تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۹

درد مشترکی که مبتلایان کرونا همگی تجربه می‌کنند

محققان دریافتند که ۸۲ درصد از بیماران بستری شده بعلت ویروس کرونا در برخی از مراحل بیماری خود علائم عصبی را تجربه کردند، چه در زمان شروع علائم و چه در هنگام بستری شدن در بیمارستان.

راه های پیشگیری از ویروس کرونا

رویداد۲۴ ویروس کرونا می تواند بر روی هر قسمت از بدن، از ریه ها تا قلب و حتی مغز تأثیر بگذارد. در حقیقت، تحقیقات بیشتر و بیشتری در مورد حساسیت مغز به Covid-19 انجام شده است. تحقیقات جدید این واقعیت را برجسته کرده است که سر درد یکی از شایعترین دردهایی است که مردم می توانند علامت عصبی در ارتباط با ویروس داشته باشند.

این مطالعه شامل ۵۰۹ بیمار ویروسی کرونا در بیمارستان های مختلف پزشکی شمال غربی در منطقه شیکاگو بود. محققان دریافتند که تقریباً ۳۸ درصد از این بیماران در دوره ای از سیر بیماری خود دچار سردرد شده اند. طبق یافته های آنها ، کسانی که Covid-19 شدید دارند بیشتر دچار این علامت عصبی می شوند.

محققان همچنین دریافتند که ۸۲ درصد از بیماران بستری شده بعلت ویروس کرونا در برخی از مراحل بیماری خود علائم عصبی را تجربه کردند، چه در زمان شروع علائم و چه در هنگام بستری شدن در بیمارستان.


بیشتر بخوانید: از چه ماسکی و چگونه برای مقابله با ویروس کرونا استفاده کنیم؟


تنها در حدود ۴۳ درصد علائم عصبی را در ابتدای بیماری خود تجربه کردند، در حالی که تقریباً ۶۳ درصد این علائم را در بیمارستان تجربه کردند. بنابراین، سردرد – به عنوان یکی از رایج ترین علائم COVID مغز و اعصاب – می تواند به معنی پیشرفت پرونده بیمار در بیمارستان باشد.

در این مطالعه آمده است که بیماران با تظاهرات عصبی بیشتر در بیمارستان بستری شدند. محققان همچنین نتیجه گرفتند که انسفالوپاتی در بیماران بستری با COVID ‐ ۱۹ با نتیجه عملکرد بدتری همراه است و ممکن است اثرات ماندگاری داشته باشد.”

انسفالوپاتی اصطلاحی کلی برای بیماری مغز، آسیب یا سو عملکرد است. طبق این مطالعه، در نهایت ۳۲ درصد از بیماران بستری در بیمارستان با این عملکرد مغزی تغییر یافته مواجه شده اند – که اغلب به عنوان سردرد بروز می کند.

در پایان، بیش از دو سوم بیمارانی که عملکرد مغز آسیب دیده را تجربه کرده اند، قادر به مراقبت از خود برای روزها پس از ترک بیمارستان نبودند. از طرف دیگر، ۹۰ درصد از بیمارانی که به انسفالوپاتی مبتلا نشده اند، پس از ترخیص قادر به مراقبت از خود بوده اند.

منبع: شفقنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان