تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

عجیب‌ترین اتفاقات سال ۱۳۹۹

سال ۹۹ سال بسیار پرخبری بود؛ خبر‌هایی که البته بیشتر آن ناراحت کننده و دردآور بودند و سخنانی که بخش عمده آن بدون عقلانیت بود. رویداد۲۴ در این گزارش مهمترین اتفاقات سال ۹۹ را گردآوری کرده است.

اتفاقات سال ۹۹

رویداد۲۴ شاید دو سال پیش، بعد از خروج ترامپ از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران، با افزایش ناگهانی قیمت‌ها، فکر می‌کردید بدترین سال عمرتان را تجربه می‌کنید. یا حتی پیش از آن، بعد از انتخابات ۸۸ گمان می‌کردید از این بدتر نمی‌شود؛ اما سال ۹۹ نشان داد همیشه بدتری وجود دارد.

احتمالا برای یافتن نمونه مشابه سال ۹۹ مجبوریم به سال‌های ۱۲۹۶ تا ۱۲۹۸ و همزمانی قحطی، وبا، مالاریا، آنفولانزای اسپانیایی و جنگ جهانی اول در ایران سفر کنیم. در این گزارش عجیب ترین اظهارنظرها و خبرهای سال ۹۹ را مرور می‌کنیم.

مهمترین اتفاقات فروردین ۹۹ 

سال ۹۹ سال شیوع کرونا در ایران بود. اگرچه آغاز بیماری از سال ۹۸ بود اما گسترش آن و جان باختن تعداد زیادی از هموطنانمان در سال ۹۹  اتفاق افتاد. در ابتدای سال سپاه از ساخت یک دستگاه خبر داد که کرونا را کشف می‌کند.  سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران از «مستعان ۱۱۰ » به عنوان دستاوردی در زمینه مقابله با کرونا رونمایی کرد و گفت این اختراع می‌تواند در زمان پنج ثانیه نقاط آلوده را کشف و شناسایی کند.

مستعان 110

- ضدعفونی معابر و عابربانک ها با آب و وایتکس منجر به خرابی تعداد زیادی دستگاه خودپرداز در سراسر کشور شد

- حسن آقامیری (روحانی فعال در شبکه‌های اجتماعی) با احلام (خواننده ایرانی) در لایو اینستاگرام آواز خواند

- محمود اسلامیان عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال، درباره شکایت مارک ویلموتس گفت: «سنگ مفت، گنجشک مفت. او یک تلاشی می‌کند شاید موفق شود ولی طبق قرارداد شانسی ندارد.»

- 8 میلیارد سهم معادل 10 درصد سهام شستا در بورس عرضه شد

- مطالعات محققان دانشگاه‌های بیهانگ و چینهوا نشان داده که با گرمتر شدن دما، میزان انتقال بیماری کووید-۱۹ در چین کاهش یافته است.

- علم الهدی: در جریان ویروس کرونا بسیاری از بت‌پرستان به خاطر ناامیدی از خدا‌های سنگی و چوبی خود، بت‌ها را در دریا ریختند و به خدا توجه کردند که این وقایع یکی از علائم ظهور امام زمان (عج) است.

- کیانوش جهانپور سخنگوی سابق وزارت بهداشت به خاطر «شوخی تلخ» خواندن آمارهای چین مجبور به استعفا شد. سفیر چین با زبانی کنایی سخنان او را تقبیح کرده بود.

لاریجانی کرونا گرفت

سریال پایتخت فیلم همسفر

- در سریال پایتخت صحنه‌ای از فیلم همسفر با بازی گوگوش و بهروز وثوقی بازسازی شده بود که جنجال زیادی در پی داشت. مرتضی میرباقری معاون صدا و سیما درباره بازسازی صحنه ای از فیلم قدیمی همسفر گفت: «لازم است بررسی شود که این اقدام حاصل اشتباه، بی توجهی و وادادگی است یا نتیجه عملیات مرموز و فتنه انگیز «ستون پنجم فرهنگی دشمن»؟!

مهمترین اتفاقات اردیبهشت ۹۹ 

- پست تلگرامی شهیندخت مولاوردی دردسر ساز شد. در این پست خانواده‌ای با دو مادر و دو پدر هم حضور داشتند.

مهمترین اتفاقات خرداد ۹۹ 

قرارداد مارک ویلموتس به یکی از قراردادهای عجیب تاریخ ایران تبدیل شد. او به خاطر دوبار نشستن روی نیمکت، چند میلیون دلار از ایران پول گرفت. وقتی انتقادها به این قرارداد زیاد شد، مهدی تاج رییس سابق فدراسیون فوتبال گفت «قراداد ما با ویلتموس قرار خیلی خوبی بود. در پرونده ویلتموس یکی از برد‌هایی که ما کردیم این است که ویلموتس خودش قراردادش را فسخ کرده و فدراسیون در این موضوع بی‌تقصیر است.»

اکبر طبری

- اکبر طبری  معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه ‌قضائیه ایران بالاخره به دادگاه کشیده شد. او در دادگاه گفت: «اگر من ۸۰۰ میلیارد هم بخواهم، برادرانم می‌دهند و اگر کل لواسان و کارخانه‌اش را بخواهم به نام من می‌کنند. این رفاقت است. اگر شما از این دوستان ندارید به من ارتباطی ندارد. اگر آنها نیز از من بخواهند من نیز برای آنها انجام می‌دهم.»

- جرج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی توسط یک افسر پلیس سفید پوست کشته شد و این اتفاق سرآغاز جنبشی با عنوان «جان سیاهان اهمیت دارد» علیه دولت و نژادپرستی در آمریکا شد

- جمعی از مردم غیزانیه اهواز به نداشتن آب لوله‌کشی برای نوشیدن اعتراض کردند و تجمع آنها به خشونت و ورود نیروهای یگاه ویژه کشیده شد.

- قاضی منصوری متهم پرونده طبری معاون اول صادق لاریجانی در هتلی در رومانی خودکشی کرد. برخی گفتند او خودکشی نکرده بلکه برای لو نرفتن اطلاعات کشته شده است.

- عباس صالحی وزیر ارشاد: فعالیت فرهنگی در فضای مجازی تاییدیه می‌خواهد

- احمد نادری نماینده‌ تهران از نمایندگان مجلس خواست تا در حمایت از «مردم مظلوم آمریکا»، شعار «مرگ بر آمریکا» سر دهند.

مهمترین اتفاقات تیر ۹۹ 

- زنان در اصفهان به هیچ ترتیبی حق دوچرخه سواری ندارند. آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان با اشاره به عکس درج شده در روزنامه اصفهان زیبا در خطبه‌های نماز جمعه گفت: «رسانه‌ها به ویژه رسانه‌هایی که مربوط به برخی نهادهاست، مباحثی چون دوچرخه سواری زنان را ترویج نکنند زیرا علمای دین تاکید دارند که دوچرخه سواری بانوان در اماکن عمومی جایز نیست و به طور قطع رسانه‌هایی که چنین اقداماتی می‌کنند بدانند این اقدام نوعی بی‌دینی است.»

- محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران، درباره یک قرارداد ۲۵ ساله «پنهان» و «دور از چشم ملت ایران» با یک کشور خارجی هشدار داد. بعدا مشخص شد این قرارداد ربع قرنی با چین بوده است.

- اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در مجلس رد شد و رییس کمیسیون برنامه و بودجه از مجلس اخراج شد.

- گزارشی از فایل صوتی درباره هواپیمای اوکراینی میان مقامات عالی رتبه ایران منتشر شد. در این فایل صوتی رضایی فر مسئول بخش سوانح هوایی می‌گوید بستن حریم هوایی تهران ممکن بوده حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین الاسد در بغداد را لو بدهد.

- بدنسازی زنان محل اشکال شد و منتقدان گفتند زنان اجازه بدنسازی ندارند. «میهن فرهادی‌زاد» معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: «با توجه به اینکه در مبانی اعتقادی ما از زن به عنوان ریحانه یاد شده، نمی‌توانیم رشته‌ای را قبول کنیم که کل سیستم بدنی و فیزیولوژی او را تحت تاثیر قرار دهد...بحث پرورش اندام و حجیم شدن عضلات با شرایط زنان جور درنمی‌آید.»

- غلامعلی کویتی پور و خواننده ای به نام پریچهر ترانه مشترکی با نام «دیگه نمیشه به عقب برگشت» خواندند.

- شارمین میمندی نژاد موسس جمعیت امام علی و دو نفر از اعضای این جمعیت به صورت شبانه بازداشت شدند.

مهمترین اتفاقات مرداد ۹۹ 

- لاریجانی دوباره کرونا گرفت

- حسن روحانی در جلسه هیات دولت از «گشایش اقتصادی» طی هفته آینده خبر داد. این گشایش البته باعث شد قیمت دلار بالا برود و کالاها همچنان گران شود.

- روابط اسرائیل و امارات عادی شد

- بیروت عروس خاورمیانه دچار حادثه شد. انفجار شدید در بندر بیروت به کشته شدن بیش از 100 نفر انجامید.

- پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در یک برنامه تلویزیونی دست به افشاگری درباره املاک مصادره شده بعد از انقلاب و تملک این اراضی توسط برخی مقامات زد.

- وزارت اطلاعات فیلم اعترافات جمشید شارمهد از اعضای گروه موسوم به انجمن پادشاهی تندر را منتشر کرد.

- صدای چند انفجار در غرب تهران شنیده شد. ساعتی بعد صدا و سیما مصاحبه‌ با یک بلال فروش و مشتری او را پخش کرد که ادعا کردند که هیچ صدای انفجاری نشنیده‌اند.

- هواپیمای ماهان در آسمان سوریه مورد تهدید جنگنده های آمریکایی قرار گرفت. بلال فروش صدا و سیما بار دیگر با صورت زخمی در تلویزیون ظاهر شد و گفت در جریان تهدید جنگنده امریکایی در پرواز ماهان آسیب دیده است.

- محمدباقر قالیباف با اشاره حواشی مدرک تحصیلی مهرداد بذرپاش خطاب به او گفت: هرچه بود گذشت از امروز عمل شماست که در پیشگاه خدا، نمایندگان و مردم قضاوت می‌شود.

مهمترین اتفاقات شهریور ۹۹ 

- «مهدی نصیری» مدیر مسئول سابق روزنامه کیهان در برنامه زاویه شبکه چهار صدا و سیما، به قانون حجاب اجباری انتقاد کرد.

- ترامپ نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد.

- برگزاری مراسم ماه محرم به خاطر کرونا محل تردید شد اما عده‌ای اصرار داشتند این مراسم با حضور همه برگزار شود. سعید حدادیان مداح معروف گفت: «مراسم محرم امسال را باید با شکوه برگزار کنیم. حتی اگر قرار باشد کسی بمیرد کسانی هستند که بخواهند جانشان را برای این مراسم بدهند. اجازه جان ما که دست خودمان است.»

- محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور: رویکرد دولت این است که همواره از بازار سرمایه صیانت و حمایت کند و بورس را رها نمی کند. مدتی بعد بورس فرو ریخت و مردم ضرر جبران ناپذیری کردند.

مهمترین اتفاقات مهر ۹۹ 

- ماجرای صلح امام حسن در هیات دولت مطرح شد و عده‌ای به خاطر سخنان روحانی از او گلایه کردند. روحانی گفته بود گاهی صلح نیاز است: «وقتی برخی از اصحاب امام حسن (ع) آمدند و با زبان معترضانه که چرا صلح کردی؟ و چرا در برابر طرف شما پیمان را امضا کردید؟ حضرت فرمودند: جامعه اسلامی که فقط شما ۱۰ نفر نیستید، شما ۲۰ نفری که اینجا نزد من آمدید که فقط دنیای اسلام نیستید. من در مسجد رفتم برای مردم سخنرانی کردم و دیدم اکثریت قاطع جامعه صلح می‌خواهند و وقتی که مردم این را می‌خواهند، صلح را انتخاب می‌کنم. این راه امام مجتبی (ع) است. امام حسن مجتبی (ع) به ما می‌آموزد مرد جنگ باشیم به روز جنگ، و مرد صلح باشیم به روز صلح. اگر در روز صلح، جنگیدیم و در روز جنگ، صلح کردیم، هر دو خطا و اشتباه است.»

- حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان سرمقاله‌ای علیه آیت الله سیستانی منتشر کرد و گفت: مرجعیت شیعه عراق از سازمان ملل می‌خواهد بر انتخابات عراق نظارت کند و این درخواست علاوه بر آنکه دون شآن مرجعیت شیعه عراق و حاکمیت ملی این کشور است، «پذیرش داوری طاغوت» نیز هست.

- بی بی سی رکورد جلسه‌ای میان فرماندهان ارشد سپاه و محسن رضایی در سال چهارم جنگ را منتشر کرد که از وجود جریان‌های مخالف درون سپاه و انشعابات بعدی این جریان‌ها خبر می‌داد.

- بحث بر سر اینکه آیا ایران نظامیان آمریکا را در عین الاسد کشته یا خیر، در مهرماه بسیار گسترده شد. در این ماه سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت «ما حتی سربازان شما را در عین الاسد نکشتیم اما بدانید هرکس در آن ماجرا (ترور سردار سلیمانی) نقش داشت زده خواهد شد.»

- معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس آب آلوده منطقه‌اش را به اردکانیان وزیر نیرو و سران قوا تعارف کرد و گفت: «زنی بیوه (دربلوچستان) جهت تامین آب فرزندانش مجبور به هم‌خوابی با یک مرد می‌شود که بعداً خودکشی می‌کند.»

مهمترین اتفاقات آبان ۹۹ 

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی: دانش‌آموزان روز ۱۳ آبان ساعت ۹ صبح در حیاط منزل خود پرچم آمریکا، رژیم صهیونیستی و فرانسه را به آتش کشیده و فیلم آن را برای ما ارسال کنند

ترور محسن فخری زاده

مهمترین اتفاقات آذر ۹۹ 

- محسن فخری زاده از مدیران ارشد موشکی ایران در منطقه دماوند توسط یک تیربار خودکار ترور شد. در جریان این ترور در میدان خلیج فارس شهر آبسرد، ابتدا یک خودروی نیسان کنار خودروی فخری‌زاده منفجر شده و بعد از آن از داخل یک خودرو نیسان در سمت دیگر خیابان، خودروی حامل فخری‌زاده به رگبار بسته‌ شد.

- بعد از ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای بسیجیان شبانه مقابل شورای عالی امنیت ملی تجمع کردند و شعار «تا قدس پس نگیریم آروم نمیگیریم» سر دادند

- علی خضریان نماینده تهران در مخالفت با بندهای برجام گفت: به دشمن اجازه دادیم در تمام مکان ها و در هر زمانی بتوانند از هر جایی میخواهند بازدید کنند یعنی آنی ور (Anywhere) و آنی تایم (Anytime) . این عین کلمه‌ای است که در برجام به کار رفته است.

- فردوسی پور نزدیک به دوسال از صداوسیما کنار گذاشته شد و کسی درباره آن توضیح نداد. در آذماه علی فروغی مدیر شبکه سه سیما در یک لایو اینستاگرامی گفت: «فردوسی پور از مدار خارج شد، کنارش گذاشتیم.» هشتگ خارج از مدار در واکنش به سخنان فروغی در توییتر به راه افتاد.

- متن «قصه‌های مجید» در کتاب درسی تحریف شد و به جای «ظهر شد. صدای اذان می‌آمد. کار اکبر آقا تمامی نداشت. حوصله‌ام سر رفته بود...» نوشته شد «ظهر شد، صدای اذان می‌آمد. وضو گرفتم و نماز خواندم. کار اکبر آقا تمامی نداشت. حوصله‌ام سر رفته‌ بود.‌..» مرادی کرمانی به این تغییر اعتراض کرد و گفت: اصلا مجید به سنی نرسیده که نماز بخواند. در هیچ‌کدام از داستان‌ها هم نماز نخوانده است اما بی‌بی نماز می‌خواند.

- عبدالرضا داوری مشاور احمدی نژاد بعد از پیروزی بایدن در انتخابات گفت: تردید ندارد ۳۶ روز دیگر در ۲۰ ژانویه سوگند ریاست جمهوری را ادا می‌کند و وارد کاخ سفید می‌شود بایدن نیست. کانون نبرد تاریخی انسان و شیطان امروز در قلب واشنگتن است و شکست شیاطین گلوبالیست هم جبر تاریخ و وعده الهی. فان حزب الله الغالبون

- علی عسگری رییس سازمان صدا و سیما: آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رسانه ملی جایگاه ویژه‌ای میان مردم هم از منظر اعتماد عمومی و هم میزان مراجعه و علاقه‌مندی دارد.

مهمترین اتفاقات دی ماه ۹۹ 

زمانی که بحث زدن یا نزدن واکسن‌های خارجی مطرح بود، هشتگ واکسن بخرید در توییتر وایرال شد. اصولگرایان هشتگ واکسن بسازید را در مقابل آن ساختند. حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا  در برخی واکسن‌های کرونا، در بدن GPS کار می گذارند تا کنترل ما را در دست خودشان بگیرند.

حجت الاسلام ستار عبدی نویسنده کتاب «فوتبالیست‌های آسمانی» (در آستانه چاپ) به عنوان نامزد ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کرد.

-حسن روحانی گقت: ما آرام آرام و با آرامش طوری کار کردیم که اصلا بسیاری متوجه اقزایش قیمت‌ها نشدند 

- محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پیامی ویدیویی به زبان انگلیسی- فارسی، دونالد ترامپ را تهدید کرد و او را «قمارباز» خطاب کرد.

- احمد جهان بزرگی، عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در برنامه زاویه شبکه چهار، به طور تلویحی حسن روحانی را خطاب قرار داد و گفت: «مسئولی در خانه خود می‌نشیند که ممکن است پای منقل باشد و حتی وزرایش نمی‌توانند با او تماس بگیرند. آیا این فرد مسئول است؟»

- سید جواد هاشمی (بازیگری که معمولا نقش شهدا را در فیلم ها بازی میکند) با انتشار یک ویدئوی تبلیغاتی برای کمپانی املاک در دبی گفت: لایف استایل خانه‌های دبی با هیچ حای دنیا قابل قیاس نیست. برید بخرید و حالش را ببرید. بچه‌هایتان هم دعایتان می‌کنند.

- ظریف وزیر امور خارجه در گفتگو با روزنامه همدلی گفت بسیاری از مردم از این‌که گفته بود ««ما خودمان انتخاب کردیم که جور دیگری زندگی کنیم» ناراحت شدند و اگر بار دیگر از او در این زمینه سؤال شود، چنین جمله‌ای را نخواهد گفت.

- محمد اسماعیل اکبری معاون وزیر بهداشت: به عنوان یک بیولوژیست به خانم ها توصیه می‌کنم سعی کنید زیر ۲۰ سالگی باردار شوید.

- رزیتا قبادی مجری شبکه دو سیما به دنبال پیشنهاد رقص مهمان ویژه برنامه شب یلدای ممنوع الکار شد.

- کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: جنازه آیت الله مصباح یزدی در هنگام غسل جشمانش را باز کرد.

- مهناز استقامتی شهردار منطقه 8 و حسن رحمانی شهردار منطقه 2 به اتهام ارتشا توسط وزارت اطلاعات بازداشت شدند. 

مهمترین اتفاقات بهمن ۹۹ 

- کبری خزعلی رئیس شورای اجتماعی زنان: «با تلاش نمایندگان انقلابی مجلس اجبار مادران به غربالگری پیش از زایمان برداشته شده است.»

- علی اصغر عنابستانی نماینده مجلس وقتی با خودرویش از خط ویژه عبور می‌کرد، با مخالفت اکبر عابدی سرباز راهور مواجه شد و این موضوع به درگیری ختم شد. عابدی خبر داد که عنابستانی به صورت اوسیلی زده است. مردمی که آنجا تجمع کرده بودند، سلی زدن عنابستانی را تایید کردند.

عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس که به دلیل انجام وظیفه سرباز راهور با او درگیر شده بود دربیانیه‌ای گفت: «سرباز با باتومش به شکم من کوبید و گفت هر خری هستی برای خودت هستی.»

سیلی زدن عنابستانی

- بهروز افخمی کارگردان درباره برگزاری جشنواره فجر در شرایط کرونا گفت: تحمیل ماسک به مردم، تعطیلی مدارس و زندانی کردن بچه ها در خانه کار بسیار غلطی است. یک برنامه جهانی وحشت که احتمالا با اهداف سیاسی در آمریکا و انگلیس طراحی شده در ایران طوری اجرا شد که ما کاسه داغتر از آش شدیم.

- پوتین درخواست ملاقات محمدباقر قالیباف را نپذیرفت. این سفر حاشیه‌های بسیاری برای قالیباف داشت و عده‌ای گفتند شأن رییس مجلس در جریان این سفر رعایت نشده است.

- چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند. این حادثه تلفات جانی نداشت ولی دهها مصدوم بر جای گذاشت و به صدها واحد مسکونی خسارت زد.

مهمترین اتفاقات اسفند ۹۹ 

- غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: «زمانی که نماینده مجلس شورای اسلامی بودم و یکی از جوان‌ترین نماینده‌ها در آن زمان محسوب می‌شدم، شخصی از من سؤال کرد که برکات انقلاب اسلامی چیست؟ پاسخ دادم یکی از برکات انقلاب خود من هستم.»

- غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش برکنار شد

- علم الهدی امام جمعه مشهد: متاسفانه زن و همسر در خانه همدیگر را با اسم کوچک صدا می‌زنند

- سرهنگ مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت: فندک‌‌هایی را کشف کردیم که تصاویر مستجهن از زنان برهنه روی آن‌ها هک شده بود، بیش از ۴۰ هزار فندک را کشف کردیم که منجر به دور شدن جوانان از اعتقاداتشان می‌شد.

- محمود احمدی نژاد: آتش زدن بانک ها و اموال عمومی در ۸۸ کار باندهای امنیتی بود.

- پریناز بنیسی کارشناس صدا و سیما: باید سطح انتظارات‌‌مان را از گوشت مرغ و میوه پایین‌تر بیاوریم تا زندگی حرکت کند. اگر یک هفته میوه نخوریم اتفاقی نمی‌افتد. به داشته‌هایمان قناعت کنیم.

- حدادعادل رییس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب گفت: «آمدن احمدی نژاد را اصلا به عنوان شوک انتخابات در نظر نگیرید؛ یعنی تکلیف روشن است...زیاد تحت تاثیر موضع گیری و فضای مجازی و حرف زدن‌ها نباشید. چنین اتفاقی نخواهد افتاد، دفعه قبل هم نیافتاد، حالا که ۴ سال هم گذشته و بدتر هم شده است.»

احمدی نژاد در پاسخ به حدادعادل گفت: کسانی که قبل از انقلاب دست فرح را می‌بوسیدند، بعد از انقلاب سوپر حزب‌اللهی شدند.

- علی شمخانی و محمود واعظی بر سر سخنان شمخانی به اختلاف برخوردند. شمخانی در یک مصاحبه اقدامات دولت در جریان افزایش قیمت بنزین را نقد کرده بود. واعظی او را به خاطر سخنانش تقبیح کرد.

- کپر یک خانواده چابهاری توسط بنیاد مسکن تخریب شد

- میلاد حاتمی از گردانندگان سایت قمار در ایران دستگیر شد و به ایران بازگرداننده شد

- ویدئوی ساسی مانکن با حضور آلکسیس تگزاس بازیگر فیلم‌های پورن در ایران بسیار جنجالی شد

- شهاب حسینی برای زدن واکسن کرونا به آمریکا رفت و آنجا واکسن زد. این موضوع باعث انتقادهای زیادی از او شد و منتقدان گفتند این افراد خود را تافته جدابافته می‌دانند. شهاب حسینی در واکنش به انتقادها از اینستاگرام خارج شد.

- محمود احمدی نژاد در جریان یک سخنرانی ادعا کرد که می‌خواهند او را ترور کنند

- شهاب الدین عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال ایران شد. رای حاج صفی در جریان برگزاری انتخابات بسیار حاشیه ساز شد. حاج صفی به علی کریمی رای نداد و به سردار آجرلو رای داد.

- خبر ارسال نامه سیدمحمد خاتمی به رهبر انقلاب برای نخستین بار در اسفندماه در رویداد۲۴ منتشر شد. این خبر واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.

- سال ۹۹ با انتشار تصویر لباده ایتالیایی حسن روحانی پایان یافت. روزی که آخرین جلسه هیات دولت در فضای باز برگزار شد، وزش باد و بارش باران باعث شد قبای روحانی بالا برود و عکس قبای ایتالیایی او منتشر شود. منتقدان رییس جمهور را در موضوع حمایت از تولید ملی به دورویی متهم کردند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اکبر طبری
نظرات شما
پیشخوان