تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
عیسی کلانتری:

به جای مازوت روزانه ۱/۵ ساعت خاموشی به مردم بدهیم/ اجازه نمی‌دهند مشکل آلودگی هوای تهران حل شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استانداردهای محیط زیستی برای کشورهای پیشرفته است و اگر بر اساس قوانین محیط زیستی اقدام کنیم، سه‌چهارم کشور تعطیل می‌شود. بنابراین رعایت همه استانداردها امکان‌پذیر نیست.

دلیل آلودگی هوای تهران

رویداد۲۴ عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در پاسخ به سوالی درباره جمع‌آوری اسلحه محیط‌بانان گفت: در این سال‌ها به محیط‌بانان خیلی رسیدگی شده است. امسال موتورسیکلت و تجهیزات فراوان در اختیارشان قرار گرفته است.

کلانتری با بیان اینکه بدون آموزش‌دادن به محیط‌بانان اسلحه داده‌ایم، افزود: مشکل محیط‌بانان نداشتن آموزش بوده است. دانشکده محیط زیست راه‌اندازی شده و روزانه ۱۴ هزار نفر از محیط‌بانان تحت آموزش‌های فراوان قرار می‌گیرند.

وی گفت: بخشی از گرفتاری محیط‌بانان تقصیر ماست چون به آنها آموزش داده نشده است. امیدواریم تا اوایل ۱۴۰۲ محیط‌بانان ما به استانداردهای لازم برسند.

معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: امسال بودجه مناسب در اختیار دارند و ۱۳۰۰ سرباز محیط‌بان هم در کنار استخدامی‌ها در حال فعالیتند. امید است طی ۳ سال آینده به شکل مناسب فعالیت کنند. امروز با تصویب قوانین و آیین‌نامه با محیط‌بانان رفتار می‌شود و دو محیط‌بان هم از لحاظ قانونی تبرئه شدند.

به جای مازوت، روزانه ۱/۵ ساعت خاموشی به مردم بدهیم

کلانتری گفت: التماس کردیم به جای مصرف مازوت یک ساعت و نیم خاموشی به مردم بدهیم. سالانه ۱۱ هزار نفر به دلیل آلودگی هوا در کشور ما می‌میرند. ما را به ترک فعل و تعطیلی کارگاه‌ها محکوم می‌کنند. ما باید در این زمینه به قوه قضائیه پاسخگو باشیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مشکل آلودگی هوای تهران قابل حل است، اما هزینه دارد. می‌توانستیم با یک ساعت و نیم خاموشی، آلودگی هوا نداشته باشیم اما دیگران برای ما تصمیم می‌گیرند. در کلانشهرها ۱۲۰۰ پمپ بنزین داریم. در سال ۹۲ هیچ سوخت استانداردی نداشتیم، اما امروز سوخت کمتر یورو ۴ نداریم. اگر امروز همچون ۵ سال قبل سوخت داشتیم، شهرها دیگر قابل سکونت نبودند. امروز ۱۵ میلیون لیتر سوخت صادر می‌شود.

به گفته وی، گرد و غبار دو منشأ خارجی و داخلی دارد و ۳۰ میلیون هکتار کشور گرد و غبارخیز است.

کلانتری ادامه داد: باید برای گرد و غبار پیشگیری لازم را انجام داد. خشکسالی و چرای مفرط دلایل داخلی است، اما دلایل خارجی هم هست که قابل کنترل نیست.


بیشتربخوانید: علت اصلی آلودگی هوا در تهران چیست؟


سه‌چهارم کشور باید تعطیل شود

وی درباره معاهده پاریس گفت: ایراداتش در شورای نگهبان برطرف شده و از دست ما خارج است.

معاون رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در محیط زیست هیچ مقوله پنهانی  و محرمانه نداریم، گفت: اگر قرار باشد اعمال قانون کنیم و ضابط دادگستری با ما همراه باشد، باید بسیاری از کارگاه‌ها تعطیلی شوند. آلودگی هوا به خاطر سوخت‌های غیراستاندارد است. استانداردهای محیط زیستی برای کشورهای پیشرفته است و اگر بر اساس قوانین محیط زیستی اقدام کنیم، سه‌چهارم کشور تعطیل می‌شود. با این تفاسیر، رعایت همه استانداردها امکان‌پذیر نیست.

از زندان ۱۱ ساله کاوه مدنی اطلاعی ندارم

کلانتری با اشاره به آخرین وضعیت کاوه مدنی بیان کرد: وزیر اطلاعات در این باره اعلام کرده که او جاسوس نیست و اطلاعی از زندان ۱۱ساله او ندارم. او قبل از حضور در محیط زیست، مشاور چیت‌چیان بود و بنده او را از آن طریق شناختم.

منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
0
1
به جای مازوت ،پولهامونو که خرج این کشور اون کشور میکنید ،بدید سوخت سالم بخرید ،شما غلط میکنید از مردم مرتب مایه میذارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
0
0
آقا این سوم شخص جمع که همه جا مانع کارها هستند کین؟ هر مسوولی میاد میگه نگذاشتند نمی گذارند نمی خواهند خب این دستهای پشت پرده چقدر ماشالا فعالند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان