تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹

خرداد شلوغ ترین ماه آزمونی سال ۹۹/ برگزاری ۲ کنکور دکتری

مرکز سنجش آموزش پزشکی پیش از این در تقویم آزمون خود ویرایش دوم اعلام کرده است که آزمون (الکترونیک) میان دوره پیش کارورزی و آزمون جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی در ۸ خرداد ۹۹ برگزار می‌شود. تاکنون تغییری درباره این آزمون اعلام نشده است.

کنکور 99

رویداد۲۴ پس از اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا بخشی از آزمون‌های کشوری به تعویق افتاد، ماه خرداد به شلوغ ترین ماه سال ۹۹ برای برگزاری آزمون‌های کشوری بدل شد.

۸ خرداد ۱۳۹۹؛ آزمون میان دوره جامع علوم پایه و پیش کاورزی

مرکز سنجش آموزش پزشکی پیش از این در تقویم آزمون خود ویرایش دوم اعلام کرده است که آزمون (الکترونیک) میان دوره پیش کارورزی و آزمون جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی در ۸ خرداد ۹۹ برگزار می‌شود. تاکنون تغییری درباره این آزمون اعلام نشده است.

۹ خرداد ۱۳۹۹؛ آزمون دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹

آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۹ ابتدا قرار بود در روز ۹ اسفندماه ۹۹ برگزار شود. با توجه به همه گیری ویروس کرونا و تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا این زمان به فروردین ماه ۹۹ موکول شد.

اما پس از آن دوباره ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد کلیه آزمون‌های کشوری در فروردین و اردیبهشت ماه ۹۹ به تعویق می‌افتد.

بنابر اعلام سازمان سنجش آموزش کشور آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹ با تعداد ۱۷۷ هزار و ۲۶۱ نفر داوطلب در صبح جمعه ۹ خرداد سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

۹ خرداد ۱۳۹۹؛ آزمون غربالگری المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی

بر اساس اعلام مرکز امور نخبگان و دانشجویان استعدادهای درخشان وزارت بهداشت به دلیل وضعیت ابتلاء و انتقال عفونت کرونا ویروس جدید و جهت آرامش بخشی به فضای دانشجویی و دانشگاهی زمان آزمون غربالگری تغییر کرد. به این ترتیب آزمون مرحله غربالگری المپیاد که قرار بود روز جمعه ۲۲ فروردین ۹۹ و به شیوه الکترونیک برگزار شود به روز جمعه ۹ خرداد ۹۹ موکول شد.

با توجه به زمان بندی جدید درباره گزارش پروژه بر اساس موضوع اعلام شده (مرحله اول آزمون گروهی) امسال لغو شده و دانشجویان پذیرفته شده در مردادماه ۹۹ به رقابت می‌پردازند.

۲۱ و ۲۲ و ۲۳ خرداد ۱۳۹۹؛ آزمون دکتری تخصصی گروه پزشکی

آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال ۱۳۹۹ در رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در روزهای ۲۱، ۲۲ و ۲۳ خرداد سال ۱۳۹۹ به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

این اولین بار است که آزمونی در سطح دکتری تخصصی به صورت کاملاً الکترونیک برگزار می‌شود.

۲۲ و ۲۳ خردادماه ۱۳۹۹؛ کنکور کارشناسی ارشد

کنکور کارشناسی ارشد در روزهای ۲۲ و ۲۳ خردادماه ۹۹ برگزار خواهد شد. پیش از این زمان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ به دلیل مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۹ فروردین به روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۳ و ۴ اردیبهشت ماه ۹۹ تغییر یافته بود. با توجه به تصمیم لغو آزمون‌ها در فروردین و اردیبهشت ماه این آزمون نیز به خردادماه منتقل شد.

۲۹ خرداد ۱۳۹۹؛ آزمون فلوشیپ پزشکی

مرحله کتبی آزمون پذیرش در دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۳۹۹ وفق مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی به صورت متمرکز و الکترونیک توسط دانشگاه‌های مجری برنامه آموزشی در ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۹ خرداد ۹۹ برگزار می‌شود.

مرحله شفاهی (به صورت منفرد یا ترکیبی از روش‌های PMP و OSCE و مصاحبه ساختارمند یا سایر روش‌های نوین ارزشیابی و اختصاصی مرتبط با رشته خود) در روزهای ۲ تا ۴ تیرماه ۹۹ در یکی از دانشگاه‌های سطح تهران برگزار خواهد شد.

البته این آزمون پیش از همه گیری ویروس کرونا زمانبندی شده است و مشخص نیست با توجه به درگیری پزشکان متخصص در کارزار مقابله با کرونا، زمان این آزمون تغییر می‌کند. تاکنون تصمیمی مبنی بر تعویق آن اعلام نشده است.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان