تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۱۱ تير ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۸ نظر

دفاع از طرح جنجالی مجلس برای فیلترینگ/ آقاتهرانی: تا آخر ایستاده‌ایم

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت این کمیسیون در سال نخست فعالیت مجلس یازدهم، پرداختن به فضای مجازی و مساله جمعیت بود که خوشبختانه اکنون به نتیجه رسیده است.

 طرح جنجالی مجلس برای فیلترینگ

رویداد۲۴ حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی پنجشنبه شب در نشستی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: اگر بخواهیم به همه موارد فرهنگی رسیدگی کنیم کار سطحی شده و نتیجه مطلوب نخواهد داد و اصولا بررسی همه طرح ها به عمر مجلس یازدهم نخواهد رسید.

وی گفت: بر همین اساس به اولویت بندی مسائل فرهنگی کشور بر اساس خواست و نیاز مردم و سبک زندگی امروز پرداخته و در سال نخست مساله ساماندهی فضای مجازی و موضوع جمعیت و ازدواج را در دستور کار کمیسیون قرار دادیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ادامه داد: در بحث جمعیت ۱۹ نماینده کمیسیون و بخش های مرتبط چند هزار نفر ساعت کار کرده اند تا قانونی در خصوص ازدواج آسان و حمایت از جوانان برای تامین مسکن و شغل جوانان به مجلس ارائه شود.

آقا تهرانی به جوسازی برخی علیه قانون حمایت از کاربران فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در راستای این جوسازی فقط علیه این قانون، که هنوز در حال بررسی است، در یک روز  ۱۳۰ هزار پست در فضای مجازی منتشر کردند اما همین جا اعلام می کنیم برای به نتیجه رسیدن این قانون مردانه تا آخر ایستاده‌ایم.

وی گفت: طرح فضای مجازی در مجلس بالاخره پس از سالها معطلی کارش به انتها رسیده و کمیسیون به زودی آن را به صحن علنی مجلس خواهد برد.

در طرح قبلی مجلس  تمرکز روی پیام‌رسان‌های اجتماعی بود ولی در این طرح جدید تقریبا همه سرویس‌های مهم ازجمله سرویس‌های نقشه (مثل نقشه گوگل) یا خدمات میزبانی داده ملزم به دریافت مجوز شده‌اند. بررسی جزئیات این طرح و خارج کردن آن از پیچیدگی‌های زبانی می‌تواند میلیون‌ها کاربر اینترنت کشور که زندگی‌شان به شبکه ارتباط جهانی وابسته شده است را در جریان طرح و نقشه مجلس برای آینده فضای مجازی قرار دهد.

براساس این طرح، تصمیم‌گیرنده و صادرکننده مجوز برای پلتفرم‌ها و سرویس‌های کاربردی کمیسیون عالی تنظیم مقررات است. بیشتر از ۲۰ نهاد ازجمله رئیس سازمان صدا وسیما، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل، رئیس ستادکل نیروهای مسلح، دادستان کل کشور، فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عضو آن هستند. دبیر این کمیسیون هم رئیس مرکز ملی فضای مجازی است.


بیشتر بخوانید: اساسی‌ترین حقوق مردم استفاده از فضای مجازی است/ قطعا محدودسازی شبکه‌های اجتماعی رخ نمی‌دهد


10 درصد بودجه ساخت سریال‌ها هزینه ترویج سیاست‌های جمعیتی می‌شود

همچنین در این نشست عضو دیگر کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مقرر شده است ۱۰ درصد بودجه ساخت سریالها و فیلم ها در صداوسیما در رابطه با ترویج سیاستهای جمعیتی کشور در این حوزه به ساخت محصولات تلویزیونی مصروف شود.

امیرحسین بانکی پور نماینده اصفهان و ورزنه خاطرنشان کرد: موضوع جمعیت و خانواده به عنوان یک شعار مطرح می شود اما همین شعار شامل ۷۴ ماده بود که همه در کمیسیون فرهنگی به دقت بررسی شده است.

وی اضافه کرد: با پایان یافتن کار ۲ اولویت جمعیت و فضای مجازی در مجلس، در سال دوم فعالیت مجلس یازدهم موضوع صداو سیما و ورزش در اولویت کار کمیسیون فرهنگی قرار می گیرد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
0
9
نغرین بر شما
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
0
2
این طرح باتلاق دولت سیزدهم است مخصوصا که همزمان با تویل دولت انجام شده همه ان را از چشم اقای رییسی خواهند دید
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
6
2
یعنی تا صدا و تصویر ما رو تا لحظه آخر رو اینترنت هست تا وقتی که قطع شد صدامون دربیاد و به گوش جهانیان برسه که همه چی قطعِ قطع و خوب اون موقع دوباره تو اینترنی این شاهکار رو که " خیالتون راحت که همه چی قطعِ قطع " میشه عنوان اوّل تمام شبکه های قطع شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
درپاسخ امیر : خدایی ، خودت فهمیدی چه گفتی ؟؟؟؟!!!!
amir
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
با تشکر از آقای ۱۴:۵۳ خوب حالا که طرحشون رو ـ که با تحریم و انکار انتخابات اوشون ـ به حلق همه فرو کردن جز اینکه همینی شد که نوشته بودم ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
0
3
جالب است نمایندگان ۱۰درصدی ملت درمچلس قراراست برای ۹۰درصدملت نسخه های سانسوروبستن مجاری خبری رادردست بگیرند وازطرف دیگرکشورباابرلحران اقتصادی روبرواست بااین طرح های مادون تاریخ خودبرای کشورنسخه بپیچند یاالعجب ازاین مخ های معیوب واقعاباید کمربندهاراسفت کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
0
9
درپاسخ آقا تهرانی : فیلتر کن ، قطع کن ، ببند ، بگیر ، اصلا" هربلایی تو و همفکرانت خواستی سر ملت بیاور ، خیالت راحت راحت راحت ، ملت هم تا آخر نشسته اند !!!!!!!!
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
0
4
معلومه مجلس حداقلی تصمیمی مخالف نظر و خواست اکثریت مردم میگیرد.
نظرات شما
پیشخوان