تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

گمرک متهم اصلی تاخیر در تحویل خودرو‌های داخلی

بیش از ۱۰۰ هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان وجود دارد که ناقص هستند و قطعات آن‌ها در گمرک است.

گمرک متهم اصلی تاخیر در تحویل خودرو‌های داخلی

رویداد۲۴ محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به اینکه قطعه سازان با کمبود نقدینگی مواجه هستند، گفت: مشکلاتی که داریم مربوط به تخصیص ارز و کمبود نقدینگی است. گمرک اعلام کرده است ۹۰ درصد کالا‌ها را ترخیص می‌کنیم، اما مشکل نقدینگی داریم که نمی‌توانیم آن‌ها را ترخیص کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر کل مطالبات ۵۰ هزار میلیارد تومان است که ۲۵ هزار میلیارد آن معوق شده است و علت آن این است که خودروساز توانمندی پرداخت آن را ندارد چرا که زیان انباشته آن‌ها ۸۵ هزار میلیارد تومان شده است.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: خودروسازان تا سال ۹۰ تقریبا سود آور بودند و از سال ۹۰ که شورای رقابت پا به عرصه قیمت گذاری خودرو گذاشت، زیان‌ها شروع شد و در این فاصله تا سال ۹۸ جمع زیان‌های انباشته شده حدود ۵۵ هزار میلیارد بود و در سال ۹۹ به ۸۵ هزار میلیارد تومان رسید.


بیشتر بخوانید: افزایش قیمت خودرو در بازار بی‌مشتری


نجفی منش با اشاره به وضعیت تولید قطعه در کشور، تشریح کرد: قطعه سازان توان تولید ۲ هزار خودرو در سال را دارند، اما به دلیل اینکه نقدینگی ندارند، نمی‌توانند در این مسیر به خوبی حرکت کنندو همین موضوع نقدینگی، رشد تولید را کم می‌کند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی بیان کرد: خودروساز باید بدون زیان خودرو بفروشد تا تولید را افزایش دهد در حالی که اکنون زیان ۸۵ هزار میلیاردی دارد. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان وجود دارد که ناقص هستند و عمده قطعات آن‌ها در گمرک است و خودروساز‌ها به دلیل کمبود نقدینگی نمی‌توانند قطعات را ترخیص کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: دولت جدیدی که روی کار می‌آید، باید به فکر صنعت خودرو باشد و این صنعت زیان ده را به صنعتی سود ده تبدیل کند تا شاهد افزایش رشد تولید باشیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: خودروسازی ، خودرو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
0
0
اگر دروغ و صحنه آرایی برای گران فروشی و رانت خواص نیست پس چرا تمام لوازم در بازار موجود است.
نظرات شما
پیشخوان