تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۹

خنده رمز جدید گوشی‌تان می‌شود

تا به امروز از اثر انگشت، ویژگی‌های عنبیه چشم و صدای انسان به عنوان کلمات عبور بیومتریک استفاده شده، اما ممکن است به زودی خنده نیز به این مجموعه اضافه شود.

اخبار تکنولوژی

رویداد۲۴ به گزارش تک اکسپلور، محققان نیجریه‌ای می‌گویند خنده هر انسان با توجه به ویژگی‌ها و شرایط چهره هر فرد منحصر به خود اوست و لذا احتمال می‌رود در آینده بتوان از آن به عنوان یک کلمه عبور پیشرفته و غیرقابل جعل استفاده کرد.

بر اساس پژوهش یادشده همان طور که شناسایی افراد بر مبنای صدای آنها ممکن است، تشخیص هر شخص بر اساس نحوه خندیدن او نیز ممکن است و تقلید از شیوه خاص خنده هر شخص کار دشواری است. تحلیل آماری و کیفی محققان از فرکانس‌های خنده اشخاص نشان می‌دهد که می‌توان بر همین مبنا یک امضای دیجیتال ویژه برای هر فرد طراحی کرد که قابل تقلید و جعل نباشد.

دقت نمونه‌های اولیه این الگوریتم ۹۰ درصد اعلام شده است اما برای کسب اطمینان از کارایی آن باید ۵ درصد دیگر بر این دقت افزوده شود.


بیشتر بخوانید: هشدار جدی به خریداران گوشی موبایل




پژوهشگران امیدوارند با افزایش دقت الگوریتم مذکور بتوان از آن برای احراز هویت اشخاص در زمان استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک و نیز در اپلیکیشن‌های مرتبط با این موضوع استفاده کرد.

یکی از چالش‌های فعلی برای استفاده از خنده به عنوان سیستم احراز هویت بیومتریک الگوهای متفاوت و متنوع خنده برخی افراد است که شناسایی و ثبت دقیق آنها پدیده‌ای پیچیده و زمان بر است.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان