تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۹

پرتورم و کم‌تورم‌ترین استان‌های کشور را بشناسید

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (٣ ,٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (١٣.٧ درصد) است.
پرتورم و کم‌تورم‌ترین استان‌های
رویداد۲۴ ابر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در اردیبهشت به ٣.٩ درصد رسید که نسبت به ماه قبل ۵.۳ واحد درصد رشد داشت.

بر این اساس در اردیبهشت ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوار‌های کشور (۱۰۰=١٣٩٥) به ۲۱۰ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٥ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های کشور مربوط به استان بوشهر با ٤.٧ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان آذربایجان غربی با ۰.٦ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های کشور ٢١ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (۳۰.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (١٣.٧ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ١٣٩٩ برای خانوار‌های کشور به عدد ٢٩.٨ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٣٥.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­‌های آذربایجان غربی و فارس (٢٦.٥ درصد) است.

تورم

بیشتر بخوانید: هشدار پژمانفر نسبت به عواقب حذف صفر از پول ملی
خانوار‌های شهری

در اردیبهشت ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوار‌های شهری (۱۰۰=١٣٩٥) به ۲۰۸.۷ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٦ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوار‌های شهری مربوط به استان بوشهر با ٤.٦ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان آذربایجان غربی با ۰.۳ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوار‌های شهری کشور ٢١.٣ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار‌های شهری مربوط به استان هرمزگان (٢٩.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (١٣.٤ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ١٣٩٩ برای خانوار‌های شهری به عدد ٢٩.٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (٣٥.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان فارس (٢٥.٣ درصد) است.
تورم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تورم ، نرخ تورم
نظرات شما
پیشخوان