تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰

اعتراضات "لایحه را بکش" در بریتانیا

روز شنبه جمعی از شهروندان بریتانیا در اعتراض به افزایش اختیارات پلیس بریتانیا تظاهرات کردند. معترضان این قوانین پلیسی را ناقض حق شهروندی می‌دانند.

اعتراضات رویداد۲۴ مژده کریمی: به گزارش ایندپندنت در اوایل این هفته بسیاری از شهروندان بریتانیایی در تظاهرات موسوم به " لایحه را بکش " به خیابان‌ها آمدند.

این اعتراضات در حالی بوقوع پیوسته است که بریتانیا با ویروس کرونا دست و پنجه گرم می کند. برخی از این گروه های اعتراضی با رعایت پروتکل های بهداشتی تجمع کردند.

معترضان این تظاهرات را در ادامه واکنش به لایحه افزایش اختیارات پلیس بریتانیا برگزار کردند. مخالفان این قانون را ناقض حق اعتراض شهروندی می‌دانند.

یکی از قوانین این لایحه ایجاد محدودیت‌های جدید برای برگزاری تجمعات است که علاوه بر آن طیف گسترده‌ای از افزایش سقف مجازات برای مرتکبان جرائم عمد نیز در این لایحه گنجانده شده است.

مواردی مانند دو برابر شدن زمان حبس برای ضرب‌وجرح‌کنندگان سطح پایین علیه کارکنان نهاد‌های امدادی، افزایش امکان رصد مجرمان تروریستی آزادشده از زندان، امکان اعمال مجازات‌های کار اجباری در محله‌ها برای جرائم سطح پایین و همچنین تغییر در قوانین مربوط به ارتکاب آزار‌های جنسی، برای بزرگسالان آزارگری که از اعتماد موجود سوءاستفاده می‌کنند.  

گفته می‌شود در جریان این اعتراضات موسوم به "لایحه را بکش" که در شهر‌های مختلف بریتانیا از جمله در منچستر، لیدز، شفیلد، کاردیف، آکسفورد، کمبریج و دورست برگزار شد هزاران نفر بطور مسالمت آمیز شرکت کردند.

معترضان با شعارهای " لایحه را بکش"، " ما ساکت نخواهیم ماند" و " من اعتراض دارم" در این تظاهرات مسالمت آمیز شرکت کردند.

در تصاویر روز عکس های این اعتراضات را ببینید.

منبع تصاویر: رویترز

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان