تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۲۲ تير ۱۳۹۹

طلا آماده برای صعود به قله تاریخی

اورت میلمن کارشناس فلزات گرانبها در Gainesville Coins درمورد وضعیت کنونی قیمت فلز زرد و آینده احتمالی آن گفت: به‌نظر می‌رسد اونس در حال آماده‌سازی برای تست کردن بالاترین قیمت خود، یعنی بازه حدودا ۱۹۰۰ دلاری است. همچنین میلمن در ادامه خط حمایتی جدید طلا را برای هفته آینده مرز ۱۸۰۰ دلاری اعلام کرد.

طلا

رویداد۲۴ در حالی که هفته گذشته، اونس طلا موفق به شکستن مرز ۱۸۰۰ دلاری شد، تحلیلگران بر این باورند که این فلز ارزشمند، آمادگی حرکت و فتح قله تاریخی ۱۹۲۰ دلاری را که در ماه سپتامبر ۲۰۱۱ به آن رسیده بود هم دارد. اقدامات پولی تهاجمی بانک‌های مرکزی، نرخ‌های بهره به شدت پایین، نرخ بازدهی منفی اوراق قرضه، اقدامات محرک مالی، چشم‌انداز تکنیکال قیمت طلا و تنش‌های تجاری بین دو قطب اقتصادی جهان، عواملی هستند که وجود هر کدام از آن‌ها می‌تواند باعث صعود اونس شود؛ حال آنکه اکنون همگی در فضای بازار‌ها حاضر هستند.

با اینکه طلا برای پنج هفته متوالی است که روند صعودی خود را حفظ کرده است، اما هنوز به‌نظر می‌رسد فضای بازار بیشتر متمایل به صعود بیشتر قیمت این فلز گرانبهاست. در صورت تحقق این رایزنی‌ها، طلا می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور به سمت قله تاریخی خود که در سال ۲۰۱۱ به آن رسیده بود حرکت کند. تحلیلگران بر این باورند که تمام عواملی که می‌توانند به تنهایی باعث صعود قیمت طلا شوند، در سال جاری با همدیگر در بازار‌ها حضور دارند. اقدامات پولی انبساطی شدید بانک‌های مرکزی، نرخ‌های بهره به شدت پایین، نرخ بازدهی منفی اوراق قرضه، اقدامات محرک مالی، چشم‌انداز تکنیکال قیمت طلا و تنش‌های تجاری از جمله این عوامل هستند.
بیشتر بخوانید: سکه همچنان در تاخت؛ دلار افت قیمتش را جبران کرد


دوپارگی سرمایه‌گذاران

به‌نظر می‌رسد در فضای کنونی بازارها، سرمایه‌گذاران به دو دسته تقسیم شده‌اند؛ گروهی امید به ریکاوری اقتصادی دارند، موضوعی که می‌تواند قیمت طلا را وارد روند نزولی کند و گروهی بیشتر نگران افزایش تعداد مبتلایان به کرونا به ویژه در آمریکا هستند که این اتفاق می‌تواند مجددا باعث شود تا فعالیت‌ها به حالت تعطیل دربیایند و با افزایش نااطمینانی‌های اقتصادی منجر به حرکت قیمت طلا به سوی قله تاریخی خود شود.

با وجود رکورد‌های روزانه ایالات متحده در تعداد مبتلایان روزانه کرونایی، بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی احتمالا به آن سرعتی که پیش‌بینی می‌شد، رخ ندهد. در صورت ادامه روند فعلی حتی می‌توان در انتظار محدودیت‌های بیشتر در ایالت‌هایی مانند تگزاس و فلوریدا بود. از سوی دیگر با توجه به تجربه ناموفق آمریکا در راه‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد موج وسیعی از مبتلایان، سیاست‌گذاران کشور‌های دیگر احتمالابا احتیاط بیشتری دست به عادی‌سازی فعالیت‌ها بزنند. در صورت تحقق این سناریو احتمالا آمار‌های اقتصادی برای ماه‌های آگوست و سپتامبر (تقریبا مصادف با مرداد و شهریور)، آمار‌های مطلوبی نباشد.

مجموعه این شرایط در نهایت سبب شده است تا تحلیلگران بیشتر به صعودی بودن قیمت فلز زرد متمایل باشند. طلا اکنون در حال سفت کردن جای پای خود در اطراف مرز ۱۸۰۰ دلاری است. دلیل اصلی که کارشناسان بازار برای صعود قیمت طلا مطرح کرده‌اند، به درازا کشیدن بازه زمانی ریکاوری اقتصادی است.

آماده‌سازی برای صعود به قله تاریخی

اورت میلمن کارشناس فلزات گرانبها در Gainesville Coins درمورد وضعیت کنونی قیمت فلز زرد و آینده احتمالی آن گفت: به‌نظر می‌رسد اونس در حال آماده‌سازی برای تست کردن بالاترین قیمت خود، یعنی بازه حدودا ۱۹۰۰ دلاری است. همچنین میلمن در ادامه خط حمایتی جدید طلا را برای هفته آینده مرز ۱۸۰۰ دلاری اعلام کرد. این کارشناس فلزات گرانبها در ادامه گفت تمام فاکتور‌هایی که سبب افزایش قیمت طلا در یک‌سال هستند، اکنون در بازار‌ها وجود دارد و تغییری نیز در این شرایط رخ نداده است و به همین دلیل انتظار دارم که در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ هم فلز زرد به پیشروی قیمتی خود ادامه دهد.

نکته حائز اهمیت آنکه تقریبا نظرات کارشناسان بازار‌ها در این روز‌ها همگرا شده است و این نظرات اغلب در صعودی بودن قیمت اونس مشترک هستند. ژورژت بوئله استراتژیست فلزات گران‌بها نیز معتقد است که قیمت ۱۹۲۱ دلاری طلا که در ماه سپتامبر ۲۰۱۱ به ثبت رسیده بود و تاکنون بالاترین قیمتی است که اونس در تاریخ ثبت کرده است، هم اکنون قابل دستیابی است. این تحلیلگر بازار نیز عقیده دارد که نشانه‌ها حاکی از ادامه روند صعودی طلا در آینده است. اقدامات پولی انبساطی شدید بانک‌های مرکزی، نرخ‌های بهره به شدت پایین، نرخ بازدهی منفی اوراق قرضه، اقدامات مالی محرک و چشم‌انداز تکنیکال قیمت طلا، همگی در کنار هم حاکی از افزایش قیمت طلا در آینده هستند.

چارلی ندوس استراتژیست ارشد بازار‌ها در LaSalle Futures Group مقاومت بعدی طلا را مرز ۱۸۳۰ دلاری دانست و این موضوع را اضافه کرد که طلا احتمالا در هفته پیش‌رو صعودی خواهد بود. ندوس تاکید کرد که ترس از تنش‌های تجاری نیز احتمالا به صف عوامل حمایت‌کننده قیمت طلا اضافه خواهد شد و این موضوع سبب خواهد شد تا سهم طلا در پورتفوی و سرمایه‌گذاران در این دوره پر از نااطمینانی افزایش پیدا کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت طلا ، بازار طلا
نظرات شما
پیشخوان