تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۹

چگونه با یوگا به جنگ کرونا برویم؟

یک مربی یوگا، با بیان اینکه برای ارتقای سیستم ایمنی بدن جهت مقابله با ویروس کرونا نیاز به آرامش داریم، اظهار کرد: در زمان ورزش یوگا احساس سرور درونی ایجاد می‌شود و سطح انرژی بدن بالا می‌رود و این حال خوب به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.
چگونه با یوگا به جنگ کرونا برویم؟
رویداد۲۴ ‌رویا صمدپور با اشاره به نقش حرکات ورزشی یوگا در ایجاد آرامش به ویژه در روز‌های پراسترس کرونایی، اظهار کرد: یوگا با ایجاد هماهنگی در بدن هم به جسم و هم به ذهن کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه افراد روزانه یکسری حرکات ورزشی انجام می‌دهند، تصریح کرد: «آگاهی» نسبت به حرکات ورزشی تفاوت یوگا با سایر رشته هاست. در واقع وقتی یوگا می‌کنیم با آگاهی بر روی حرکات ورزشی تمرکز داریم و لذا احساس سبکی در بدن ایجاد می‌شود.

این مربی یوگا، توجه و تمرکز بر انجام درست حرکات ورزشی را موجب دوری ذهن از پراکندگی‌ها دانست و تصریح کرد: در زمان ورزش یوگا احساس سرور درونی ایجاد می‌شود و سطح انرژی بدن بالا می‌رود و این حال خوب به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

صمدپور، با بیان اینکه آرامش سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، یادآور شد: یوگا تمام حرکات ورزشی اعم از نرمشی، کششی و قدرتی را در بر می‌گیرد و انسان از لحظه تولد تا زمان مرگ می‌تواند یوگا انجام دهد و نتیجه لازم را بگیرد. در واقع یوگا کردن در همه سنین امکان پذیر است.
بیشتر بخوانید:ریه‌هایتان را با سیر تمیز کنید


وی با اشاره به تناسب حرکت‌های ورزشی یوگا با توان بدنی هر فرد در هر سن، خاطرنشان کرد: کسی که یوگا می‌کند صرفا با بدن خودش مقایسه می‌شود و نیازی به مقایسه توان و انرژی خود با دیگران ندارد.

این مربی یوگا، دم و بازدم را یکی از حرکت‌های اساسی در این ورزش دانست و عنوان کرد: بهتر است در زمان یوگا کردن هوای تمیز و پاکیزه در اطراف ما باشد، زیرا در یوگا تنفس خیلی مهم است.

صمدپور، با اشاره به ارتباط مستقیم جسم و روح و ذهن، تصریح کرد: این روز‌ها بسیاری از افراد از نظر جسمی در سلامت کامل هستند، اما ذهن درگیری دارند لذا یوگا کمک می‌کند آرامش در هر سه حوزه جسم و روح و ذهن رشد پیدا کند.

وی با بیان اینکه یوگا قدرت، انعطاف و تعادل را در بر می‌گیرد، گفت: با توجه به هدفی که در برنامه تمرینی داریم، نوع حرکات را مشخص می‌کنیم. همچنین برای گرم کردن بدن می‌توان از حرکات ورزشی انعطاف دار استفاده کرد؛ البته تمام حرکات در یوگا باید درست و متناسب با آناتومی بدن انجام شود.

این مربی یوگا، با بیان اینکه برای ارتقای سیستم ایمنی بدن جهت مقابله با ویروس کرونا نیاز به آرامش داریم، اظهار کرد: ذهن ناآرام فرد را دچار اضطراب و استرس می‌کند و در نهایت سطح ایمنی بدن کاهش می‌یابد، اما با یوگا کردن ذهن تحت کنترل قرار می‌گیرد و می‌توانیم جسم را در مقابل این بیماری مدیریت کنیم.

صمدپور، افزایش سطح آگاهی را نیازمند تمرکز و تفکر دانست و یادآور شد: هنگام یوگا کردن در هر لحظه با بردن توجه لازم به حرکت و قسمتی از بدن که تحت کشش یا فشار است، ذهن را آرام می‌کنیم و علاوه بر آرامش، هماهنگی بین ذهن و جسم برقرار می‌شود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا ، ورزش
نظرات شما
پیشخوان