تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

فضانوردی به سبک آذری جهرمی/ لباسی که سوژه شد +تصاویر

آذری جهرمی عکس از لباس فضانوردی در توییتر خود منتشر کرد و نوشت آرزوی سفر به کره ماه را برای ایران در رویای خود دارد. کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویر اصلی لباس را منتشر کردند و گفتند این لباس فضانوردی نیست و لباس جشن هالووین است که تنها ۲۰ دلار به فروش می‌رسد.

لباس فضانوردی آذری جهرمی

رویداد۲۴ محمد جواد آذری جهرمی مرد شماره یک دولت در شبکه‌های اجتماعی است؛ با یک توییت به مهمانی می‌رود و آب دوغ خیار می‌خورد، در توییتر با «ارزش افزوده می‌جنگد»، باجناقش را برای شهادت به پخش زنده اینترنتی می‌آورد. در این میان به خاطر توییت‌های زیاد، گاف‌های فراوانی هم می‌دهد؛ مثل ماجرای روز گذشته که از لباس فضانوردی رونمایی کرد.

منتقدان آذری گفته‌اند او می‌خواهد به هر شکلی در صدر اخبار قرار بگیرد و از این جهت بیش از هر زمانی شبیه محمود احمدی نژاد شده است؛ شاهد مثال آنها، مقایسه این دو شخصیت است: اگر احمدی نژاد با همسر دکتر حسین فاطمی عکس می‌انداخت، آذری جهرمی به سراغ کیمیا علیزاده رفت. اگر احمدی نژاد پیروزی یک تیم بسکتبال آمریکایی را در لیگ ان‌بی‌ای در توییتر تبریک می‌گفت، آذری جهرمی نیمه شب می‌پرسد «بیدارید؟!»

اگر احمدی نژاد لیست مفاسد اقتصادی را در جیبش داشت، در جیب آذری جهرمی هم لیست سوءاستفاده کنندگان ارزش افزوده است. اگر رقیبان سیاسی احمدی نژاد به حصر رفتند، استیضاح کنندگان آذری جهرمی هم تا اینجا همگی رد صلاحیت شده‌اند و در نهایت اگر احمدی نژاد لباس شهر‌های مختلف ایران را می‌پوشید، آذری جهرمی هم، لباس‌های نسل نو را می‌پوشد؛ از تی شرت و شلوار لی گرفته تا لباس‌های باحال دیگر.

حامیان آذری جهرمی اما می‌گویند این خصلت جامعه ایرانی است که همواره علاقه دارند مسئولان کشور را در کت و شلوار با ظاهر عصا قورت‌داده و اتوکشیده ببینید به همین دلیل اینکه شبیه یک انسان معمولی رفتار کند و مانند همه با تمام رفتارهای طبیعی باشد، برای کسی قابل قبول نیست.

یکی از کاربران توییتر نوشته بود «آنقدر مسئولان را با پیشانی‌های پینه‌بسته در یک تیپ خاص دیده‌ایم که اگر یک مسئول شلوار لی بپوشد یا اصلا در توییتر گاف بدهد، فکر می‌کنیم آسمان به زمین آمده است و او را سوژه می‌کنیم.»


بیشتر بخوانید: مشترک مورد نظر در دسترس است/ مسیر شفافیت آذری جهرمی تا کجا ادامه دارد؟


به گزارش رویداد۲۴ ماجرای لباس فضانوردی برای وزیر جوان بسیار حاشیه ساز شد و کاربران شبکه‌های به گذاشتن تصویری از لباس فضانوردی در کنار پرچم ایران انتقاد داشتند. یکی از از کاربران عکس بدون دستکاری که آذری جهرمی منتشر کرد را پیدا کرده بود و نشان داد که این لباس جشن هالووین است و با قیمت ۲۰ دلار در فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رسد.

یکی از کاربران نوشت: «وزیر جوان به شعور ما احترام نگذاشت زیرا آرم ناسا را کنده و پرچم ایران را روی لباسی که عکس آن را منتشر کرده، چسبانده است.

آذری جهرمی بعد از این توییت که بازخوردها و انتقادهای زیادی در پی داشت، ماجرا را به یک شوخی تقلیل داد و در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «عکس امروز از لباس فضانوردی، تصویری از یک رویا بود. رویای قدم‌زدن بر ماه! فکر بوییدن گل در کره دیگر! جالب بود برایم این همه شوخی... ‏خوشحالم استقبال کردید.»

یکی از کاربران نوشت: «رفتار آذری جهرمی یادآور رقابت آمریکا و شوروری برای زودتر رسیدن به کره ماه در اوج جنگ سرد است. او در جمع نخبگان صنایع فضایی هم گفته بود تمام فعالان این حوزه رویای کوبیدن پرچم ایران در کره ماه را دارند. گاگارین یک فضانورد روسی بود که به عنوان اولین نفری که به فضا سفر کرد معروف شد و آرمسترانگ اولین انسانی بود که می‌گویند بر روی ماه قدم گذاشت. این دو نفر انقلابی را در علم نجوم و سرنوشت انسان‌ها ایفا نمودند و هر کدام به تفصیل، داستان‌های پربار و جذابی دارند، ولی از ۵۰ سال قبل، دیگر سفر‌های فضایی برای سفر به کره ماه صورت نگرفته است. تازه فراموش نکنیم که هنوز واقعیت سفر آرمسترانگ به ماه مشخص نیست و گفته می‌شود آنها در فضای تبلیغاتی سفر آرمسترانگ به ماه را در یک استودیوی فیلسمازی بازسازی کرده‌اند، بنابراین هنوز کسی بر ماه قدم نگذاشته و رویایی آذری جهرمی خیلی غیر واقعی است.»

برخی از واکنش‌های کاربران را در ادامه ببینید:

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان