تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸

قیمت جهانی طلا امروز ۹۸/۱۲/۰۹

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۶۳۵ دلار و ۳۹ سنت رسید.
قیمت جهانی طلا
رویداد۲۴ به نقل از رویترز، در حالی که پس از جهش یک درصدی قیمت طلا سرمایه گذاران اقدام به برداشت سود کرده اند، قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود، اما به دلیل نگرانی‌ها از شیوع سریع ویروس کرونا افت قیمت چندان محسوس نبود.

در عین حال، قیمت فلز پالادیوم پس از رسیدن به رقمی بی سابقه در روز پنجشنبه، به دلیل برداشت سود‌ها توسط سرمایه گذاران امروز شاهد افت ۵ درصدی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۶۳۵ دلار و ۳۹ سنت رسید. قیمت فلز زرد از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون حدود ۳ درصد رشد داشته و در مسیر ثبت سومین افزایش ماهانه متوالی قرار دارد. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۰.۳ درصد افت به ۱۶۳۷ دلار رسید.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا گفت: «موضوع کرونا خیلی جدی شده است. سرمایه گذاران نگران اند که ممکن است نیاز به اقدامات محرک اقتصادی بیشتری باشد و این یعنی پایین آمدن نرخ بهره.» وی افزود، در عین حال بالا رفتن قیمت‌ها موجب برداشت سود از سوی برخی فعالان بازار شده است.

همزمان با افزایش موارد شیوع کرونا در خارج از چین، کشور‌های مختلف از ایران تا استرالیا اقدام به تعطیلی مدارس، لغو رویداد‌های بزرگ، ذخیره سازی تجهیزات پزشکی و آماده سازی برای واکنش‌های اضطراری کرده اند.

بر اساس گزارش‌ها در طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۰ کشور از مشاهده اولین موارد ابتلا به بیماری کرونا خبر داده اند و سازمان بهداشت جهانی از تمام کشور‌ها خواسته تا خود را برای مقابله با این ویروس آماده کنند.

ارزش سهام در بازار‌های مالی جهان در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ قرار دارد و سرمایه گذاران از ترس تبعات اقتصادی ویروس کرونا به بازار‌های امن نظیر بازار طلا هجوم برده اند.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان