تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹

زمان طلایی برای خواب چه ساعتی است؟

خواب در زمان مناسب بر عملکرد بهتر بدن و مغز تاثیر مستقیم دارد اما بسیاری از مردم از زمان طلایی برای خوابیدن بی اطلاع هستند.

بهترین زمان خوابیدن

رویداد۲۴  مینا سادات آقامیری متخصص اختلال خواب درباره عوارض خواب بیش از اندازه گفت: خواب شبانه یکی ازمهمترین تنظیم کننده‌های سیستم عملکرد بدن است، به طورکلی افرادیکه در طول شبانه روز خواب کافی و راحت را تجربه کنند، عملکرد مغزی آن‌ها به مراتب بهتر از سایر افراد جامعه خواهد بود.

او افزود: بهترین زمان استراحت افراد برای یک خواب شبانه کافی از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح است، زیرا استراحت در این ساعات می‌تواند در تقویت سیستم قوای مغزی افراد حائز اهمیت باشد، به احتمال بسیار زیاد افرادیکه یک شب خواب کافی را تجربه کرده باشند تا مدت‌ها از آن خواب احساس رضایت دارند، زیرا همیشه انسان پس از یک استراحت و خواب راحت، عملکرد فکری خوبی را نیز تجربه می‌کند، همچنین توصیه می‌شود؛ افرادیکه باید صبح زود فعالیت کاری خود را آغاز کنند در این ساعت از شبانه روز استراحت کنند. زیرا خواب ناکافی می‌تواند همه اندام بدن را تحت الشعاع قرار دهد و عملکرد مغزی را تضعیف کند. 

او تصریح کرد:مشکلاتی از قبیل اضطراب و استرس، فراموشی، کج‌خلقی، سردرد، از عوارض کم‌خوابی ناشی از عملکرد‌های مغزی است. امروزه برخی از افراد جامعه به‌دلایل متعددی از جمله فضای مجازی به بیداری‌های شبانه می‌پردازند، این در حالیست که ناآگاهی آن‌ها موجب انواع ضرر‌ها علی الخصوص کاهش هضم درست غذا و چاقی مفرط را برای آنها در پی داشته باشد و همین امر نه تنها سلول‌های بدن آن‌ها را به سمت زوال بلکه به سمت پیری زودرس پیش می‌برد.


بیشتر بخوانید: ۷ تأثیر منفی بالش بر سلامتی



 
آقامیری گفت:گاهی اوقات خواب زیاد باعث سرد مزاجی افراد می‌شود و این موضوع می‌تواند افسردگی و اختلالات گوارشی پی در پی را برای افراد به همراه داشته باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان