تاریخ انتشار: ۱۹:۰۷ - ۱۱ تير ۱۳۹۹

استخدام ۸‌هزار نیروی مشاور در آموزش و پرورش

شکوهی از استخدام ۸ هزار مربی و مشاور خبر داد و گفت: این اتفاق برای اولین بار است که بعد از سال‌ها انجام می‌شود.

اخبار استخدام

رویداد۲۴ مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابرآسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در این جلسه ضمن تشکر از فرصت فراهم شده و تبریک ایام دهه کرامت افزود: چند موضوع است که می‌خواهم با شما در میان بگذارم در بحث هدایت تحصیلی از مشاوران و معاونان پرورشی مدارس مناطق تشکر می‌کنم و امیدوارم با توجه به راه اندازی پایگاه تخصصی_مشاوره و هدایت تحصیلی در برنامه شاد همه مربیان و مشاوران عضو این پایگاه تخصصی شوند.

وی ادامه داد: همان طور که قبلاً هم اعلام شده است نمون برگ‌های ۶ و ۷ روز بیست و سوم تیر آماده خواهند شد این نمون برگ‌ها را می‌توانیم به صورت غیر حضوری مشاهده و دریافت کنیم لذا لازم است تا هرچه سریعتر نسبت به ارسال اطلاعات مربوطه استان‌ها اقدام کنید تا در موعد مقرر این امکان فراهم شود با توجه به شروع سال تحصیلی جدید سرعت در این امر الزامیست و در مناطق کمیته هدایت تحصیلی راهر چه منسجم‌تر تشکیل دهید.
بیشتر بخوانید: واکنش وزارت آموزش و پرورش به اخبار استخدام معلم در شبکه‌های اجتماعی
شکوهی ادامه داد: اتفاق خوب و ارزشمند دیگر ایجاد کانال اختصاصی برای مشاوران است که مشاوران موظف هستند در این بستر کانال‌های اختصاصی برای خود و مدرسه ایجاد کند و اطلاعات مشاوره‌ای را در اختیار خانواده‌ها و دانش‌آموزان قرار دهند.

شکوهی ادامه داد: فعالیت مثبت دیگر طراحی نرم افزار اطلس هدایت تحصیلی - شغلی مناطق است که در استان خراسان رضوی این امر انجام شده است و این نرم افزار را طراحی کردند امیدواریم روز شنبه در کنار افتتاحیه پایگاه‌های تابستانی بتوانیم از این نرم‌افزار نیز رونمایی کنیم.

شکوهی افزود: اتفاق خوب دیگری که رقم خواهد خورد استخدام ۸ هزار مربی و مشاور است این اتفاق بسیار کم نظیری است و برای اولین بار است که بعد از سال‌ها انجام می‌شود در ضمن رشته امور تربیتی و مشاوره هم در دانشگاه فرهنگیان تفکیک شده اند و آماده ارائه پروپوزال به منظور تصویب این رشته‌ها هستیم.

مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی خطاب به معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌ها گفت: در استخدام مشاوران نظارت مستقیم داشته باشید مصاحبه گران اگر اهلیت نداشته باشند می‌توانند روند کار را منحرف کنند که این امر نقش گزینشگران و مصاحبه گران را نشان می‌دهد و با دقت کافی این امر باید انجام شود.

وی ساماندهی نیروی انسانی را امسال دارای اهمیت ویژه‌ای دانست و ادامه داد: نقل و انتقالات و ورود و خروج نیرو‌ها را به خوبی مدیریت کنید تا سال تحصیلی جدید با قوت شروع شود.

شکوهی اضافه کرد: برای شروع سال تحصیلی خط ملی نماد را راه‌اندازی می‌کنیم که فرایند ارتباط دانش آموز و مدرسه در آن فراهم می‌شود اعتباری برای این کار در نظر گرفته شده است که به استان‌ها ابلاغ خواهد شد خط تلفنی سراسری در کشور معرفی خواهد شد که هم خانواده‌ها و مدارس می‌توانند با این شماره تماس بگیرند و مانند اورژانس اتفاقات اورژانسی اجتماعی را اطلاع و مدیریت کنند.

شکوهی به برگزاری ۸ دوره توانمندسازی_ نیرو‌های آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: حدود ۱۲۰ ساعت گواهی ضمن خدمت برای نیرو‌های مدارس طراحی شده است که از اول مرداد ماه به صورت غیرحضوری اجرا خواهد شد و حضور همه عوامل مدرسه در این دوره‌ها الزامی است این دوره‌ها آموزش مداخلات را به دنبال دارد تا همه عوامل مدارس در مواقع لزوم بتوانند مداخله‌های اجتماعی برای دانش آموزان داشته باشند.

وی گفت: غربالگری تمامی دانش آموزان امسال انجام می‌شود که این امر بدون هماهنگی و همراهی معاونان و روسای مناطق اتفاق نخواهد افتاد و این امر برای شناسایی همه دانش آموزان در همه پایه‌های تحصیلی خواهد بود.

شکوهی گفت: ابلاغ مدیران کل استان‌ها به عنوان مدیر برنامه ملی نماد در استان‌ها به وسیله شخص وزیر محترم آموزش و پرورش صادر خواهد شد، زیرا خود ایشان به این امر اهمیت بسیاری می‌دهند و ظرفیت مربیان پرورشی در برنامه نماد مورد توجه است، زیرا ما در این بخش با کمبود نیرو مواجه هستیم.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان