تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۱۶ دی ۱۳۹۹

با تغذیه صحیح از ابتلا به کرونا پیشگیری کنید

به گفته یک کارشناس با تغذیه صحیح و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌توان از ابتلا به کرونا پیشگیری کرد.

پیشگیری ابتلا به کرونا

رویداد۲۴ پریوش بهادری عنوان کرد: سیستم ایمنی مهم‌ترین عامل برای در امان ماندن از ابتلا به کرونا است، اما مصرف زیاد قند و نمک و چربی می‌تواند سیستم ایمنی شما را روزبه‌روز ضعیف‌تر کند و احتمال ابتلای شما به کرونا را افزایش دهد.

وی افزود: خانه‌نشینی اجباری این روز‌های کرونایی، یکی از عواملی است که مصرف تنقلات و فست‌فود‌ها را افزایش داده است و مواد غذایی که پرنمک، شیرین و پرچرب هستند، زمینه‌ساز اضافه‌وزن و چاقی و به‌تبع آن افزایش احتمال ابتلا به کرونا، دیابت، پرفشاری خون، چربی خون بالا، کبد چرب و... می‌شوند و این بیماری‌ها خطر ابتلا و مرگ ناشی از کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد.

این کارشناس با بیان اینکه تغذیه صحیح و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا نقش مؤثری داشته باشد، گفت: تغذیه صحیح به معنای مصرف مواد غذایی گران‌قیمت نیست و با استفاده از جایگزین‌های مواد غذایی می‌توان تغذیه‌ای صحیح و متناسب با اقتصاد خانواده داشت.

بهادری تأکید کرد: برای تقویت سیستم ایمنی بدن به‌اندازه کافی از منابع پروتئینی و ریزمغذی‌ها استفاده کنید و بهترین منبع پروتئینی ارزان‌تر، حبوبات است که همراه با غلات، ارزش غذایی معادل گوشت خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: همه‌ آنچه که باید درباره واکسن کرونا بدانیم


برای پیشگیری از کرونا، مکمل‌های مولتی‌ویتامین را خودسرانه مصرف نکنید

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان دشتستان با بیان اینکه برای پیشگیری از کرونا، مکمل‌های مولتی‌ویتامین را خودسرانه مصرف نکنید، گفت: به جای مصرف مکمل‌های مولتی‌ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی، از سبزی‌ها و میوه‌های فصل استفاده کنید و با مصرف روزانه حداقل ۵ واحد سبزی و میوه (۲ عدد میوه و سه وعده سبزی) ویتامین C موردنیاز بدن تأمین می‌شود.

وی توصیه کرد: برای پیشگیری از کرونا در کنار هر وعده غذایی از سالاد و یا سبزی خوردن استفاده کنید و اگر به دلیل مشکلات گوارشی قادر به مصرف سبزیجات به صورت خام نیستید، آن‌ها را به شکل بخارپز مصرف کنید.

پریوش بهادری عنوان کرد: افراد بالای ۱۲ سال برای تقویت سیستم ایمنی بدن، ماهانه یک مکمل ویتامین دی ۵۰ هزار واحدی مصرف نمایند و در کودکان ۲ تا ۱۲ سال، مصرف هر دو ماه یک عدد مکمل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از کرونا کمک می‌کند.

این کارشناس بیان کرد: شهروندان اطلاعات مربوط به سلامت را از سایت‌های مورد تأیید وزارت بهداشت دریافت کنند و در این زمینه به اطلاعات هر کانال و گروه مجازی اعتماد نکنند و در همین راستا سایت دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت به آدرس Https://Nut.Behdasht.Gov.Ir/ یک منبع اطلاعاتی معتبر در زمینه آموزش تغذیه است.

منبع: تابناک
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان