تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۱۱ آذر ۱۳۹۹

ریزش قیمت گوشی‌ پشت سد واردکنندگان

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران و رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی با بیان اینکه قیمت ارز بر قیمت تلفن همراه اثر گذار است، گفت: در صورتی که واردکنندگان، گوشی‌های‌ تلفن همراه را به میزان کافی عرضه کنند، قیمت این کالا در بازار کاهش می‌یابد. 

ریزش قیمت موبایل

رویداد۲۴ ابراهیم درستی با اشاره به اینکه اصناف گرانفروش نیستند، اظهار کرد: واردکنندگان نباید این کالا را پیش خود نگه دارند بلکه باید آن را به موقع بین اصناف توزیع کنند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش قیمت دلار بیشتر اصناف کالهای صوتی، تصویری و الکتریکی در حالت ورشکستی قرار گرفته‌اند و اگر کالا به میزان کافی در بازار توزیع شود، قیمت پایین می‌آید و وضعیت فروش نیز بهتر می‌شود. 

درستی با بیان اینکه بیشتر مغازه‌های فعالان این صنف استیجاری است و برخی از آنها باید ماهانه حدود ١٥ میلیون تومان به صاحب مغازه اجاره پرداخت کند، بیان کرد: ویترین مغازه‌ها بیشتر با ماکت گوشی تزئین شده است و این نشان می‌دهد موجودی کالای آنها زیاد نیست.


بیشتر بخوانید: فروشندگان موبایل: قیمت‌ها شاید کاهش بیابد اما مقطعی!


وی عنوان کرد: مغازه‌داران بیش از متقاضیان تمایل دارند تا کالای خود را بفروشند و بتوانند وجه چک‌هایشان را بپردازند و امرار معاش کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی همچنین گفت: ٩٠ درصد از گوشی‌های تلفن‌ همراه در بازار وارداتی است و بیشتر آنها با قیمت بالای سه میلیون تومان به فروش می‌رود.

درستی با بیان اینکه اکنون بازار در رکود به سر می‌برد، ابراز امیدواری کرد با تثبیت قیمت ارز، واردکنندگان، گوشی‌های تلفن همراه خود را با قیمت روز در اختیار اصناف قرار دهند و قیمت‌ها کاهش یابد.

گفتنی است؛ ٢٣٨ نفر در زمینه واردات گوشی‌های تلفن همراه فعال هستند و حدود هفت هزار واحد صنفی عرضه‌کننده لوازم صوتی، تصویری و تلفن همراه تحت پوشش اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی قرار دارد.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان