تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۴ تير ۱۴۰۰

گسترده‌ترین آتش‌سوزی در تاریخ قبرس

آتش‌سوزی در جنگل‌‌های قبرس جان 4 نفر را گرفت و مردم روستاهای آتش‌گرفته را مجبور به تخلیه خانه‌های خود کرد. در این حادثه 4 نفر جان خود را از دست دادند.

گسترده‌ترین آتش‌سوزی در تاریخ قبرسرویداد۲۴ مژده کریمی: روز یکشنبه آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های کشور جزیره‌ای قبرس جان ۴ نفر را گرفت. در این حادثه بسیاری از خانه‌ها ویران شدند و تعداد زیادی از ساکنین مناطق آتش گرفته مجبور به تخلیه محل زندگی‌شان شدند.

در جریان این فاجعه که گفته می‌شود بدترین آتش‌سوزی در تاریخ قبرس است کشورهایی، چون یونان، اسرائیل و دیگر کشور‌ها بالگرد‌های آتش‌نشانی را برای کمک به خاموش کردن این آتش‌سوزی عظیم طبیعی به این جزیره که در شرق دریای مدیترانه قرار دارد فرستادند.

گفته می‌شود که شروع آتش‌سوزی از اواسط روز شنبه بوده است و در حالی که کشور با یک موج گرمای خیلی شدید دست و پنجه نرم می‌کند آتش مناطق کوهپایه‌های جنوبی رشته کوه‌های تروودوس را که حدودا در مرکز جزیره قبرس واقع شده را در نوردیده است.

نیکوس آناستاسیادس رئیس‌جمهور قبرس در صفحه توئیتر خود نوشت: "این یک تراژدی است" او این حادثه را بزرگ‌ترین آتش‌سوزی از سال ۱۹۷۴ تاکنون توصیف کرد.

آناستاسیادس اظهار کرد شعله‌های آتش سبب از بین رفتن زندگی شد و مستغلات و زمین‌های جنگلی ویران شدند. دولت قبرس با قربانیان و اعضای خانواده آن‌ها همکاری فوری خواهد داشت. ما هیچ‌کس را در میان این تخریب‌های ناشی از آتش‌سوزی رها نخواهیم کرد.

صبح روز یکشنبه بخش اصلی آتش‌سوزی توسط آتش‌نشانان مهار شد این در حالی بود که هشدار داده شده بود که جریان تند وزش باد می‌تواند موجب طغیان مجدد آتش شود.

از آنجا که بریتانیا در قبرس دو پایگاه نظامی آکراتاری و داکیلیا را تحت کنترل خود دارد، در جریان این فاجعه دردناک با فرستادن دو هلیکوپتر جستجو و نجات برای سوخت رسانی به هواپیما‌های قبرس کمک کرد.

در تصاویر روز عکس‌های بزرگ‌ترین آتش‌سوزی تاریخ کشور جزیره‌ای قبرس را ببینید.

منبع: aljazeera

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان