تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۱۴ تير ۱۳۹۹

سقف تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان افزایش یافت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پرداخت تسهیلات به بازنشستگان افزایش قابل توجهی داشته و از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان

رویداد۲۴ روز شنبه وزارت تعاون، «محمد شریعتمداری» اظهارداشت: تسهیلات به بازنشستگان از سوی این وزارتخانه، سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه ارائه شده است.  

وزیر تعاون درخصوص اقدامات انجام گرفته از سوی بانک رفاه گفت: اعتبار قرض الحسنه این بانک از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان با نرخ چهار درصد یعنی حدود ۱۱ برابر و معادل اعتبار ۱۵ سال گذشته بانک رسیده است.  

 وی اظهارداشت بازنشستگان اگر نتوانند عزت‌مندانه زندگی کنند، شاغلان نیز در نهایت نسبت به آینده خود ناامید خواهند شد، بنابراین تلاش ما در وزارتخانه همواره بر این بوده که مسیر بهبود شرایط زندگی را برای این عزیزان هموار کنیم.

وزیر تعاون،  افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه هر بازنشسته از ۲ میلیون به پنج میلیون تومان را از دیگر اقدامات وزارتخانه متبوع خود بیان کرد.  

وی افزود: تلاش شده تا با تسهیل شرایط دریافت وام، بوروکراسی اداری برای بازنشستگان به حداقل برسد و در این راستا حذف ضامن از پرداخت تسهیلات بازنشستگان، برای رفاه حال آنها نیز اقدام مهم دیگری بود که انجام شد.


بیشتر بخوانید: پرداخت وام ۴ درصدی به بازنشستگان


راه اندازی باشگاه مشتریان سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه با امکان خرید کالا با سود صفر درصد، راه اندازی طرح رفاه کالا با قابلیت خرید ۵۰ میلیون تومان به مدت ۳۶ ماه با نرخ ۱۵ درصد، صدور انواع بیمه نامه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه منزل به صورت اقساطی با نرخ چهار درصد در سال، از دیگر اقداماتی است که به گفته شریعتمداری برای اولین بار در حوزه بازنشستگان انجام شده است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان