنها یک مورد از سوانح اخیر ارتباط مستقیم به وزارت راه ارتباطی نداشت و آنهم ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی بود و در تمام موارد، مسئول مستقیم اتفاقات تلخ، وزارت راه بوده است. با این حال اگر استاندارد معمولی‌ترین کشورهای دنیا هم رعایت می‌شد، وزارت راه و دولت پروازها را به علت هشدار بالای امنیتی لغو می‌کردند تا جان انسان‌ها به خطر نیفتد. اگر کشور معمولی‌تری بود، احتمالا رییس سازمان هواپیمایی به خاطر آن نشست خبری که به طنز بزرگ سال تبدیل شد، برکنار می‌شد.

علیرغم اینکه محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی بار‌ها اعلام کرده که این نابسامانی‌ها را نظارت، کنترل و رسیدگی خواهد کرد، اما هیچ‌گاه شاهد نتایج مثبتی در این رابطه‌ها نبوده‌ایم. عجیب آنکه در هیچکدام از این موارد، نه وزارت راه از مردم عذرخواهی کرد نه حتی یکبار بحث استعفای یکی از مدیران این وزارتخانه مطرح شد.

حقیقت آن است که معلوم نیست چه اتفاقی در کشور بیفتد تا نمایندگان یکبار وزیر راه را به مجلس بکشانند و از او درباره این حوادث تلخ سوال کنند. 


بیشتر بخوانید: ۳۶ کشته و ۶۴ مصدوم در یک ماه/ چرا تعداد تصادفات اتوبوس‌ها در ایران بالاست؟


شهاب‌الدین بیمقدار نماینده تبریز در مجلس دهم به رویداد۲۴ می‌گوید: ماه‌هاست اتفاقاتی در وزارت راه و شهرسازی می‌افتد که واقعاً نمی‌دانم نقش وزیر راه و شهرسازی در این بین چیست؟ ما در مجلس تلاش می‌کنیم یکبار دیگر این موضوعات را بررسی کنیم و حتما به دنبال جواب از وزیر هستیم.

وی افزود: زمانی که سپاه به‌دنبال انتقام خون سردار سلیمانی بود و موشک‌هایی را به مرکز نظامی آمریکا در عین‌الاسد شلیک کرد و هر لحظه امکان پاسخ آمریکایی‌ها می‌رفت به هیچ عنوان نباید اجازه پروازه به هواپیما‌ها داده می‌شد، ولی متاسفانه دیدیم که هواپیمای مسافربری اوکراینی پرواز کرد و با خطایی که صورت گرفت ۱۷۶ مسافر این پرواز جان خود را از دست دادند. پس از این واقعه، معاون فنی سازمان هواپیمایی کشور به فراکسیون امید آمد و گفت ما استعلام کرده بودیم و به ما گفتند اشکالی در پرواز وجود ندارد، اما این جواب قانع‌کننده نیست.

او می‌گوید: جان انسان‌ها برای وزارت راه و شهرسازی ارزشی ندارد و دیدیم که چند روز پیش چطور هواپیمای تهران – ماهشهر دچار سانحه شد، هرچند این پرواز با مشکلات فنی که داشت ختم به خیر شد.

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: تصادفات جاده‌ای در کشور بیداد می‌کند و به تبع آن مرتباً شاهد آمار فوتی در این اتفاقات هستیم، اما این رخداد‌های غم‌انگیز همه ماجرا نیست؛ به‌طور مثال در زمان آقای آخوندی، وزیر راه و شهرسازی وقت، برنامه‌ای تدوین شده بود که با قرار دادن زمینی سه هکتاری برای ۱۷۰۰ خانوار حاشیه شهر تبریز ساختمان ساخته شود، اما پس از استعفای آقای آخوندی و روی کار آمدن آقای اسلامی این برنامه که در آستانه اجرا بود، به‌هم خورد. ما این موضوع را در تبریز و در جلسه‌ای که با آقای اسلامی داشتیم مطرح کردیم و ایشان هم قول انجام آن را دادند، ولی شواهد نشان می‌دهد که زیرمجموعه از او حرف‌شنوی ندارد.

بیمقدار یادآور شد: از طرفی مرتباً می‌بینیم که قیمت بلیت‌ها افزایش پیدا می‌کند و مردم هم این گله را بار‌ها به ما اعلام کرده‌اند. هرچند بالارفتن قیمت بلیت منجر به کاهش سفر مردم در ایام نوروز خواهد شد، اما به باور من با این مشکلات اقتصادی و معیشتی که مردم دارند خود به خود خیلی از سفر‌های آن‌ها لغو خواهد شد. نارضایتی اجتماعی به اندازه کافی بالاست و این موضوع هم به آن افزوده خواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
0
2
در پرواز اکراینی هم مقصر اصلی وزیر راه است چون در آن شرایط جنگی اجاره پرواز نباید داده میشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
0
0
ایستگاه قطار ارومیه ۱سال بیشتر افتتاح شده ولی نیازمند چند رام قطار روزانه با توجه به تعداد مسافر و افزایش نجومی قیمت بلیت به خاطر کمبود قطار هست ولی هنوز از قطار قرضی مراغه آن هم یک روز در میان استفاده میشه که هم باعث مشکلات مسافر مراغه هم ارومیه ودیگر ایستگاها شده یا قطار مشهد که همیشه از چند سیر پیشتر پر هست اون هم از مقصد پر میشه یا قطار ارومیه تبریز به دلیل تصادفات بسیار و ترافیک جاده در مجلس تصویب میشه ولی اجرا نمیشه جان وقت و پول مردم کیارزش مند خواهد شد
عیسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
0
1
من فقط موندم این عوارض شهرداری که از خودروها میگیرن رو کجا خرج میکنن واقعا برام سئوال هست اونم هر خودرو بالای 60هزارتومن
محمد رضا طلایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
0
1
این نشانه بی لیاقتی ونفهمی رئیس جمهور ووزبرش را میرساند مرگ بر روحانی ودار ودسته اش
نظرات شما
پیشخوان