تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۰۱ آذر ۱۳۹۹

بهترین آثار استیو مک‌کری

استیو مک‌کری عکاس ۷۰ ساله و معروف آمریکایی در طی سفر‌های مختلف خود به اطراف جهان عکس‌های بی‌نظیری را به ثبت رسانده است. او عکاس عکس معروف به "دختر افغان" است. در این میان آلبوم عکس "در جستجوی جایی دیگر" تصاویر بسیار زیبایی را به ما نمایانده است.

بهترین آثار استیو مک‌کری

رویداد ۲۴ استیو مک‌کری عکاس آمریکایی تحصیل کرده رشته سینما است که عکاسی خبری را بصورت حرفه‌ای از جنگ شوروی در افغانستان آغاز کرد.
وی با چاپ عکس یک دختر افغان در مجله انجمن جغرافیای ملی به شهرت جهانی رسید؛ تصویری که عنوان «فراموش‌نشدنی‌ترین عکس» را به خود اختصاص داد و چهرهٔ دختر را تبدیل به مشهورترین عکس روی جلد در تمام انتشارات ماه جون ۱۹۸۵ کرد. این عکس همچنین در بروشورها، پوستر‌ها و تقویم‌های کمک‌های بین‌المللی مورد استفاده‌های مکرر قرار گرفت. هویت «دختر افغان» برای ۱۵ سال پنهان بود تا اینکه مک‌کری نام او یعنی «شربت گول» را به همه معرفی کرد. این عکس تبدیل به جنجالی‌ترین تصویر شد و در اندازه‌های بزرگ و تعداد انبوه به چاپ رسید و نیز توانست مدال طلای مسابقه رابرت کاپا را به خاطر بهترین گزارش تصویری از آن خود کند.

بهترین آثار استیو مک‌کری
او کار کردن روی تضاد‌ها و کشمکش‌های بین‌المللی را ادامه داد، از جمله جنگ‌های ایران و عراق، بیروت، کامبوج، فیلیپین، جنگ خلیج و جنگ افغانستان. عکس‌های مک‌کری به صورت جهانی در مجلات زیادی به چاپ رسیده و همین‌طور به صورت دائمی با مجله انجمن جغرافیای ملی همکاری می‌کند.

او به عکاسان جوان نصیحت می‌کند: «اگر می‌خواهید عکاس موفقی شوید باید عکس‌های زیادی بگیرید. گاهی به عکس‌های عکاسانی نگاه می‌کنید که کارهایشان مورد تحسین است، زیرا آن‌ها موضوع یا مکان خاصی را پیدا می‌کنند و در آن عمیق می‌شوند که این زمان زیادی خواهد برد و این موفقیت برای هر کس میسر و ساده نیست.» در حادثه ۱۱ سپتامبر مک‌کری در استودیویش بود که هواپیما‌ها به برج‌های دوقلو برخورد کردند او به سرعت به سمت شلوغی رفت و عکس‌هایش در کتابی با عنوان «۱۱ سپتامبر در نیویورک» چاپ شد که مجموعه عکس‌های عکاسان مگنوم بود.
استیو مک‌کری قبل از همکاری با مجلهٔ نشنال جئوگرافی، طی سفرهایش به شبه قارهٔ هند در اواخر دههٔ ۷۰ متوجه علاقه شدید خود به عکاسی شد. وی در ابتدا برای یک روزنامهٔ محلی کار می‌کرد و از نشست‌ها، مسابقات کشتی مدارس و مسابقات فوتبال به صورت سیاه و سفید عکس می‌گرفت، ولی کارنامه کاری او به اندازه‌ای خوب نبود که بتواند جذب روزنامه‌های بزرگتر شود. خود او می‌گوید: «به این نتیجه رسیدم چیزی که من را مجذوب می‌کرد سفر کردن بود، در نتیجه کارم را رها کردم. اما تا آن زمان تجربهٔ عکاسی رنگی را نداشتم و می‌دانستم که مجلات سراسر جهان خواهان عکس‌های رنگی هستند.» بنابراین او ۲۰۰ حلقه فیلم کداکروم با خود به هند برد.
در تصاویر روز عکس‌ها مک‌کری را از مجموعه "در جستجوی جایی دیگر" را که در طی سفرهایش به جا‌های مختلف دنیا گرفته است ببینید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان