تاریخ انتشار: ۰۲:۲۵ - ۱۶ آبان ۱۳۹۹
رویداد‌۲۴ گزارش می‌دهد؛

تازه‌ترین نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

تازه ترین نتایج انتخابات آمریکا همچنان تغییری نکرده و شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت‌های باقی مانده و کلیدی همچنان ادامه دارد. ظاهرا کار شمارش آرا پستی را روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.

تازه‌ترین نتایح انتخابات آمریکا

رویداد۲۴ همه نگاه‌ها به نتایج شمارش آرا ایالت نوادا دوخته شده است. سومین روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی سپری می‌شود که هنوز نتایج نهایی این انتخابات اعلام نشده است. مشارکت تعداد بسیار بالایی از رای دهندگان در این انتخابات از طریق رای گیری پستی کار شمارش و اعلام نتایج را با دشواری و تاخیر مواجه کرده است. در این بین، اما ایالت نوادا به ایالت کلیدی و مهم این دور از انتخابات آمریکا تبدیل شده است. چرا که این ایالت ۶ رای الکترال دارد و جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در این انتخابات نیز تنها به ۶ رای الکترال دیگر برای رسیدن به حد نصاب ۲۷۰ رای الکترال برای اعلام پیروزی در انتخابات نیاز دارد. ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا و نامزد جمهوری خواهان اکنون ۲۱۴ رای الکترال را کسب کرده است و برای پیروزی به کسب آرا الکترال ایالت‌های پنسیلوانیا، جورجیا، آلاسکا و کارولینای شمالی و باخت غیرمحتمل بایدن در نوادا و همچنین درخواست بازشماری آرا در چند ایالت دیگر که بایدن پیروز آنها بوده، نیاز دارد. امری که البته احتمال وقوع آن دشوار به نظر می‌رسد.

سه‌شنبه گذشته سوم نوامبر، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شد در این دوره از انتخابات، ۲۳۹ میلیون نفر از مردم آمریکا واجد شرایط رای‌دهی بودند. بیش از ۱۵۰ میلیون نفر در این دور از انتخابات شرکت کردند و ۲ نامزد اصلی حاضر در این رقابت‌ها هرکدام بیش از ۶۰ میلیون رای کسب کردند.

در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مردم به طور غیرمستقیم رئیس جمهور این کشور را انتخاب می‌کنند و نمایندگان هر ایالت یا همان الکترال کالج در نتیجه آراء مردم، رئیس جمهور را انتخاب می‌کنند. هر ایالت در آمریکا با توجه به تعداد نمایندگانی که در این مجمع دارد از اهمیت ویژه‌ای در روند تعیین رئیس جمهور جدید این کشور ایفا می‌کند.

در این انتخابات رقابت سنگین و فشرده‌ای از ماه‌ها قبل میان دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا و جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها و معاون رئیس جمهور سابق این کشور آغاز شده بود و این انتخابات به گفته تحلیلگران یکی از مهمترین انتخابات طول تاریخ آمریکا محسوب می‌شود. دو نامزد رقابت‌های انتخاباتی آمریکا از ماه‌ها پیش معاونین خود را نیز انتخاب کرده بودند و مایک پنس در کنار ترامپ و کاملا هریس در کنار بایدن در این رقابت‌ها حضور داشتند.

تازه‌ترین نتایج انتخابات آمریکا شنبه ۱۷ آبان 

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۱:۱۳
ترامپ: کوتاه نمی‌آیم

دونالد ترامپ در جدیدترین سخنرانی خود بعد از شمارش آرا گفته برای تضمین اعتماد آمریکایی‌ها به دولت خود، تمام اقدامات قانونی را انجام می‌دهم. او برای بار دیگر دموکرات‌ها را به تقلب متهم کرد و گفته برای پیروزی مبارزه می‌کند.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۱:۰۸
شهردار فیلادلفیا: ترامپ به برنده تبریک بگوید

جیم کنی شهردار فیلادلفیا از ترامپ خواسته مثل آدم‌های بالغ رفتار کند. کنی گفته لازم است او به این واقعیت که باخته اذعان کند و به برنده تبریک بگوید. 

بخشی از مردم فیلادلفیا هماکنون در خیابان هستند و جشن پیروزی جو بایدن را برگزار می‌کنند.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۱:۰۱
انتقاد کاندیدای جمهوریخواه از دونالد ترامپ

میت رامنی جمهوری خواه از ترامپ به دلیل وارد کردن اتهامات بی اساس تقلب در انتخابات انتقاد کرد. میت رامنی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۲ رقیب باراک اوباما و نامزد حزب جمهوریخواه بود که از وی شکست خورد

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۲
احتمال بازشماری آرا در پنسیلوانیا

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده آرا در ایالت پنسیلوانیا هم ممکن است بازشماری شوند. پیشتر وزیر امور داخلی جورجیا گفته بود آرای این ایالت بازشماری می‌شوند.

تازه‌ترین نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

تازه‌ترین نتایج انتخابات آمریکا جمعه ۱۶ آبان

23:55 جدیدترین نتیجه شمارش آراء در ۴ ایالت سرنوشت ساز آمریکا

ایالت جورجیا، تعداد آرای جو بایدن ۱۵۶۷ رای بیشتر از ترامپ است

ایالت پنسیلوانیا آرای جو بایدن ۹۷۴۶ رای بیشتر از ترامپ است

ایالت نوادا، آرای جو بایدن ۲۰۵۴۲ رای بیشتر از ترامپ است

ایالت آریزونا، آرای جو بایدن ۴۳۷۷۹ رای از ترامپ بیشتر است

23:54 ترامپ بیانیه صادر کرد: کوتاه نمی‌آیم

ترامپ با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ما معتقدیم که مردم آمریکا شایسته شفافیت کامل در شمارش آرا و تأیید انتخابات هستند و این مسئله دیگر مربوط به یک انتخابات خاص نیست، بلکه به صداقت و درستی کل فرآیند انتخاباتی ما مربوط می‌شود.

وی افزود: ما از ابتدا گفته بودیم که همه آرای قانونی باید شمرده شوند و همه آرای قانونی نباید شمرده شوند، اما در هر مرحله‌ای از کار با مقاومت دموکرات‌های در این زمینه مواجه شدیم.

21:27 جمهوری خواهان: ترامپ همچنان به مبارزه ادامه می دهد و ما برای ترامپ می جنگیم و او برای ما می جنگد./الجزیره

21:23 بایدن به پیروزی در نوادا و آریزونا نزدیک شد

پنسیلوانیا با شمارش ۹۸ درصد آراء - ترامپ: ۴۹.۴ / بایدن: ۴۹.۵

کارولینای شمالی با شمارش ۹۴ درصد آراء - ترامپ: ۵۰.۱ / بایدن: ۴۸.۷

جورجیا با شمارش ۹۹ درصد آراء - ترامپ: ۴۹.۴ / بایدن: ۴۹.۴

نوادا با شمارش ۸۶ درصد آراء - ترامپ: ۴۸.۱ / بایدن: ۴۹.۸

19:06 ستاد ترامپ مدعی شد: وی در نهایت پیروز خواهد شد

ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ: خبرهای شبکه فاکس نیوز و خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره نزدیک شدن جو بایدن به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ادعای نادرست و غیرمسئولانه است.

19:00 آماده سازی تربیون اعلام پیروزی جو بایدن

ستاد تبلیغاتی جو بایدن در حال آماده سازی تربیون محل اعلام پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری در شهر ویلمینگتون ایالت دلاور است.

18:59 شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت‌های باقی‌مانده تا این لحظه

پنسیلوانیا با شمارش ۹۸ درصد آرا : ترامپ: ۴۹.۴ / بایدن: ۴۹.۵ /بایدن با 5594رای بیشتر/ دارای ۲۰ رای الکترال

کارولینای شمالی با شمارش ۹۴ درصد آرا : ترامپ: ۵۰.۱ / بایدن: ۴۸.۷ / دارای ۱۵رای الکترال

جورجیا با شمارش ۹۹ درصد آرا: ترامپ: ۴۹.۴ / بایدن: ۴۹.۴ / دارای ۱۶ رای الکترال

آلاسکا با شمارش ۵۰ درصد آرا - ترامپ: ۶۲.۱ / بایدن: ۳۳.۵/ دارای ۳رای الکترال

نوادا با شمارش ۸۹ درصد آرا - ترامپ: ۴۸.۵ / بایدن: ۴۹.۴ / دارای ۶ رای الکترال

تاکنون بایدن ۲۶۴ رای الکترال و ترامپ ۲۱۴رای الکترال بدست آورده اند. اگر بایدن ۱۶ رای الکترال جورجیا را بدست آورد، راهی کاخ سفید خواهد شد.

18:30 شکایت ترامپ برای تخلف در شمارش آرای ویسکانسین منتفی شد

برتری بایدن در ایالت ویسکانسین از نیم درصد فراتر رفت که این به معنای منتفی شدن زمینه تقاضای "بازشماری" آراء توسط کمپین ترامپ در این ایالت است.

17:59 بایدن در پنسیلوانیا هم ترامپ را پشت سر گذاشت/بایدن با فاصله بیش از ۵ هزار رای جلوتر از ترامپ است

16:43 پست آمریکا نتوانست ۱۵۰ هزار برگ رای را تا روز انتخابات به مقصد برساند

واشنگتن پست با استناد به اطلاعات منتشره از سوی اداره پست ایالات متحده آمریکا گزارش داد، پست آمریکا نتوانسته بیش از ۱۵۰،۰۰۰ برگ رای را برای روز انتخابات ریاست جمهوری در روز سه شنبه به مقصد برساند.

دیوید پارتنهایمر ، سخنگوی اداره پست امریکا اعلام کرد بیشتر ۱۵۰ هزار رأی "دیر رسیده " مربوط به ایالت هایی است که حتی بعد از روز انتخابات آنها را می پذیرند. با این وجود ، در ایالت های آریزونا و جورجیا به دلیل تأخیر ، بیش از ۸۵۰ رای پستی باطل شده است.

تعدادی از ایالت ها  مانند کارولینای شمالی و پنسیلوانیا، دیرتر از روز انتخابات، رأی های پستی را می پذیرند به شرطی که تمبر پستی آنها قبل از ۳ نوامبر باشد.

13:07 بایدن در آستانه پیروزی نهایی قرار گرفت

️رسانه «اسپکتیتر ایندکس» می‌گوید که بایدن با اختلاف ۹۱۷ رأی هم اکنون در ایالت جورجیا از ترامپ جلو افتاده است.

جورجیا ۱۶ رای الکترال دارد و تعیین کننده است.

12:03 سناتور جمهوری‌خواه و متحد ترامپ ۵۰۰ هزار دلار از هزینه‌های شکایت انتخاباتی را می‌پردازد

لینزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه و متحد نزدیک دونالد ترامپ می‌خواهد برای پیش بردن شکایت‌های حقوقی کارزار ترامپ ۵۰۰ هزار دلار به او کمک کند.

ترامپ که چند شکایت علیه موارد ادعایی غیرقانونی و عدم شفافیت در دادگاه ثبت کرده است، گفته که می‌خواهد شکایت خود از شمارش آرا را به دیوان عالی ببرد و برای این کار از جمهوری‌خواهان خواسته که برای تامین هزینه‌های قانونی کمک مالی بکنند.

11:26 نتیجه نهایی نوادا تا قبل از ۲۰ آبان اعلام نمی‌شود

جو گلوریا، از مقام‌های محلی در بخش کلارک گفت طول کشیدن در شمارش آرا به دلیل تخلف یا آرای مخدوش نیست، بلکه به دلیل حجم آرای پستی است و اینکه همه آرای پست شده تا قبل از پایان روز انتخابات باید دریافت شوند.

نوادا آرای پستی که تا ساعت رسمی رای گیری به صندوق اندخته شده باشد را تا یک هفته بعد، یعنی ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) قبول خواهد کرد و خواهد شمرد.

11:20 کارزار انتخاباتی ترامپ در ایالت نوادا هم شکایت رسمی خود را به دادگاه برد

به گزارش بی بی سی، این کارزار در چند ایالت دیگر هم شکایت خود را به دادگاه برده که پذیرفته نشده است. در شکایت کارزار انتخاباتی بدون رائه شواهد گفته شده است: "موارد غیرقانونی در منطقه کلارک وجود داشته از جمله تعلل در تایید درستی برگه‌های رای و سه هزار رای که غیرقانونی بوده است."

11:16 ترامپ: توئیتر از کنترل خارج شده

دونالد ترامپ، در واکنش به احتمال مسدود شدن حساب توئیترش بعد از شکست در انتخابات نوشت: توئیتر از کنترل خارج شده است.

10:00 ایالت نوادا / شمارش ۹۰ درصد کل آرا/ بایدن جلوتر از ترامپ

9:45 تاکنون 99 درصد از آرا ایالت مهم جورجیا شمارش شده است و ترامپ همچنان در این ایالت نسبت به رقیب دموکرات خود پیشتاز است.

2:21  وضعیت جدید شمارش آرا در آمریکا

پنسیلوانیا: شمارش ۹۲ درصد آرا - ترامپ ۵۰.۲ درصد و بایدن ۴۸.۵ درصد

جورجیا: شمارش ۹۸ درصد آرا - ترامپ ۴۹.۵ درصد و بایدن ۴۹.۲ درصد

کارولینای شمالی: شمارش ۹۵ درصد آرا - ترامپ ۵۰ درصد و بایدن ۴۸.۶ درصد

آریزونا: شمارش ۸۶ درصد آرا - ترامپ ۴۸.۱ درصد و بایدن ۵۰.۵ درصد

نوادا: شمارش ۸۷ درصد آرا - ترامپ ۴۸.۵ درصد و بایدن ۴۹.۵ درصد آرا

شمارش آرا در این ۵ ایالت همچنان ادامه دارند و برخی از آن‌ها در فرآیندی موسوم به قضاوت آرا مورد بررسی دقیق‌تری قرار می‌گیرند.

بر اساس آخرین اخبار، بایدن با اخذ تنها ۶ رأی الکترال دیگر می‌تواند پیروز رقابت شود اما ترامپ و کارازار این رئیس جمهور مدام بر تقلب صورت گرفته در انتخابات اصرار دارند و خواهان توقف شمارش آرا هستند.

2:20 مشاور پیشین ترامپ: اگر او ببازد، 2024 برمی گردد

1:52 بایدن ٩۵٠٠ رای تا رسیدن به ترامپ در جورجیا

آخرین شمارش آرای ایالت جورجیا نشان می‌دهد جو بایدن نامزد دموکرات برای رسیدن به ترامپ ٩۵٠٠ رای فاصله دارد. تاکنون ٩٩ درصد آرای این ایالت شمارش شده است.

از طرف دیگر بایدن با سرعتی نسبتا زیاد در حال نزدیک کردن خود به ترامپ در ایالت پنسیلوانیاست و در حال حاضر و پس از شمارش ٨٨ درصد آرای این ایالت، کمی بیش از ٩٠ هزار رای تا رییس‌جمهور آمریکا فاصله دارد.

1:41 بایدن: شک نداریم پیروز انتخابات هستیم

جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نشست خبری در ایالت دلاور: تلاش برای شمارش همه آرا ادامه دارد و من و کامالا هریس احساس خوبی در مورد وضعیت فعلی داریم.

وی افزود: ما در مورد وضعیت خود احساس خوبی داریم و همه را به آرامش و صبر دعوت می کنیم. ما شک نداریم که در انتخابات پیروز خواهیم شد. خواهان شمارش همه آرا هستیم

 

تازه‌ترین نتایح انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

تازه‌ترین نتایح انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان