تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
اختصاصی رویداد۲۴؛

چرا رئیسی از ۵ دقیقه اضافه استفاده نکرد؟

ابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، بعد از مناظره اول درخواست وقت اضافه داشت که بتواند ابهامات وارد شده به خود را پاسخ دهد و صدا وسیما نیز ۵ دقیقه به او زمان داد تا او بتواند از خود و اتهامات وارد شده دفاع کند.

وقت اضافه ابراهیم رئیسی

رویداد۲۴ ابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، بعد از مناظره اول درخواست وقت اضافه داشت که بتواند ابهامات وارد شده به خود را پاسخ دهد. صدا وسیما نیز ۵ دقیقه به او زمان داد تا او بتواند از خود و اتهامات وارد شده دفاع کند اما ابراهیم رئیسی اعلام کرد که از فرصت داده شده به خود استفاده نمی‌کند. براساس سندی که به دست رویداد۲۴ رسیده ابراهیم رئیسی طبق قانون نمی‌توانست از این فرصت استفاده کند، زیرا برنامه او باید قبل از مناظره دوم پخش می‌شد.

بند دوم صورتجلسه یازدهم تبلیغات انتخاباتی تصریح کرده که «براساس ماده ۶۴ قانون انتخابات ریاست جمهوری مقرر شده پاسخ‌های نامزد‌های محترم با سایر اشخاص در چارچوب مصوبه کمیسیون و به صورت ضبط شده در یکی از استودیو‌های صداوسیما که به این منظور اختصاص خواهد یافت و حداکثر تا پایان روز قبل از مناظره دوم و سوم تهیه و پس از تایید کمیسیون مبتنی ببر عدم مقایرت آن با مفاد ماده صدرالذکر توسط این برنامه در زمان منتهی به مناظره بعد پخش خواهد شد.»

بر اساس این ماده قانونی، ابراهیم رئیسی باید پیش از برنامه دوم و سوم مناظره‌ها، برنامه دفاع ۵ دقیقه‌ای خود را ضبط کرده باشد اما چنین اتفاقی نیفتاده است.

نکته دوم در همین سند این است که هر کسی شکایتی نسبت به تبلیغات داشته باشد، باید درخواست خود مبنی بر طرح شکایت را تا ساعت مقرر به دبیرخانه ستاد اجرایی انتخابات ارسال کرده باشد. در همین قانون آمده «کاندیدا‌ها موظف هستند هر گونه شکایتی که از سایر نامزد‌ها دارند را تا ساعت ۱۴ روز بعد از پخش برنامه، به دبیرخانه ارسال کنند، در غیر این صورت درخواست شکایت آن‌ها جای پیگیری ندارد.»

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
0
0
سفرهای لاکچری با هواپیمای شخصی یادمون نرفته یا جریان بازپرس بابلی یا عنابستانی یا طبری یا شندیدن توهینهای بیشمار در دادگستریها و صرف هزینه های فراوان و دست اخر هیچی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان