تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

حمله رئیس کتابخانه مجلس به برجام: این توافق، توسط ستون پنجم داخلی طراحی شد / مکانیسم ماشه فرصت طلایی است!

حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، رئیس کتابخانه مجلس با انتشار یک «پیام مهم» در کانال خود، در کشفی تازه برجام را طراحی ستون پنجم دشمن خوانده و خواستار خروج سریع از برجام و ان‌پی‌تی (NPT) شده است. به گفته رئیس کتابخانه مجلس، «فرصت طلایی با مکانیزم ماشه در اختیارمان است»، اما «ستون پنجم» «صبر و شکیبایی ذلیلانه را به انتظار انتخابات آمریکا پیشنهاد می‌دهد که همان مردودی در آزمون است.»

غلامرضا قاسمیانرویداد۲۴ قاسمیان مدعی شده خداوند مردم ایران را با شهادت سردار قاسم سلیمانی تنبیه کرده، اما بار دیگر آنها را بخشیده و این بار در آزمون جدیدی قرار داده و ظاهرا شرط قبولی در آزمون از نگاه وی، خروج از برجام است!

حجت‌الاسلام، رئیس کتابخانه مجلس با انتشار یک «پیام مهم» در کانال خود، در کشفی تازه برجام را طراحی ستون پنجم دشمن خوانده و خواستار خروج سریع از برجام و ان‌پی‌تی (NPT) شده است.

این روحانی که بسیاری او را با آواز خوشش می‌شناسند، با انتشار یک «پیام مهم در خصوص جریانات اخیر»، از برجام به عنوان «اقدام ننگین» و « مولود حرام» یاد کرده و مدعی شده این توافق، توسط ستون پنجم داخلی و عاملان بیماردل و بی‌جیره و مواجب دشمن طراحی شده است.

قاسمیان که در پایگاه اطلاع‌رسانی او نیز توضیحی درباره میزان تحصیلاتش ارائه نشده، مدعی شده خداوند مردم ایران را با شهادت سردار قاسم سلیمانی تنبیه کرده، اما بار دیگر آنها را بخشیده و این بار در آزمون جدیدی قرار داده و ظاهرا شرط قبولی در آزمون از نگاه وی، خروج از برجام است.

به گفته رئیس کتابخانه مجلس، «فرصت طلایی با مکانیزم ماشه در اختیارمان است»، اما «ستون پنجم» «صبر و شکیبایی ذلیلانه را به انتظار انتخابات آمریکا پیشنهاد می‌دهد که همان مردودی در آزمون است.»

قاسمیان در پایان این پیام گفته: «جواب قاطع، کاهش تعهدات برجامی یا حتی توقف تعهدات نیست، بلکه در مرحله اول خروج از برجام «و اما تخافن من قوم خیانة فانبذ الیهم علی سواء» و گام دوم به سرعت خروج از NPT است تا دست برتر مؤمنان حفظ شود «و انتم الاعلون ان کنتم مؤمنین»، در غیر این صورت تیه و سرگشتگی طولانی، ملت را خواهد گرفت و تا پای‌بوسی نظام سلطه پیش خواهد رفت و نخ تسبیح نظام پاره خواهد شد.»

ادعای عجیب طراحی برجام توسط جاسوسان دشمن، در حالی است که کلیت مذاکرات برجام با اذن و حمایت رهبر معظم انقلاب انجام شده و ایشان نیز در مقطع مذاکرات و بعد از آن، بارها در پاسخ حمله‌کنندگان به تیم مذاکره‌کنندگان، از وزیر امور خارجه و همکارانش به عنوان عناصر متدین و انقلابی یاد کردند.

آخرین دفاع رهبر معظم انقلاب از طراحان داخلی برجام، بعد از اهانت به محمدجواد ظریف در مجلس یازدهم انجام شد که رهبری در دیدار تصویری با نمایندگان مجلس ضمن تاکید بر حق سؤال و تفحّص برای نمایندگان، تاکید کردند: « امّا توهین نه، دشنام نه، نسبتِ بدون علم نه؛ اینها حقّ شما نیست و بعضی‌اش حرام شرعی هم هست و جایز نیست؛ انسان به وزیر مثلاً توهین کند یا دشنام بدهد یا تهمتی بزند، این مطلقاً جایز نیست.»

تصمیم مجموعه نظام به عدم خروج از برجام با وجود خروج آمریکا و ناتوانی اروپایی‌ها در اجرای تعهداتش نیز با وجود دشواری‌های اقتصادی، به تازگی شکستی بی‌سابقه را برای آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل رقم زد و ایالات متحده غیر از کشور کوچک دومینیکن، نتوانست هیچ یک از اعضای شورای امنیت را در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با خود همراه کند.

همچنین آمریکا در ادامه با ادعای امکان توسل به مکانیسم ماشه، درصدد بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران بود که تاکنون با مخالفت بیشتر اعضای شورای امنیت و دو رئیس دوره‌ای این شورا روبرو شده است.


بیشتر بخوانید: قرارداد ۲۵ ساله با چین، ۴۰۰ میلیارد دلار وارد ایران می‌کند/ بایدن به برجام بازمی‌گردد


این دستاوردهای حقوقی و بین‌المللی تداوم حضور ایران در برجام، با هدایت رهبری و جدیت رئیس جمهوری محقق شده و رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار خود با اعضای دولت در شهریور ۹۷ (بعد از خروج آمریکا از برجام) ضمن تاکید بر لزوم ادامه مذاکرات با اروپا و در عین حال دل نبستن به آن، اظهار کردند: «از من هم گاهی سؤال می‌شود که شما گفتی که برجام را آتش می‌زنی، چرا آتش نزدی؟ علّتی که آتش نزدیم همین بود که گفتیم شاید بشود منافع ملّی را با آن تأمین کرد؛ وَالّا اگر آدم بفهمد که منافع ملّی تأمین نمی‌شود، ما هم آتش ‌زدن را بلدیم که این کار را بکنیم.»

باید مراقبت شود که اتخاذ مواضع در عمل با رویکردهای دشمنان همراه نباشد و به سود آنان تمام نشود.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: برجام ، مکانیسم ماشه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
وفا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
0
0
امثال قاسمی حجت اسلام برای لبو فروش محله اش هم نیست، چه رسد به اسلام و مسلمین! سواد تخصصی هم که ندارد تا بفهمد برجام و مسائل وابسته به آن چیست. مثل عمله های آماتور بی شعوری که از سفارت انگلیس بالا کشیدند و هزینه غلط کردنهایشان را از جیب مردم دادند، دهانی را که در اختیار خودش نیست و با فشار معده بالا پائین می شود و یا به اشاره ارباب املاک نجومی پخش کن، حرف مفتی زده است و عرض خود برده است.
گر بدی گفت [مشنگی] و رفیقی رنجید
گو تو خوش باش که ما گوش به احمق نکنیم
حقدوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
0
0
برجام ثمره تبلیغات گسترده جهانی بود که کسانی در داخل همراه ان بودند و افکار عمومی کشور را هم به سمت ان کشیدند در خوشبینانه و بهترین حالت باید به برجام به شکل اتش بسی کوتاه و موقت و متزلزل نگاه میشد و از ان برای تقویت و امادگی کشور استفاده میشد و طرح و برنامه تدوین میشد و همینجا بدرترین اشتباه دولتی بود که از برجام استفاده نکرد و ان را کوتاه مدت و متزلزل ندید و به راحتی به غرب اعتماد کرد و تمام تخم مرغهایش را در سبد انان گذاشت و به کلید انها اعتماد کرد که هیچگاه باز کننده قفل های ما نبود ، حتا اقدامات دولت هم بعد نقض برجام تا امروز ضعیف و منفعل و پر از اشتباه بود و هرگز هوشمندی و کارامدی منطبق با شرایط دیده نشد
نظرات شما
پیشخوان