تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
واکنش آمریکا به مزاحمت جنگنده این کشور برای هواپیمای ایرانی:

جنگنده اف-۱۵ ما در حال انجام یک ماموریت عادی برای بررسی بصری و استاندارد هواپیمای ماهان بود

مسئولان آمریکایی تایید کردند که جنگنده‌ای که در مسیر پرواز هواپیمای ماهان از تهران به لبنان ایجاد مزاحمت کرده بود، آمریکایی بوده است.
هواپیمایی ماهان
رویداد۲۴ مسئولان آمریکایی تایید کردند که جنگنده‌ای که در مسیر پرواز هواپیمای ماهان از تهران به لبنان ایجاد مزاحمت کرده بود، آمریکایی بوده است.

کاپیتان بیل اربن، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عصر امروز یک جنگنده اف-۱۵ آمریکا در جریان یک ماموریت عادی در مجاورت پادگان محل استقرار نیرو‌های عملیات عزم راسخ در تنف سوریه اقدام به بررسی بصری و استاندارد یک هواپیمای مسافربری ماهان ایر از فاصله‌ای ایمن یعنی تقریبا هزار متری کرد.»

او گفت که این بررسی برای اطمینان از ایمنی خدمه ائتلاف در پادگانی در تنف انجام شد و بعد از شناسایی آن به عنوان هواپیمای مسافربری ماهان ایر از آن فاصله گرفت. او گفت این کار با رعایت استاندارد‌های بین المللی انجام شد.

بیشتر بخوانید: تهدید جنگنده اسرائیلی علیه هواپیمای مسافربری ایران+فیلم
شامگاه پنجشنبه پرواز ۱۱۵۲ هواپیمایی ماهان از تهران به مقصد بیروت به دلیل حرکت خطرناک و تهدیدآمیز دو جنگنده بر فراز آسمان سوریه مجبور به کاهش سریع ارتفاع شد که در این بین برخی مسافران این پرواز آسیب دیدند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
پوریا
|
Netherlands
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
0
با این اقدام هواپیماها قصد دارن با مانور اطراف هواپیما سیستم موشکی و پدافندی رو تحریک کنند و بعد از شلیک منطقه رو ترک و موشک به هواپیما برخورد کند هماهنگونه که هواپیما روشی اینطور شد .
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان