تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

تکنولوژی به داد کره جنوبی رسید/ اپلیکیشن‌هایی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا

شیوع کرونا در سراسر جهان برخی دولوپر‌ها را به فکر راه چاره انداخته است. در کره جنوبی اپلیکیشن‌هایی تولید شده که فاصله شما از فرد مبتلا را نشان داده و جلوی ابتلای افراد بیشتر به این بیماری را می‌گیرند.
ویروس کرونا کره جنوبی
رویداد۲۴ ‌کره جنوبی یکی از پیشرفته‌ترین کشور‌ها از نظر تکنولوژیک است، در نتیجه با شیوع کرونا در این کشور، دولوپر‌های اپلیکیشن به خوبی می‌دانستند چطور باید به ویروس واکنش نشان دهند: آن‌ها شروع کردند به کدنویسی.
 
کره جنوبی در فهرست کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا، در رده دوم قرار گرفته است. این کشور با ۶۵۹۳ مبتلا و ۳۰۹ کشته بعد از چین، دومین کشور پر خطر در فهرست منتشر شده در وبسایت «ورلد او میترز» است؛ فهرستی که در آن ایران با سرعتی که روزهای اخیر در تشدید شیوع بیماری داشته، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
 
تکنولوژی به داد کره جنوبی رسیده است/ اپلیکیشن هایی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا
به گزارش رویداد۲۴ اپلیکیشین‌های موبایلی که بیماری کرونا را در کره جنوبی رصد می‌کنند، در رده بندی بیشترین دانلودها، بین ۶ اپلیکیشن این کشور قرار گرفته‌اند. این اپلیکیشن‌ها داده‌هایشان را از داده‌های عمومی دولتی می‌گیرند.
 
یکی از این اپلیکیشن‌ها، برنامه کرونا ۱۰۰ متر است. (Corona ۱۰۰m)
تکنولوژی به داد کره جنوبی رسیده است/ اپلیکیشن هایی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا
 
سی ان ان بیزینس در گزارشی درباره استفاده از فناوری برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در کره جنوبی نوشته این اپلیکیشن به مردم اجازه می‌دهد روزی که آزمایش یک بیمار کرونایی مثبت شده، ملیت بیمار، جنس، سن و مکان‌هایی که از آن‌ها بازدید کرده را ببینند. کسانی که این اپلیکیشن را دارند می‌توانند ببینند بیماران کرونا چه اندازه با آن‌ها فاصله دارند. این اپلیکیشن از ۱۱ فوریه که ارائه شده، ۱ میلیون بار دانلود شده است.

اپلیکیشن Corona map دیگر اپلیکیشن کره جنوبی است که با استفاده از داده‌های دولتی کار می‌کند.
تکنولوژی به داد کره جنوبی رسیده است/ اپلیکیشن هایی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا

این اپلیکیشن دومین اپلیکیشن با بیشترین دانلود در کره جنوبی است. لی جون یانگ توسعه دهنده این اپلیکیشن گفته دلیل ساخت این اپلیکیشن این بوده که به نظر آن‌ها داده‌های دولتی برای مردم قابل فهم نیستند. اگرچه مقامات بهداشتی کره جنوبی مکان‌هایی که بیماران کرونایی در آن بوده‌اند را اعلام می‌کنند، اما این اطلاعات ویژوال نبوده است. او گفته ما فکر کردیم خوب می‌شود اگر این مکان‌ها را در نقشه علامت گذاری کنیم. این اپلیکیشن داده‌های مکانی افراد را بارگذاری و رصد می‌کند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان