تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

افت بهای نفت با کاهش تقاضای چین

بهای جهانی نفت خام روز دوشنبه به علت کاهش تقاضای چین در پی همه‌گیری ویروس کرونا و انتظار معامله‌گران برای تصمیم روسیه در مورد پیوستن به دیگر تولیدکنندگان برای کاهش بیشتر تولید نفت، سقوط کرد.

قیمت نفت

رویداد۲۴  به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن؛ بهای نفت در پی گسترش ویروس کرونا و آسیب دیدن تقاضای چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت جهان و افزایش نگرانی‌ها درباره عرضه مازاد، بیش از ۲۰ درصد نسبت به هنگام اوج در ماه ژانویه، افت کرده است.

بهای هر بشکه نفت خام برنت با ۹ سنت یا ۲۰ درصد کاهش به ۵۴ دلار و ۳۸ سنت و وست تگزاس اینترمدیت با ۲ سنت کاهش به ۵۰ دلار و ۳۰ سنت رسید.
بیشتر بخوانید: سرزمین اژدهای سرخ در چنگ کرونا/ آیا ویروس کرونا اقتصاد چین را مختل خواهد کرد؟
به گفته اوله هنسن کارشناس راهبردی ساشوبانک؛ با توجه به این موضوع که چین عمده‌ترین مصرف کننده مواد خام به شمار می‌رود، این نگرانی وجود دارد که بازار‌های جهانی هنوز به صورت کامل به تاثیر این اختلال واکنش نشان نداده باشند و باید در انتظار دریافت تاثیر‌های منفی شدید بر تقاضای مواد اولیه اصلی باشیم و جهان با بزرگترین تکانه در زمینه تقاضا از هنگام بحران مالی جهانی ۲۰۰۹ دست و پنجه نرم می‌کند.

پکن در چند روز گذشته حمایت هماهنگ شده‌ای از شرکت‌ها و بازار‌های مالی خود به عمل آورده است و سرمایه گذاران در انتظار انگیزش‌های بیشتری برای تحریک دومین اقتصاد بزرگ جهان هستند.

در پی اعلان روسیه که به زمان بیشتری برای تصمیم گیری درباره توصیه یک هیات فنی به سازمان کشور‌های صادر کننده نفت "اوپک" و متحدانش برای کاهش روزانه تولید به میزان ۶۰۰ هزار بشکه دیگر، نگرانی‌ها بر سر مازاد عرضه برطرف نشد.

این گروه معروف به اوپک پلاس از ژانویه ۲۰۱۹ اجرای کاهش روزانه تولید به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز را آغاز کرده است.

محمد عرقاب وزیر نفت الجزایر روز یکشنبه گفت که این هیات فنی توصیه کرده است که تولید تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به میزان بیشتری کاهش یابد.

اما الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه با توجه به پیش بینی آهسته شدن روند رشد تولید نفت خام ایالات متحده و ثابت ماندن تقاضای جهانی، گفت که مسکو به زمان بیشتری برای ارزیابی وضع نیاز دارد.

هری چیلینگویریان تحلیل گر بانک بی ان پی پاریبا به مجمع جهانی نفت رویترز گفت: بازار نفت در انتظار پاسخ روسیه خواهد ماند تا ببیند اوپک پلاس می‌تواند به عنوان یک گروه تولیدکننده فعال در تعامل با همه گیری ویروس کرونا که مانند سارس واقعا تاثیری منفی بر تقاضا دارد، جایگاه خود را تثبیت کند.

معامله گران نفت همچنین با توجه به این نکته که شرکت‌های پالایشگر دولتی چین اعلان کرده اند که ظرفیت پالایشی خود را در ماه جاری (فوریه) تا حدود ۹۴۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهند داد، ابراز نگرانی کرده اند که این میزان کاهش پیشنهادی، برای تثبیت و تحکیم بازار‌های جهانی ناکافی باشد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت نفت ، نفت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
آذربایجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
0
0
امریکا دوطرفه برنده میدان شد هم رشد اقتصادی چین رو مهار کرد هم قیمت نفت رو تقلیل داد الان وقتشه اوپک هم با کاهش تولید نفت به استقبال بهار نیمکره شمالی و افزایش مصرف نفت در جهان بره
هرچند از نظر من احتمال دست داشتن امریکا در این ویروس وجود داره که کشورها هرکدام بنابر مصلحتی کتمان میکنند
نظرات شما
پیشخوان