تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۹

سکوت همتی درباره نرخ ارز در بازار شکست

رئیس کل بانک مرکزی با تأکید براینکه با اقدامات در دست اجرا به تدریج و در روزهای آینده بازار ارز به آرامش خواهدرسید، گفت: این تصور که بانک مرکزی و دولت برای کنترل بازار ارز اقدامی نمی کنند، کاملاً اشتباه است.

واکنش همتی به تغییر قیمت ارزرویداد۲۴ عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی با عنوان سخنی بامردم عزیز و فعالان محترم اقتصادی نوشت: این روزها بنا به دلایلی که مشخص است، و قبلاً نیز اعلام کرده بودم،بازار ارز دچار نوسان شده است.با اقدامات در دست اجرا به تدریج و در روزهای آینده بازار ارز به آرامش خواهدرسید.

این تصور که بانک مرکزی و دولت برای کنترل بازار ارز اقدامی نمی کنند،یا اینکه تصور میشود برای تأمین کسری و یادلایل دیگر،نرخ ارز را بالا میبرند، بی اساس و یک برداشت و تصور کاملاً اشتباه است.

دستورالعمل جدید در خصوص نحوه برگشت ارز به چرخه اقتصاد و تأمین ارز واردات کشور،چندروزی است عملیاتی شده است. در این دستورالعمل، عملاً زمینه ای برای ایجاد تراکم غیر عادی تقاضا و نیز سوء استفاده از ان باقی نمی ماند.

به همین دلیل متاسفانه درمقطع دو هفتهٔ اخیر، درکنار تعلل برخی صادر کنندگان برای عرضه ارزخود،برخی از سودجویان در صدد فروش ارزبه واردکنندگان به نرخهای نامتعارف بوده اند.

به واردکنندگان محترم توصیه می کنم که چند روزی را تحمل کرده و از چندروز آینده، بتدریج نیاز خود را از سامانه نیما تأمین نمایند.


بیشتر بخوانید: آرامش دلار روی تابلو؛ سکه از نفس افتاد


از صادر کنندگان محترم نیز انتظار میرود در فرصت چندروز باقیمانده از فرصت ایفای تعهد ، ارزهای خود را با نرخ های منطقی در بازار عرضه کنندتا خریدار لازم را داشته باشد.

از صادرکنندگان عزیزی که تا امروز با برگرداندن ارز درخدمت تولید واشتغال کشور بوده اند، قدردانی میکنم.مردم عزیز مطمئن باشند،بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز و اعاده ثبات، و برگشت به نرخ های تعادلی تمام تلاش خودرابکارخواهد بست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان