تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۵

بانک های دولتی 24 هزار میلیارد ریالی از وام گیرندگان طلب دارند

دبیرکمیسیون بانک های دولتی مازندران مجموع مطالبات معوقه این بانک ها را تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری 24 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
رویداد۲۴ - موسی اسلامیان روز شنبه در ساری گفت : در حال حاضر معوقات 11 درصد از از تسهیلات پرداختی بانک های دولتی استان را تشکیل می دهند.

وی افزود : 75 درصد از این معوقات مربوط به بنگاههای زودبازده و تسهیلات تبصره تکلیفی است که در سال های 85 تا 88 پرداخت شده بود.

اسلامیان مجموع منابع بانک های دولتی مازندران را 192 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که میزان تسهیلات پرداختی (مصارف) این بانک ها حدود 218 هزار میلیارد ریال بوده است.

وی افزود : در عملکرد بانک های دولتی استان به خاطر رعایت نکردن توازن میان منابع و مصاف 29 درصد انحراف از کارکرد استاندارد مصوب مشاهده می شود.

دبیرکمیسیون بانک های دولتی مازندران گفت که براساس استاندارد مصوب ، بانک ها باید 85 درصد از منابع در اختیار را به عنوان تسهیلات پرداخت کنند در حالی که بانک های دولتی مازندران 114 درصد میزان منابع خود تسهیلات پرداخت کردند.

به گفته وی ، بانک ها نه تنها 15 درصد منابع را به عنوان ذخیره نزد بانک مرکزی قرار ندادند ، بلکه 14 درصد نیز از منابع سایر استان ها برای پرداخت تسهیلات استقراض کردند.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان