تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

اولین‌های بیمه ملت

در سال ۱۳۹۹ شرکت بیمه ملت با کسب نسبت توانگری مالی ۲۷۹، بالاترین سطح توانگری از بدو تأسیس، به عنوان توانگرترین شرکت بیمه در سرزمین اصلی شناخته می‌شود. این شرکت از سال ۹۱ تا کنون همواره سطح توانگری خود را در بالاترین سطح حفظ کرده است.

اولین‌های بیمه ملت

  • توانگرترین شرکت بیمه در سرزمین اصلی

در سال 1399 شرکت بیمه ملت با کسب نسبت توانگری مالی 279، بالاترین سطح توانگری از بدو تأسیس، به عنوان توانگرترین شرکت بیمه در سرزمین اصلی شناخته می شود. این شرکت از سال 91 تا کنون همواره سطح توانگری خود را در بالاترین سطح حفظ کرده است.

اولین های بیمه ملت

  • بیشترین میزان افزایش سرمایه

شرکت بیمه ملت با افزایش سرمایه به میزان 976 درصد و به مبلغ 2.780 میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، دارای بیشترین میزان افزیاش سرمایه در بین شرکت های بیمه فعال در بورس اوراق بهادار بوده است. با توجه به این‌که «ملت» همواره به عنوان شرکتی دارایی‌محور از سوی سهامداران در بازار سرمایه شناخته می‌شد این میزان افزایش سرمایه موید ارزیابی و شناخت درست فعالان بازار سرمایه از پتانسیل آن شرکت می باشد.

  • بزرگترین شرکت بیمه خصوصی کشور از نظر سرمایه ثبت شده

شرکت بیمه ملت با سرمایه 3،065 میلیارد ریال، به عنوان بزرگترین شرکت بیمه خصوص کشور شناخته می شود. این میزان سرمایه، باعث افزایش ظرفیت مجاز نگهداری و در پی آن افزایش سهم قبولی اتکایی و کنسرسیوم می گردد.

  • اولین شرکت بیمه الکترونیک در کشور

بیمه ملت با طراحی و راه اندازی زیرساخت های بیمه گری مورد نیاز، به عنوان اولین شرکت بیمه اللکتروینک در کشور شناخته می شود. بر همین اساس تمامی فعالیت های شرکت (اعم از صدور بیمه نامه، الحاقیه و پرداخت خسارت) از طریق این زیر ساخت ها در حال انجام است.

  • اولین شرکت بیمه خصوصی مجاز به قبولی اتکایی در کشور

شرکت بيمه ملت با توجه به داشتن سرمايه لازم براي انجام عمليات قبولي اتکايي، در تاريخ يازدهم مهرماه 1384 طي حکمي موفق به اخذ مجوز قبولي اتکايي گرديد. و به اين ترتيب، اين شرکت به عنوان اولين شرکت بيمه خصوصي توانست علاوه بر عمليات بيمه‌گري مستقيم، از ساير شرکت‌هاي بيمه نيز ريسک پذيرفته و آنها را بيمه اتکايي نمايد.

  • اولین شرکت بیمه مجاز به قبولی اتکایی از خارج از کشور

شرکت بیمه ملت اولین شرکتی است که نسبت به اخذ مجوز قبولی اتکایی از خارج، اقدام نموده و موفق به دریافت مجوز و فعالیت در این حوزه گردید. در سال 99 مجوز قبولی اتکایی از خارج شرکت بیمه ملت از سوی بیمه مرکزی تمدید شد.

  • اولین پلتفورم بیمه گری باز کشور

با هدف پاسخ به تغییرات محیط کسب و کار و استفاده از ظرفیت‌های فضای دیجیتالی و استارتاپی، بیمه ملت در سال 1398 اقدام به ایجاد اولین پلتفورم بیمه گری باز، open API، نمود. بیمه ملت اولین شرکت بیمه ایست که دارای پلتفرم بیمه گری، تحت عنوان ملت تک می باشد.

  • رتبه اول صدور بیمه کشتی در کشور

بیمه ملت در از نظر حق بیمه تولیدی در رشته کشتی، رتبه اول صنعت بیمه کشور را داراست. در همین راستا حق بیمه صادره رشته کشتی در سال 99 با رشد 129.4 درصدی نسبت به سال 98 به 2،533 میلیارد ريال رسید.

  • اولین شرکت مجاز به انتشار اوراق بهادار بیمه ای در کشور

اوراق اتکایی، از ابتکارات منحصر بفرد بیمه ملت، به عنوان ابزاری جهت انتقال ریسک به بازار سرمایه از طریق انتشار اوراق بهادار قلمداد می گردد. این طرح به سازمان بورس ارائه شده و در حال طی مراحل قانونی جهت دریافت مجوز می باشد.

  • اولین شرکت ارائه دهنده محصول بیمه سایبری

با توجه به گستره وسیع مسائل مرتبط با حوزه‌های سایبری در جوامع امروزی، و نیاز به کنترل ریسک های مرتبط با آن؛ شرکت بیمه ملت اقدام به فعالیت در این حوزه و ارائه محصول جدید بیمه سایبری نموده است.

  • لید کننده محصول منحصر به فرد کارت اعتباری

کارت اعتباری یکی از ابزارهای مهم تامین مالی و محصول منحصر به فرد بیمه ملت است که این شرکت به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این محصول همراه با نوعی بیمه اعتباری است که در معاملات خرد، بازپرداخت اقساط خریداران به فروشگاه را بیمه می‌کند.

  • ارائه کننده محصولات خاص زندگی

بیمه ملت به عنوان شرکتی پیشرو در ارائه و طراحی بیمه‌های زنـدگی و مسـتمری، نسبت به طراحی محصولات منحصر بفرد در این حوزه اقدام نموده است. در همین راستا بیمه ملت محصولات "بیمه مستمری زنان خانه دار"، "بیمه مستمری آنی" و "بیمه سپرده زندگی"را به عنوان محصولات متمایز بیمه ملت، در سبد محصولات خود به متقاضیان ارائه می نماید.

  • اولین سیستم جامع اینترنت بیمه در کشور

بیمه ملت به عنوان شرکتی تکنولوژی محور و پیشتاز در استفاده از راهکار های نوآورانه، به عنوان اولین شرکت بیمه ای در سال 1392 اقدام به ایجاد سیستم جامع اینترنت بیمه نموده است. این سامانه در سال 1399 با پیگیری و جدیت بسیار توسعه و تکامل یافته است.

برچسب ها: بیمه ملت ، اخبار بیمه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان