تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰

کوچ بزرگ از بیت کوین به طلا/ سرنوشت ارزهای دیجیتالی چه می شود؟

تحلیلگران از کوچ بزرگ از بیت کوین به بازار طلا خبر می دهند. خبر بد در بازار ارزهای دیجیتالی افت ۹ درصدی بیت کوین و ریزش اتریوم و دوج کوین است.

کوچ بزرگ از بیت کوین به طلا/ سرنوشت ارزهای دیجیتالی چه می شود؟

رویداد۲۴ معاملات آتی طلا در روز جمعه به بالای هزار و ۹۰۰ دلار در هر اونس صعود کرد که به طور تقریبی ۸٪ در ماه رشد داشت.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در Oanda، گفت: اصول بنیاد طلا همچنان در حال بهبود است، زیرا خرید اوراق از سوی بانک مرکزی همچنان رو به بهبود است، تلاش‌های بی سابقه پولی و مالی همچنان افزایش یافته است و از آنجا که برخی از معامله گران اعتماد خود را با ارز‌های رمزپایه از دست دادند بیشتر به سوی طلا حرکت می‌کنند.

طلای اوت (شهوریور) ۶.۸۰ دلار معادل ۰.۴٪ افزایش یافت و به قیمت ۱، ۹۰۵.۳۰ دلار در هر اونس رسید.

کوچ بزرگ از بیت کوین به طلا/ سرنوشت ارزهای دیجیتالی چه می شود؟

افزایش تورم بیش از انتظار

سهام بازار‌های جهانی در حالی که دلار آمریکا در برابر ارز‌های اصلی روز جمعه عقب نشینی کرد، افزایش یافت، زیرا داده‌های جدید نگرانی‌های تورم و تقویت بیشتر فعالیت اقتصادی را از تقاضای پنهان تایید کردند.

گزارش وزارت بازرگانی آمریکا در روز جمعه نشان داد که قیمت‌های مصرف کننده در سال منتهی به آوریل (اردیبهشت) ۳.۱٪ افزایش داشت و از هدف ۲٪ فدرال رزرو عبور کرده و بیشترین سود سالانه خود را از سال ۱۹۹۲ به بعد ثبت کرده است.

هزینه‌های مصرف کننده، که بیش از دو سوم فعالیت اقتصادی آمریکا را تشکیل می‌دهد، در سه ماهه اول با نرخ سالانه ۱۱.۳٪ افزایش یافته است، زیرا رشد واکسن‌ها از تسریع در کنترل همه گیر COVID-۱۹، اقتصاد را برای رشد قوی قرار می‌دهد. شاخص دلار ارز‌های اصلی پس از کسب سود با ۰.۰۱۷٪ کاهش به ۸۹.۹۹۷ رسید.


 بیشتر بخوانید: ریزش مجدد بیت کوین و رمزارزها؟


آینده تمام شده بیت کوین

قیمت بیت کوین در روز جمعه با یک ضربه دیگر مواجه شد. ارز‌های رمزپایه دیگری از جمله اتر و داج نیز شاهد افت ارزش خود بودند.

براساس داده‌های Coin Metrics، بیت کوین حدود ۳۵هزار و ۲۹۲ دلار معامله شد که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹ درصد کاهش داشت.

اواخر صبح جمعه قیمت بیت کوین از سطح ۳۶هزار دلار بالاتر رفت. قیمت اتریوم ۷.۷٪ کاهش یافت و به ۲هزار و ۵۶۰.۷۸ دلار در هر سکه رسید، در حالی که قیمت دوج کوین با ۵٪ کاهش به ۳۱ سنت رسید.

بیت کوین، محبوب‌ترین ارز رمزنگاری شده در جهان پس از یک هفته آشفتگی ۳۰٪ افت تا حدود ۳۰، ۰۰۰ دلار سقوط کرد، سعی در بهبودی داشت. قبل از اینکه برخی از سود‌های خود را از دست داد، چهارشنبه برای مدت کوتاهی به بالای ۴۰هزار دلار صعود کرد.

سرمایه گذاران ارز‌های رمزنگاری شده همچنان اختلاف نظر دارند. هفته گذشته در یادداشت ۴۱ صفحه ای، تحلیلگران گلدمن ساکس نظرات خود را در مورد اینکه آیا افراد مانند بیت کوین و اتریوم را باید یک کلاس دارایی در نظر گرفت، به اشتراک گذاشتند.

آخرین سقوط قیمت یک روز پس از آن است که کیت وود، بنیانگذار و مدیرعامل Ark موسسه سرمایه گذاری، اظهار داشت بیت کوین در دنیای کاهش قیمت‌ها جا دارد.

منبع: اقتصادنیوز

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان