تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۹

کلاه نپوشید که ریزش مو می‌گیرید!

در حالی اکثر کارشناسان معتقدند کلاه گذاشتن روزانه باعث ریزش مو نمی‌شود، اما باعث بروز مشکلاتی برای آنها که در حال حاضر هم به دلیل ژن و الگوی طاسی مردانه در حال ریزش مو هستند، می‌شود.

دلایل ریزش مو

رویداد۲۴ این افسانه‌ که کلاه به سر گذاشتن باعث ریزش مو می‌شود، احتمالا از داستان‌هایی ریشه گرفته است که در آن‌ها افراد به ارتش می‌پیوندند و بلافاصله موهای خود را از دست می‌دهند که برخی تصور می‌کنند به دلیل پوشیدن کلاه و کلاه‌خود این اتفاق می‌افتد.

متأسفانه، بیشتر این طور به نظر می‌رسد که ورود آن‌ها به ارتش مصادف با شروع طاسی‌شان بوده است تا این که کلاه مسبب آن باشد.

با این حال، در ادامه می‌خوانیم که چطور کلاه می‌تواند برای فردی که در حال حاضر مشکل کم‌پشت شدن مو دارد، دردسر ایجاد می کند.

کشیده شدن مو
با برداشتن و گذاشتن مداوم کلاه، موهای ظریف که در حال حاضر هم در حال ریزش می‌باشند، بدتر کشیده می‌شوند. این موضوع می‌تواند به صورت بالقوه باعث تشدید از دست دادن مو ناشی از ریزش مو شود. با صرف نظر کردن از برداشتن و گذاشتن مداوم کلاه می‌توان کمی از آن موها را روی سر، جایی که به آن تعلق دارند نگاه داشت.

جریان خون
در حالی که اکثر کارشناسان مانند افرادی که در AskMen.com فعالیت دارند، عقیده دارند که کلاه نمی‌تواند عامل کم‌پشت شدن یا ریزش مو باشد، این موضوع را تأیید می‌کنند که در برخی موارد یک کلاه خیلی سفت و سخت می‌تواند می‌تواند جریان خون به سر را قطع کند و نتیجه‌اش فولیکول‌های از ریشه مرده‌ی مو می‌باشند.

برای این که این اتفاق بیفتد، کلاه باید خیلی تنگ باشد که شما احساس ناراحتی داشته باشید. در حالتی مشابه اگر مردی در حال زیاد عرق کردن کلاه به سر گذاشته باشد، عرق می‌تواند در فولیکول گیر بیفتد و از نظر تئوری باعث توقف رشد مو شود.

اما برای رسیدن به پاسخ قطعی در این زمینه باید مطالعات بیشتری صورت بگیرد.

شکست مو
تمام مدت کلاه به سر داشتن می‌تواند به صورت بالقوه باعث آسیب رساندن به مو از طریق شکستن و موخوره شود. این موضوع به نوبه‌ی خود عامل ریزش مو و کم‌پشت شدن موها در برخی نقاط می‌شود.

فرم کلاه گرفتن
تمام مدت کلاه به سر داشتن باعث خوابیدن موهایتان می‌شود و ظاهری نازک‌تر به آن‌ها می‌دهد. وقتی موهایتان کمتر از یک‌چهارم سانتی‌متر است، یک کلاه ضخیم به سر گذاشتن روی استایل آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

از کلاه استفاده نکردن و استفاده از یک واکس مو برای ضخیم‌تر کردن موها، باعث می‌شود کم‌پشتی موها کمتر به چشم بیاید.


بیشتر بخوانید: ۱۱ روش برای اینکه موهایتان زودتر و بهتر رشد کنند!



ملاحظات
درحالی که ممکن است کلاه، تنها عامل ریزش مو شما نباشد، کمکی هم نمی‌کند به خصوص اگر کلاه ضخیم به سر بگذارید، با کلاه ورزش کنید و عرق کنید یا با بی دقتی آن را به سرتان بگذارید و بردارید.

با این حال، ژن‌های شما نقش مهم‌تری را نسبت به کلاه در ریزش مویتان ایفا می‌کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان