تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۰۸ تير ۱۴۰۰
یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

ورود پول‌های پارک‌شده به بورس در ماه‌های آینده

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: ابهام در برنامه‌ها و نوع تفکر دولت جدید تنها ریسک این روز‌های بازار تلقی می‌شود که به طور حتم بعد از شفاف‌سازی‌های صورت گرفته در خصوص کابینه دولت سیزدهم شاهد ورود پول‌های پارک شده به این بازار خواهیم بود.

ورود پول‌های پارک‌شده به بورس در ماه‌های آینده

رویداد۲۴ از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران ایران، «سلمان نصیرزاده» به ریسک‌های تهدیدکننده معاملات بورس در تیر ماه تاکید کرد و گفت: بازار از اواسط خرداد ماه و از زمان شروع فعالیت دولت سیزدهم وارد فضای امنی از لحاظ تغییر و تحولات می‌شود و در فضایی قرار می‌گیرد که معاملات آن به سمت تعادل پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها و نوع تفکر دولت جدید تنها ریسک تهدید کننده‌ای تلقی می‌شود که اکنون بازار از آن ترس و ابهام دارد، افزود: مباحث مهمی مانند نحوه تعاملات با غرب و موضوع برجام از مهمترین ابهامات موجود در بازار تلقی می‌شود که از آن به عنوان یکی از نکات حساس در زمینه آینده اقتصادی و سیاسی ایران یاد می‌شود، چراکه این موضوع می‌تواند تاثیرگذار بر رشد اقتصادی کشور باشد.

نصیرزاده ادامه داد: نحوه تعیین وزرا به خصوص وزرای مرتبط با بازار سرمایه مانند وزیر نفت، وزیر اقتصاد و دارایی، وزارت صمت و حتی تعیین رییس بانک مرکزی و رییس سازمان بورس از جمله مواردی هستند که تفکر آن‌ها در صنایع مختلف و سیاست‌های به کار گرفته شده می‌توانند بر روند بازار تاثیرگذار باشد، به طور حتم بعد از شفاف سازی‌های صورت گرفته در زمینه کابینه دولت سیزدهم شاهد ورود پول‌های پارک شده به این بازار خواهیم بود.

بازیایی اعتماد سهامداران برای ادامه معاملات بورس

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار اکنون در حال بازیایی اعتماد سهامداران برای معاملات بورس در سال ۱۴۰۰ است، گفت: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته و بررسی وضعیت حاکم در بازار به نظر می‌رسد شاخص بورس تا پایان سال بین کانال یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در نوسان باشد.

وی خاطرنشان کرد: بازار سرمایه در دوران مدیریت جدید به واسطه اقدامات انجام شده از سوی رییس سازمان بورس در حال اعتماد سازی است تا از فضای ترس دوری کند.

نصیرزاده با بیان اینکه عوامل بنیادی بازار نشان دهنده آن است که بازار قوی تری را از این به بعد و تا پایان سال ۱۴۰۰ شاهد خواهیم بود، گفت: به طور حتم این بازار نسبت به سایر بازار‌های موازی از شرایط بهتری برای سرمایه گذاری برخوردار است.


بیشتر بخوانید: زنگ خطر برای سهامداران بورس به صدا درآمد


وجود خوش‌بینی‌ها نسبت به روند معاملات بورس

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، اکنون خوش بینی‌هایی نسبت به روند معاملات بورس وجود دارد، اما این به معنای آن نیست که سهامداران می‌توانند همانند سال گذشته بازدهی‌های کلانی را از این بازار کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه شرایط فعلی بازار و شرکت‌ها نشان دهنده آن است که بازار از حالت نزولی و فرسایشی خود فاصله گرفته است و وارد فضایی متعادل در معاملات خود شده است، تاکید کرد: سهامداران برای سرمایه گذاری در این بازار بهتر است وضعیت سهام شرکت‌ها را به صورت جداگانه بررسی کنند و از سرمایه‌گذاری‌های عجولانه و بدون بررسی در این بازار خودداری کنند.

کمک به شفافیت معاملات بازار با عرضه محصولات در بورس کالا

نصیرزاده با بیان اینکه در صنایع داخلی عرضه محصولاتی مانند سیمان یا دیگر محصولات مانند لاستیک و تایر در بورس کالا از جمله مسایلی هستند که می‌توانند کمک کننده به شفافیت بازار باشند، افزود: همچنین عرضه سنگ آهن و زنجیره فولاد در بورس کالا جزو نکاتی محسوب می‌شوند که سال‌ها به دنبال اجرای آن بودیم تا از این طریق قیمت‌ها شفاف شود، اکنون خوشبختانه در حال حرکت به این سمت هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر درخصوص دیگر صنایع چنین اتفاقی رخ دهد و شاهد گستردگی عرضه‌ها و شفافیت در معاملات باشیم جریان نقدینگی پایدارتری وارد بازار سرمایه خواهد شد

نیاز بازار سرمایه به ثبات در قوانین

وی تصریح کرد: وجود ثبات در قوانین و تحولاتی مانند برجام و رویکرد دولت جدید در زمینه مسایل اقتصادی از جمله مسایلی هستند که بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ به آن نیاز دارد، هر چقدر ابهام موجود در مورد این مسایل کمتر شود بازار می‌تواند در معاملات خود به تعادل و ثبات بیشتری دست پیدا کند.

شاخص کل در بازار بورس دیروز (دوشنبه، هفتم تیرماه) پنج‌هزار و ۲۶۱ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحد رسید.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان