تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

داغداران جانباختگان کرونایی در هند

طبق داده‌های وزارت بهداشت هند، این کشور در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۲ هزار و ۷۲۷ مورد ابتلای جدید به کووید-۱۹ را ثبت کرده است در حالیکه شمار قربانیان روزانه این بیماری ۴ هزار و ۱۲۰ نفر اعلام شده است.

داغداران جانباختگان کرونایی در هند

رویداد۲۴ با وجود اینکه هند بزرگترین تولیدکننده واکسن در جهان است، اما به دلیل تقاضای زیاد، کارزار واکسیناسیون در این کشور با کندی پیش می‌رود.

تاکنون ۳۸.۲ میلیون نفر از جمعیت ۱.۳۵ میلیارد نفری هندوستان به طور کامل واکسینه شده‌اند که ۲.۸ درصد کل جمعیت است.

از سوی دیگر رسانه‌های بریتانیایی اعلام کرده‌اند برخی شواهد نشان می‌دهد که گونه جهش یافته ویروس کرونا با منشا هند، مسری‌تر از گونه‌ای است که در بریتانیا باعث موج دوم بیماری شد.

 

محققان امپریال کالج لندن از تاریخ ۱۵ آوریل تا ۳ مه، ۱۲۷ هزار نمونه گرفته شده در انگلیس را تجزیه و تحلیل کرده‌اند و دریافتند در حالیکه موارد ابتلا به ویروس کرونا در مقایسه با ماه مارس کاهش زیادی داشته است، اما گونه‌ای که منشا آن هند است می‌تواند سریعتر از نوع بریتانیایی منتقل شود.

هند برای دومین روز متوالی بیش از ۴ هزار مورد فوتی در پی ابتلا به کووید-۱۹ را ثبت کرد در حالیکه شمار ابتلا‌های جدید برای روز چهارم زیر ۴۰۰ هزار مورد گزارش شده است.

کارشناسان هنوز مطمئن نیستند که چه زمانی هند پیک (اوج) بیماری را پشت سر خواهد گذاشت.

بهرامر موکرجی، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه میشیگان گفت که اکثر مدل‌ها، این هفته را برای پیک بیماری پیش‌بینی کرده‌اند و کشور می‌تواند نشانه‌هایی از این روند را ببیند.

وضعیت در مناطق روستایی ایالت اوتار پرادش پرجمعیت‌ترین ایالت هند با بیش از ۲۳۰ میلیون نفر جمعیت وخیم است.

تصاویر تلویزیونی خانواده‌هایی را نشان می‌دهد که در بیمارستان‌های روستایی بالای سر مردگان گریه می‌کنند.

 از سوی دیگر برخی اجساد در رود گنگ که از این ایالت عبور می‌کند شسته می‌شوند چراکه کوره‌های جسدسوزی ظرفیت ندارند و چوب برای سوزاندن اجساد کمیاب شده است. در تصاویر روز عکس های داغداران جانباختگان کرونایی هند را ببینید.

منبع: reuters

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان