تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

توصیه‌ای به خریداران طلا و سکه

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: افزایش تقاضا برای خرید سکه طرح جدید باعث ایجاد حباب یک میلیون تومانی نسبت به سکه طرح قدیم شده است.

دلیل افزایش قیمت طلا

رویداد۲۴ محمد کشتی‌آرای با اشاره به وضعیت بازار طلا و سکه، اظهار کرد: دو روز پیش در پی افزایش قیمت ارز، بانک مرکزی اعلام کرد برای تنظیم بازار اقدام به فروش ارز به بازار خواهد کرد این تصمیم برای ساعاتی قیمت ارز و طلا سکه را کاهش داد، اما با تزریق کم ارز در صرافی‌ها و قیمت آن، روند افزایشی قیمت ارز شتاب بیشتری به خود گرفت.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران تصریح کرد: افزایش ۲۸ دلاری قیمت اُنس جهانی در کنار جهش قیمت ارز زمینه ساز رکورد زنی طلا و سکه در بازار را فراهم کرده است و عامل سوم نیز افزایش تقاضا برای خرید طلا و سکه مخصوصا سکه طرح جدید کرد به گونه که شاهد حباب یک میلیون تومانی سکه طرح جدید در بازار  هستیم.

وی افزود: قیمت انس ۱۹۶۲ دلار و ۸۰ سنت، قیمت سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، سکه یک گرمی ۲ میلیون تومان، یک مثقال ۵ میلیون و ۳۹۲ هزار تومان،  یک گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۲۴۴ هزار تومان است.

به دلیل افزایش تقاضا، سکه طرح جدید با حباب ۱ میلیون تومانی مواجه است
کشتی آرای عنوان کرد: به دلیل افزایش تقاضا، سکه طرح جدید با حباب ۱ میلیون تومانی مواجه است و در شرایط عادی تفاوت قیمت آن با سکه طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان است نه ۱ میلیون تومان.


بیشتر بخوانید: حباب سکه به یک میلیون تومان رسید


نایب رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران با بیان اینکه تعداد کم صرافی‌ها عامل افزایش طول صف برای خرید ارز شده است عنوان کرد: به دلیل شبکه توزیع گسترده داد وستد طلا فروشی‌ها با صف خرید و فروش مواجه نخواهند شد.

به خریداران طلا و سکه توصیه می‌کنم در فضای آرام و بدون هیجان بازار اقدام به خرید سکه و طلا کنند
وی با بیان اینکه بازار فعلی طلا و سکه غیرقابل پیش بینی است عنوان کرد: با توجه به شرایط فعلی بازار و طلا و سکه امکان پیش بینی آینده بازار حتی برای یک ربع آینده نیز وجود ندارد، نوسانات قیمت بسیار زیاد است و این موضوع باعث تشویش ذهن خریداران شده و این موضوع ریسک سرمایه گذاری را افزایش می‌دهد به خریداران طلا و سکه توصیه می‌کنم در فضای آرام و بدون هیجان بازار اقدام به خرید سکه و طلا کنند.

منبع: میزان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت سکه ، قیمت طلا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
0
1
خود طلا با اونس جهانی یه 800 دلاری حباب داره
نظرات شما
پیشخوان