تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

صفدری: چرا صنعت بیمه برای راه اندازی SURETY BOND تعلل می‌کند؟

معاون توسعه مدیریت شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به تعلل صنعت بیمه و بیمه مرکزی در پیگیری و اجرایی کردن SURETY BOND گفت: رایج‌ترین روش تضمین کیفیت، دقت و قیمت پروژه‌های عمرانی در دنیا همین روش است، اما متاسفانه پیگیری‌های ما برای پیاده سازی آن بی نتیجه مانده است.

مجید صفدری

مجید صفدری در گفتگو با خرد و کلان با بیان این که ایجاد شرکت‌های شورتی باند (SURETY BOND) یا تضمین اجرای صحیح پروژه‌های عمرانی در پیاده سازی بهینه، با کیفیت، کم هزینه و سریع زیرساخت‌های عمرانی موثر است و منابع مالی خوبی به‌عنوان حق بیمه نصیب شرکت‌های بیمه می‌کند، ادامه داد: استفاده از این ساز و کار، درست اجرا کردن پروژه توسط پیمانکار را برای کارفرما تضمین می‌کند.

وی افزوذ: یکی از مشکلات رایج پروژه‌های عمرانی در کشور ما این است که هم قیمت اجرای آن‌ها بسیار بالاست و هم زمان اجرای آن‌ها بسیار طولانی می‌شود، در نتیجه بهره وری و اثرگذاری پروژه به مرور زمان از بین می‌رود.

معاون توسعه مدیریت شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان این که هیات دولت در سال ۱۳۹۴ مجوز راه اندازی SURETY BOND را صادر کرده است، ادامه داد: متولی بررسی درخواست راه اندازی این شرکت ها، بیمه مرکزی است، در حالی که ما تا کنون نتوانسته ایم این پروسه را به نتیجه برسانیم.

به گفته او، شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از سال ۱۳۹۶ به دنبال اخذ مجوز برای شرکت‌های شورتی باند بوده است، چرا که مناطق آزاد با بیش از چهار هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی به این شرکت‌ها نیاز دارند.

وی همچنین به نامه مورخ ۲۵ / ۶ / ۱۳۹۷ مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور خطاب به رئیس کل کنونی بیمه مرکزی برای پیگیری همین موضوع اشاره کرد و گفت: در آن نامه اشاره شده که پیش از این مکاتبات و جلساتی میان طرفین برقرار شده، اما پاسخی از سوی صنعت بیمه دریافت نشده است.

صفدری تاکید کرد که تا امروز هم این پیگیری‌ها بی نتیجه مانده و مشخص نیست علت این همه تعلل چیست.
 
منبع: فراسونیوز
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان